Notebookcheck Logo

Testy gry Dirt Rally

26/07/2015

W przeciwieństwie do gier wyścigowych Codemasters z ostatnich lat Dirt Rally ma bardziej realistyczny model jazdy, bliższy temu z gry Colin McRae Rally. Testy wydajnościowe zostały przeprowadzone na zaawansowanej pod względem dopracowania wersji dostępnej w ramach usługi Steam Early Access.

Dirt Rally

Technologia

W Dirt Rally wykorzystano wersję rozwojową silnika EGO, nowszą od tej, która została użyta m.in. w grach Grid 2, Grid Autosport i F1 2013/2014. Technologia ta wygląda w użyciu przyzwoicie, aczkolwiek trochę trąci myszką. Plusem są same wozy, a to dzięki ich szczegółowemu odwzorowaniu, odblaskom itp., natomiast trasy wyścigów nie wyglądają najlepiej jak na dzisiejsze standardy. Można tu wytknąć mizernej jakości efekty świetlne (o różnych porach dnia świat wygląda jakoś tak smętnie, podobnie jak w Watch Dogs), a tekstury miejscami wydają się niewyraźne. Szczególnie słabo przedstawia się odwzorowanie podłoża. Ślady zostawiane przez koła wyglądają bardzo dwuwymiarowo.

Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally

Z drugiej strony Dirt Rally oferuje szerokie pole widzenia i ładne panoramy, które docenia się zwłaszcza podczas oglądania przebiegu rajdu na powtórkach. Pochwalić trzeba też odwzorowanie roślinności. Rzadko widuje się w grach wyścigowych występujące tu na niektórych trasach mnóstwo drzew, krzewów i traw. Kontrast pod tym względem jest szczególnie jaskrawy w porównaniu ze zbyt monotonnym, sterylnym otoczeniem w grach z serii F1. Urozmaicone są także domy, zaparkowane auta oraz widzowie. Całkiem sensownie wyglądają również sypiąca się spod kół ziemia i dym pojawiający się niekiedy w trakcie walki o jak najlepszy czas.

Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally

Najbardziej ze wszystkiego spodobał się autorowi model zniszczeń. Co prawda trzeba dość mocno przydzwonić w jakiś obiekt, by karoseria doznała poważnego szwanku, ale rysy, wgniecenia i brud łapie się bardzo łatwo. Oczywiście w różnych sytuacjach występują różne uwarunkowania pogodowe. Czasem jedzie się przez błoto, czasem przez kałuże deszczu a nawet po ośnieżonych stokach.

Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally

Trasy. Trasy są na szczęście mocno urozmaicone. W połączeniu z zaskakująco wymagającym prowadzeniem wozu każda trasa jest wyzwaniem. Wystarczy, że zbyt ciasno wejdzie się w zakręt i ups, samochód ląduje w lesie.  

Zadbano też o obsługę samej gry. Menu jest teraz odpowiednio wygodne, przejrzyste i intuicyjne.

Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally

Mimo że testowana była gra w wersji Early Access, praktycznie nie występowały w niej błędy. Tylko na laptopie Clevo N150SD nie działał poprawnie tryb pełnoekranowy.

Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally

Rozszerzone opcje oferują sporo ustawień. Do tego dochodzi pięć zestawów odgórnych ustawień, które zmieniają jakość skokowo. Można także modyfikować rozdzielczość, tryb wyświetlania, a także inne opcje związane z obrazem (częstotliwość odświeżania, gammę, synchronizację pionową). Do dyspozycji są też liczne tryby wygładzania krawędzi jak np. CMAA i MSAA.

Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally
Dirt Rally

Sekwencja testowa

Wbudowany około trzyminutowy benchmark bardzo dobrze nadaje się do pomiarów osiągów. Choć z powodu zmiennego przebiegu jazdy powtarzalność wyników nie jest idealna, generalnie różnice pomiędzy różnymi laptopami są takie, jakich można by się spodziewać po różnicach w ich wyposażeniu. Komputery z kartami AMD wypadają w tej grze relatywnie dobrze (co widać na przykładzie porównania wyników dla kart grafiki GeForce GTX 980 i Radeon R9 290X - w innych grach ta druga jest wyraźnie słabsza). Do płynnej rozgrywki potrzebna jest średnia klatek na sekundę w wysokości przynajmniej 35-40. Benchmark nie jest  niestety w stanie zmierzyć wyników poniżej 12,5 kl/s.

Wyniki

Dobra wiadomość jest taka, że jeżeli nasz komputer wspiera DirectX 11, ma dwurdzeniowy procesor i 4 GB pamięci RAM, jest duże prawdopodobieństwo, że będziemy mogli zagrać w Dirt Rally. Zła wiadomość jest taka, że na najniższych ustawieniach gra nie wygląda ładnie. W każdym razie, jeśli tylko nie przesadzi się z rozdzielczością, tę grę jest w stanie pociągnąć płynnie laptop z HD Graphics 4000 lub 4600. Karta GeForce GT 740M jest wystarczająca do grania w rozdzielczości 1366 x 768 pikseli i na nastawie Medium. Do wysokich ustawień i rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli jest potrzebna wydajniejsza karta grafiki, jak choćby GeForce GTX 850M. Do najwyższych ustawień i MSAA x4 wymagany jest układ grafiki o wydajności karty GeForce GTX 870M lub lepszej.

ustawienia niskie
ustawienia niskie
ustawienia średnie
ustawienia średnie
ustawienia wysokie
ustawienia wysokie
ustawienia ultra
ustawienia ultra

Dirt Rally nie ma aż tak wyśrubowanych wymagań sprzętowych jak Wiedźmin 3 czy GTA V, więc mocne laptopy są w stanie poradzić sobie z tą grą także w rozdzielczości 4K (3840 x 2160 pikseli). Na wysokich ustawieniach płynna gra w tej rozdzielczości jest możliwa na laptopie z kartą GeForce GTX 880M.

