Notebookcheck Logo
Testy porównawcze Call of Duty Black Ops 7

Recenzja Call of Duty Black Ops 7: Kwestia odpowiedniego dobrania ustawień

Kontrowersyjna strzelanka pierwszoosobowa.

Pomimo tego, że grafika w Black Ops 7 nie spełnia oczekiwań, zastosowany silnik może być bardzo wymagający, szczególnie gdy włączony jest ray tracing. Przeprowadziliśmy różne testy wydajności, w tym przy użyciu skalowania w górę i generowania klatek, aby sprawdzić, jak dobrze różne układy GPU laptopów i komputerów stacjonarnych radzą sobie z najnowszym FPS-em Activision.
Florian Glaser, 👁 Florian Glaser (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Gaming Laptop / Notebook Desktop Gamecheck

Verdict: Pleasingly performant without ray tracing

Niewiele gier na PC w ostatnim czasie pokazało tak wyraźny kontrast pomiędzy ocenami prasy i graczy. Podczas gdy magazyny oceniają Call of Duty: Black Ops 7 ogólnie pozytywnie, tytuł ten wypada znacznie gorzej na platformach takich jak Steam i Metacritic, wywołując gorące dyskusje na forach i w sekcjach komentarzy.

Werdykt techniczny jest podobnie mieszany. Z jednej strony grafika pierwszoosobowej strzelanki jest całkiem przyzwoita, ale podstawowa struktura techniczna nie jest (lub już nie jest) najnowocześniejsza.

Tymczasem wymagania sprzętowe różnią się znacznie w zależności od wybranych ustawień. Dopóki nie skorzystamy z ray tracingu, Black Ops 7 działa przyzwoicie lub zaskakująco dobrze nawet na starszych lub słabszych systemach. Jednak po włączeniu śledzenia promieni nawet nowoczesne, high-endowe komputery mogą osiągnąć swoje granice, szczególnie w wyższych rozdzielczościach.

Technology, Settings, and Benchmark

Graficznie niewiele się zmieniło w porównaniu do Call of Duty: Black Ops 6 z 2024 roku. Podobnie jak w przypadku poprzednika, ocenilibyśmy oprawę wizualną w Black Ops 7 jako stosunkowo dobrą, ale nie wybitną. Najbardziej podobały nam się modele postaci - są one przyzwoicie animowane, zwłaszcza w przerywnikach filmowych, i są przyjemnie podobne do swoich rzeczywistych odpowiedników.

Po raz kolejny krytykuje się jednak rozczarowujące wrażenia użytkownika, które wynikają głównie z mechaniki i struktury podstawowego programu uruchamiającego Call of Duty HQ.

Podobnie jak w przypadku poprzedniej odsłony serii, gracze regularnie napotykają na irytujące lub niepotrzebne czasy oczekiwania (na przykład podczas niektórych zmian w menu, procesu logowania i wstępnego ładowania shaderów) wraz z okazjonalnymi problemami, takimi jak rozłączenia i prymitywne komunikaty o błędach.

Do tego dochodzi spory rozmiar gry (~100 GB do pobrania, ~200 GB wymaganego miejsca na dysku).

Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7

W międzyczasie gracze PC mogą spodziewać się bardzo obszernego (prawie zbyt obszernego w naszych oczach) menu opcji, które czasami wymaga dużo klikania, mimo że jest podzielone na kilka zakładek.

Menu wyświetlania pozwala dostosować ekran i różne ustawienia oszczędzania energii, podczas gdy menu jakości oferuje nie tylko kilka ustawień wstępnych, ale także ogromną liczbę indywidualnych ustawień, z których niektóre, takie jak śledzenie promieni, mają duży wpływ na wydajność.

Jak zwykle, na problemy z wydajnością pomaga upscaling. Strzelanka obsługuje wszystkie nowoczesne warianty, takie jak Intel XeSS, AMD FSR i Nvidia DLSS. Deweloperzy zasługują również na pochwałę za dostarczenie jasnych wyjaśnień dotyczących każdego ustawienia, w tym wpływu na CPU, GPU i VRAM.

Podobnie jak większość obecnych gier, Call of Duty: Black Ops 7 jest dość wymagające pod względem pamięci VRAM, ale nie osiąga poziomu niektórych gier Unreal Engine 5 (zob Borderlands 4). Przykładowo, maksymalne ustawienia w rozdzielczości QHD wymagają około 8 GB pamięci VRAM. Najlepsze jest to, że zmiany ustawień są stosowane bezpośrednio, bez konieczności ponownego uruchamiania.

Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7

Do pomiarów wydajności używamy zintegrowanego benchmarku, który ponownie w niewytłumaczalny sposób jest dostępny tylko w trybie wieloosobowym.

Deweloperzy zaprojektowali świeżą sekwencję dla Black Ops 7, która - podobnie jak w Black Ops 6 - obejmuje ruchy kamery i rozszerzony segment pierwszoosobowy z licznymi wymianami ognia i eksplozjami.

Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7
Call of Duty Black Ops 7

Niektóre informacje, takie jak liczba klatek na sekundę, są wyświetlane podczas jednominutowego testu porównawczego. Po zakończeniu pomiaru wyświetlana jest szczegółowa ocena, która jest podzielona na kilka sekcji (patrz zrzuty ekranu).

Call of Duty: Black Ops 7 benchmark results

FHD / 1,920 x 1,080

Jeśli grają Państwo bez ray tracingu, wymagania sprzętowe pozostają dość umiarkowane. Mocniejsze iGPU, takie jak Radeon 890M osiągają 60 klatek na sekundę w rozdzielczości Full HD przy średnich detalach. Ustawienie Ultra jest również nadal grywalne przy niewielkich kompromisach.

Wymagania są znacznie wyższe po włączeniu ray tracingu. Przy rozdzielczości 1920 x 1080 pikseli i ustawieniu Extreme (którego wydajność jest poza tym bardzo podobna do ustawień Ultra), układy ze średniej półki cenowej walczą już na poziomie GeForce RTX 4060 Laptop.

Tylko RTX 5080 Laptop może niezawodnie osiągnąć 60 klatek na sekundę z ray tracingiem, choć teoretycznie nawet RTX 5070 Ti Laptop jest wystarczający.

Call of Duty Black Ops 7
    1920x1080 Minimum Preset     1920x1080 Balanced Preset     1920x1080 Ultra Preset     1920x1080 Extreme Preset + Raytracing
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
272 (223min) fps ∼100%
218 (174min) fps ∼100%
84 (67min) fps ∼100%
NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop, Ryzen AI 9 HX 370
Razer Blade 16 2025
213 (167min) fps ∼78%
168 (121min) fps ∼77%
71 (54min) fps ∼85%
NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX
Tuxedo Stellaris 16
189 (142min) fps ∼69%
165 (119min) fps ∼76%
60 (46min) fps ∼71%
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti Laptop, Ultra 9 275HX
Schenker XMG Pro 16 (E25)
257 fps ∼100%
190 fps ∼70%
147 fps ∼67%
52 fps ∼62%
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS
Razer Blade 14 Mid 23
152 (114min) fps ∼59%
133 (105min) fps ∼49%
97 (71min) fps ∼44%
30 (23min) fps ∼36%
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-12700H
Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H
122 (91P1) fps ∼47%
111 (85P1) fps ∼41%
83 (61P1) fps ∼38%
27 (19P1) fps ∼32%
AMD Radeon 890M, Ryzen AI 9 HX 370
Razer Blade 16 2025
76 (56min) fps ∼30%
67 (47min) fps ∼25%
49 (39min) fps ∼22%
14 (7min) fps ∼17%

QHD / 2560 x 1440 (+ skalowanie)

W przypadku rozdzielczości QHD zalecamy laptopy z kartami RTX 5080 i nowszymi, aby uzyskać maksymalne detale i ray tracing bez skalowania w górę.

Osiągnięcie 60 klatek na sekundę nadal wymaga jednak pomocy przy skalowaniu w górę. W naszym przypadku podczas testów korzystaliśmy z ustawienia Balanced w trybie DLSS Transformer.

Call of Duty Black Ops 7
    2560x1440 Extreme Preset + Raytracing     2560x1440 Extreme Preset + Raytracing + DLSS Balanced
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
57 (46min) fps ∼100%
83 (70min) fps ∼100%
NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop, Ryzen AI 9 HX 370
Razer Blade 16 2025
47 (35min) fps ∼82%
70 (53min) fps ∼84%
NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX
Tuxedo Stellaris 16
40 (32min) fps ∼70%
59 (44min) fps ∼71%
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti Laptop, Ultra 9 275HX
Schenker XMG Pro 16 (E25)
34 fps ∼60%
53 fps ∼64%
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU, R9 7940HS
Razer Blade 14 Mid 23
19 (10min) fps ∼33%
32 (23min) fps ∼39%
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-12700H
Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H
15 (9P1) fps ∼26%

UHD / 3 840 x 2 160 (+upscaling)

Uruchomienie Black Ops 7 w rozdzielczości 3,840 x 2,160 pikseli w ustawieniu Extreme, z ray tracingiem i bez skalowania w górę obciąża wszystkie obecnie dostępne procesory graficzne do laptopów, a nawet wysokiej klasy karty do komputerów stacjonarnych, takie jak GeForce RTX 4080.