Dirt Rally
    3840x2160 High Preset     1920x1080 Ultra Preset AA:4x MS     1920x1080 High Preset     1366x768 Medium Preset     1024x768 Ultra Low Preset
NVIDIA GeForce GTX 980, 3770K
Desktop-PC
84 (68min) fps ∼36%
96.4 (85min) fps ∼47%
132.1 (100min) fps ∼54%
163.8 (118min) fps ∼59%
419.4 (306min) fps ∼54%
AMD Radeon R9 290X, 4790K
Sapphire Radeon R9 290X Tri-X OC
75.2 (64min) fps ∼32%
97.4 (78min) fps ∼48%
137 (106min) fps ∼56%
163 (126min) fps ∼59%
441 (209min) fps ∼57%
NVIDIA GeForce GTX 980M, 4700MQ
Schenker W504
58.6 (45min) fps ∼25%
72 (54min) fps ∼35%
107.4 (83min) fps ∼44%
140.7 (105min) fps ∼51%
291.7 (243min) fps ∼38%
AMD Radeon R9 280X, 3770K
Desktop-PC
52 (42min) fps ∼22%
69.5 (57min) fps ∼34%
109.9 (90min) fps ∼45%
133.5 (101min) fps ∼48%
403.2 (284min) fps ∼52%
NVIDIA GeForce GTX 970M, 4700MQ
Schenker W504
45.5 (25min) fps ∼19%
56.5 (38min) fps ∼28%
106.1 (80min) fps ∼43%
134.1 (98min) fps ∼49%
282 (239min) fps ∼36%
NVIDIA GeForce GTX 880M, 4700MQ
Schenker W504
41.3 (34min) fps ∼18%
51.6 (43min) fps ∼25%
102 (85min) fps ∼42%
134.8 (98min) fps ∼49%
289.8 (241min) fps ∼37%
NVIDIA GeForce GTX 870M, 4700MQ
Schenker W504
34.8 (28min) fps ∼15%
40.4 (33min) fps ∼20%
87.6 (74min) fps ∼36%
133.2 (96min) fps ∼48%
292.4 (242min) fps ∼38%
NVIDIA GeForce GTX 960M, 4720HQ
Schenker XMG A505
22.4 (18min) fps ∼9%
32.9 (25min) fps ∼16%
73 (60min) fps ∼30%
126.3 (96min) fps ∼46%
307.4 (239min) fps ∼40%
NVIDIA GeForce GTX 860M, 4700MQ
Schenker W504
23 (19min) fps ∼10%
27.9 (23min) fps ∼14%
60.4 (48min) fps ∼25%
111.8 (86min) fps ∼41%
286.2 (238min) fps ∼37%
NVIDIA GeForce GTX 850M, 4340M
Schenker M504
24.1 (20min) fps ∼12%
57.8 (48min) fps ∼24%
104.1 (79min) fps ∼38%
227.7 (192min) fps ∼29%
NVIDIA GeForce GT 750M, 4702MQ
Schenker M503
13.2 (12min) fps ∼6%
30.4 (25min) fps ∼12%
55.9 (45min) fps ∼20%
201.1 (150min) fps ∼26%
AMD Radeon R7 512 Cores (Kaveri Desktop), A10-7850K
A10-7850K Asus A88-XM-PLUS
13.8 (12.5min) fps ∼7%
26.5 (21min) fps ∼11%
49 (38min) fps ∼18%
150 (126min) fps ∼19%
Intel Iris Pro Graphics 5200, 4750HQ
SCHENKER S413
12.5 (12.5min) fps ∼6%
19.1 (14min) fps ∼8%
41 (32min) fps ∼15%
168 (143min) fps ∼22%
NVIDIA GeForce GT 740M, 4200M
HP Envy 15-j011sg
12.5 (12min) fps ∼6%
22 (17min) fps ∼9%
41.2 (34min) fps ∼15%
144.6 (118min) fps ∼19%
NVIDIA GeForce GT 640M, 2637M
Acer Aspire M3-581TG
12.6 (12.5min) fps ∼6%
18.2 (12.5min) fps ∼7%
35.5 (16min) fps ∼13%
128 (87min) fps ∼16%
NVIDIA GeForce GT 720M, 4200M
MSI CX61-i572M
12.5 (0min) fps ∼6%
16.1 (0min) fps ∼7%
32.1 (0min) fps ∼12%
120.4 (0min) fps ∼15%
AMD Radeon HD 8650G, A10-5750M
Pumori Test Platform (A10-5750M)
12.5 (12.5min) fps ∼6%
19.6 (13min) fps ∼8%
31.5 (22min) fps ∼11%
114 (96min) fps ∼15%
NVIDIA GeForce GT 630M, 3720QM
Asus N56VM
14.5 (12.5min) fps ∼6%
29.2 (22min) fps ∼11%
110 (77min) fps ∼14%
Intel Iris Graphics 5100, 4258U
Apple MacBook Pro Retina 13 inch 2013-10
13.5 (12.5min) fps ∼6%
26 (20min) fps ∼9%
87 (68min) fps ∼11%
Intel HD Graphics 4600, 4700MQ
Schenker W504
12.5 (12min) fps ∼6%
12.7 (12min) fps ∼5%
25.3 (21min) fps ∼9%
125.8 (102min) fps ∼16%
Intel HD Graphics 5500, 5010U
Intel NUC Kit NUC5i3RYH
12.5 (12min) fps ∼6%
12.5 (12min) fps ∼5%
21.5 (18min) fps ∼8%
80.4 (67min) fps ∼10%
Intel HD Graphics 3000, 2637M
Acer Aspire M3-581TG
0 (0min) fps ∼0%

Platforma testowa

Testy przeprowadzono na następujących laptopach:

  • Clevo P150SM-A (GeForce GTX 860M Kepler, GTX 870M, GTX 880M, GTX 970M, GTX 980M, Core i7-4700MQ, 8 GB RAM, Win 7),
  • Clevo N150SD (GeForce GTX 960M, Core i7-4720HQ, 8 GB RAM, Win 8.1),
  • Clevo W650SJ (GeForce GTX 850M, Core i5-4340M, 8 GB RAM, Win 7),
  • Clevo W650SR (GeForce GT 750M, Core i7-4702MQ, 8 GB RAM, Win 7),
  • HP Envy 15 (GeForce GT 740M, Core i5-4200M, 12 GB RAM),
  • MSI CX61 (GeForce GT 720M, Core i5-4200M, 8 GB RAM),
  • Acer Aspire M3-581TG (GeForce GT 640M, Core i7-2637M, 4GB RAM),
  • Clevo W740SU (Iris Pro Graphics 5200, Core i7-4750HQ, 8 GB RAM).

Użyty zewnętrzny monitor 4K to Asus PB287Q.

Wykorzystane sterowniki GPU to: 352.86 (NVIDIA), 15.5 Beta (AMD), 10.18.14.4170 (Intel).

Autor: Florian Glaser
Tłumaczenie: Tomasz Cyba

Suplement

Pokaż zawężenia
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
 Dirt Rally (2015)
niskie
1024x768
Ultra Low Preset
średnie
1366x768
Medium Preset
wysokie
1920x1080
High Preset
ultra
1920x1080
Ultra Preset
4x MSAA
4K
3840x2160
High Preset
NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti (Desktop)
129
135
NVIDIA Titan X Pascal
234
153.3
95.5
94.3
97
NVIDIA GeForce GTX 1080 (Desktop)
382
189
152
135
126
NVIDIA GeForce RTX 2070 Mobile
254.5
160.6
199.7
113.6
NVIDIA GeForce GTX 1080 Mobile
145
125
118
NVIDIA GeForce GTX 1070 (Desktop)
134n2
146n2
NVIDIA GeForce GTX 1070 Mobile
294.3
154.5
113.3n2
102.9n3
98.9
NVIDIA GeForce GTX 980 Ti
155
137
109
AMD Radeon R9 Fury
94
81
AMD Radeon R9 Nano
106
138
NVIDIA GeForce GTX 980
419.4
163.8
132.1
96.4
84
NVIDIA GeForce GTX 980 (Laptop)
381.95n2
156.65n2
123.85n2
94.95n2
83n2
AMD Radeon R9 390X
353.7
134.9
107.6
93.5
71.2
NVIDIA GeForce GTX 1060 (Desktop)
378
207
183
106
87.7
AMD Radeon RX 480 (Desktop)
82
64
NVIDIA GeForce GTX 1060 Mobile
122
95.6
79
NVIDIA GeForce GTX 970
139.3
108.7
93.65n2
143
AMD Radeon RX 470 (Desktop)
82
116
AMD Radeon R9 290X
441
163
137
97.4
75.2
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
niskie średnie wysokie ultra 4K
NVIDIA GeForce GTX 980M
396.6n5
148.9n6
121.4n6
75.3n7
60.65n2
AMD Radeon R9 280X
403.2
133.5
109.9
69.5
52
AMD Radeon R9 380
363.9
135.3
100.3
60.5
45.1
NVIDIA GeForce GTX 960
441.4
180.3
130.9
61.3
47.1
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti Mobile
93.4
65.7
57.8
NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (Desktop)
62.1
52.7
NVIDIA GeForce GTX 970M
275.9n3
127.1n4
100.65n4
58.5n4
45.5
NVIDIA GeForce GTX 680
235.6
149.6
94.3
67
60
AMD Radeon R9 M295X