W takim przypadku niemal nieuchronnie trzeba będzie polegać na DLSS i innych technologiach skalowania w górę lub po prostu w ogóle zrezygnować z ray tracingu.

Call of Duty Black Ops 7
    3840x2160 Extreme Preset + Raytracing     3840x2160 Extreme Preset + Raytracing + DLSS Balanced
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
31 (24min) fps ∼100%
47 (34min) fps ∼100%
NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop, Ryzen AI 9 HX 370
Razer Blade 16 2025
26 (19min) fps ∼84%
39 (28min) fps ∼83%
NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX
Tuxedo Stellaris 16
21 (16min) fps ∼68%
32 (23min) fps ∼68%

(Multi) Generowanie ramek

Wreszcie, zobaczą Państwo również kilka testów porównawczych z włączoną funkcją generowania klatek. Podobnie jak w przypadku większości tytułów, subiektywne wrażenia wizualne niekoniecznie muszą odpowiadać 1:1 ustalonym wartościom fps.

Zgodnie z oczekiwaniami, MFG 2x zapewnia przyzwoity wzrost wydajności. Z MFG 4x, laptop RTX 5090 może nawet przekroczyć 100 klatek na sekundę w 4K przy maksymalnych ustawieniach i z włączonym DLSS.

3.840 x 2160, Extreme Preset + Raytracing High DLSSBalancedTransformer DLSS BalancedTransformer+MFG2x DLSS Balanced Transformer + MFG 4x
GeForce RTX 5090 Laptop 39 fps 61 fps 117 fps
GeForce RTX 5080 Laptop 32 kl/s 54 kl/s 98 kl/s

Test systems

Razer Blade 16 2025 (RTX 5090)
Razer Blade 16 2025 (RTX 5090)
Tuxedo Stellaris 16 Gen7 (RTX 5080)
Tuxedo Stellaris 16 Gen7 (RTX 5080)
XMG Neo 16 E23 (RTX 4090)
XMG Neo 16 E23 (RTX 4090)
Razer Blade 16 Mid 23 (RTX 4080)
Razer Blade 16 Mid 23 (RTX 4080)
XMG Pro 15 E23 (RTX 4070)
XMG Pro 15 E23 (RTX 4070)
Razer Blade 14 Mid 23 (RTX 4060)
Razer Blade 14 Mid 23 (RTX 4060)
Medion Erazer Scout E20 (RTX 4050)
Medion Erazer Scout E20 (RTX 4050)
 

Call of Duty: Black Ops 7 performance overview

Ponieważ benchmarki gier są bardzo czasochłonne i mogą być czasami opóźnione ze względu na ograniczenia aktywacji, możemy zaprezentować tylko ograniczoną liczbę wyników w momencie publikacji artykułów. Dodatkowe wyniki GPU pojawią się później.

Pokaż zawężenia
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Call of Duty Black Ops 7
 Call of Duty Black Ops 7 (2025)
niskie
1920x1080
Minimum Preset
średnie
1920x1080
Balanced Preset
wysokie
1920x1080
Ultra Preset
ultra
1920x1080
Extreme Preset + Raytracing
QHD
2560x1440
Extreme Preset + Raytracing
4K
3840x2160
Extreme Preset + Raytracing
NVIDIA GeForce RTX 4080
272
218
84
57
31
NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop
213
168
71
47
26
NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop
189
165
60
40
21
NVIDIA GeForce RTX 5070 Ti Laptop
257
190
147
52
34
NVIDIA GeForce RTX 5060 Laptop
130
95
32
NVIDIA GeForce RTX 4060 Laptop GPU
152
133
97
30
19
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU
122
111
83
27
15
AMD Radeon 890M
76
67
49
14
Intel Arc Graphics 140V
59
51
37
11
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Liczba punktów odniesienia dla tej wartości mediany / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja Call of Duty Black Ops 7: Kwestia odpowiedniego dobrania ustawień
Florian Glaser, 2025-11-22 (Update: 2025-11-22)