226.5
103.3
68.4
43
NVIDIA GeForce GTX 1050 (Desktop)
76
49.8
NVIDIA GeForce GTX 1050 Mobile
223.2
117.1
88.4
53
AMD Radeon R7 370
341.8
153.5
88.8
49.68
NVIDIA GeForce GTX 880M
289.8
134.8
102
51.6
41.3
NVIDIA GeForce GTX 950
411.5
156.7
108.3
50.3
37.3
AMD Radeon RX 460 (Desktop)
42.4
33
NVIDIA GeForce GTX 965M
227.1n3
112.3n3
86.2n3
44.2n3
38.9
NVIDIA GeForce GTX 870M
292.4
133.2
87.6
40.4
34.8
AMD Radeon HD 8970M
196
124.6
82.4
49.5
NVIDIA GeForce GTX 960M
233.7n5
108.6n5
72.7n6
33.15n8
22.4n3
NVIDIA GeForce MX150
229.2
99.3
52.2
27
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
niskie średnie wysokie ultra 4K
NVIDIA GeForce GTX 860M
286.2
111.8
60.4
27.9
23
NVIDIA GeForce GTX 950M
162.85n10
84.65n12
46.4n13
22.7n13
AMD Radeon R9 M385X
124.2
53
40.7
27.1
NVIDIA GeForce GTX 850M
227.7
104.1
57.8
24.1
AMD Radeon R9 M280X
133
53
38.8
20.7
NVIDIA GeForce 945M
229
98.5
52.7
22.1
AMD Radeon R9 M370X
316.7
79.6
40.1
21.2
NVIDIA GeForce GT 750M
201.1
55.9
30.4
13.2
NVIDIA GeForce 940MX
125.8n4
52.4n5
29.7n5
13.97n4
AMD Radeon RX Vega 8 (Ryzen 2000/3000)
59.1
31.4
14.7
NVIDIA GeForce 940M
146.1n9
45.8n9
23.5n9
12.5n9
NVIDIA GeForce 930MX
158.55n2
58.35n2
31.05n2
13n2
AMD Radeon R9 M375
40.8
24.8
AMD Radeon R7 M370
116.8
47.6
25.6
13.4
NVIDIA GeForce 840M
183.2
45.1
22.6
12.5
AMD Radeon R7 512 Cores (Kaveri Desktop)
150
49
26.5
13.8
Intel Iris Pro Graphics 5200
168
41
19.1
12.5
NVIDIA GeForce GT 740M
144.6
41.2
22
12.5
NVIDIA GeForce 930M
137.4
47.85n2
24.45n2
Intel Iris Graphics 550
132.9
38.8
19.1
12.5
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
niskie średnie wysokie ultra 4K
NVIDIA GeForce 830M
165.4
45.6
25.5
12.5
NVIDIA GeForce 920MX
170.3
44.4
22.6
Intel Iris Graphics 540
149n3
36.8n3
17.2n3
12.5n2
AMD Radeon R7 M265
136.6
40.6
21.3
12.6
AMD Radeon R7 (Bristol Ridge)
79
27.3
15.2
NVIDIA GeForce GT 640M
128
35.5
18.2
12.6
AMD Radeon R7 (Carrizo)
77.85n2
25.35n2
14n2
12.5
AMD Radeon R7 (Kaveri)
106
34
19.4
12.5
AMD Radeon R7 M460
108.7
36.7
17.9
12.5
AMD Radeon R7 M360
116.9n3
34n3
18.4n3
12.5n3
NVIDIA GeForce 920M
135.2n5
33.2n5
16.9n5
12.5n4
AMD Radeon R7 M440
93.4
36.4
18.9
12.5
AMD Radeon R7 M340
129.8
40
21.1
12.5
AMD Radeon 520
119.7
35.9
17.6
AMD Radeon RX Vega 6 (Ryzen 2000/3000)
95
31.1
16.9
Intel UHD Graphics 630
153.6
35.6
15.2
Intel HD Graphics 630
178.9
38.3
16.1
Intel HD Graphics 530
135.2n2
26.55n2
12.9n2
AMD Radeon R5 (Bristol Ridge)
65.3
20.6
13.1
Intel UHD Graphics 620
108.3
31
13.7
12.5
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
niskie średnie wysokie ultra 4K
Intel HD Graphics 620
129.45n2
35n2
15.25n2
12.5
AMD Radeon R6 (Carrizo)
85.6n2
24.15n2
13.7n2
12.5
Intel HD Graphics 5600
112.7
27.4
12.9
12.5
AMD Radeon HD 8650G
114
31.5
19.6
12.5
NVIDIA GeForce GT 630M
110
29.2
14.5
AMD Radeon R5 M335
114.2
29.4
15.6
12.5
AMD Radeon R5 M330
88.1n2
22.35n2
12.5
AMD Radeon R5 M430
117.3
32.5
15.9
AMD Radeon R5 M255
129.5
41.2
20.9
12.5
AMD Radeon RX Vega 3
106.3n2
28n2
16.7
NVIDIA GeForce 910M
46.8
24
16.8
12.5
Intel HD Graphics 520
72.25n14
20.55n14
12.5n12
12.5n7
Intel Iris Graphics 6100
83.7n3
25.8n3
13.75n3
12.5
NVIDIA GeForce GT 720M
120.4
32.1
16.1
12.5
AMD Radeon R5 M240
122.7
31.1
AMD Radeon R5 (Stoney Ridge)
59.7
22
Intel HD Graphics 6000
93
22.8
12.9
Intel Iris Graphics 5100
87
26
13.5
Intel HD Graphics 4600
101.75n2
22.8n2
12.6n2
12.5n2
Intel HD Graphics 5500
69.6n7
18.6n7
12.5n5
12.5n4
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
niskie średnie wysokie ultra 4K
Intel HD Graphics 615
71.6
16.26
AMD Radeon HD 7660G
89
27.3
Intel HD Graphics 515
61.75n4
15.1n4
12.5n3
12.5
Intel HD Graphics 610
79.4
18.4
Intel HD Graphics 4400
77.8
19.6
Intel HD Graphics 510
110.4
19.3
Intel UHD Graphics 605
42
12.5
Intel HD Graphics 505
36.5
12.7
Intel HD Graphics 5300
41
12.5
AMD Radeon HD 7480D
72
21.3
12.5
Intel HD Graphics 4000
72.35n2
18.7n2
12.55n2
12.5
AMD Radeon R4 (Stoney Ridge)
48.8
16.2
AMD Radeon R5 (Beema/Carrizo-L)
39.35n2
16.05n2
AMD Radeon R4 (Beema)
52.3
15.6
AMD Radeon R3 (Mullins/Beema)
49.7
14.8
AMD Radeon R2 (Stoney Ridge)
25.1
13
Intel HD Graphics (Broadwell)
50
13.5
Intel HD Graphics 4200
67.9
15.6
AMD Radeon HD 8350G
55.2
18
AMD Radeon HD 8330
48
13.9
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Dirt Rally
niskie średnie wysokie ultra 4K
Intel UHD Graphics 600
43.3
12.5
12.5
Intel HD Graphics 500
28.5
12.5
Intel HD Graphics 405 (Braswell)
41.5
12.5
Intel HD Graphics (Braswell)
27.2
7.1
Intel HD Graphics 400 (Braswell)
40.1
11.7
AMD Radeon HD 7420G
38.6
14.6
Intel HD Graphics (Haswell)
52.4
12.8
AMD Radeon R2 (Mullins/Beema/Carrizo-L)
48.4
15
Intel HD Graphics (Cherry Trail)
20.1
12.5
AMD Radeon HD 8210
13.1
Intel HD Graphics (Bay Trail)
23.1n2
12.5
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Number of benchmarks for this median value / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.
Please share our article, every link counts!
Florian Glaser, 2015-07-26 (Update: 2015-09-11)