
Najlepsza godzina Unreal Engine 5? Recenzja The Outer Worlds 2
RPG akcji z gwarantowaną dawką śmiechu.
Weterani gier fabularnych z Obsidian Entertainment powracają z kontynuacją swojej kosmicznej epopei, The Outer Worlds 2. Oprócz charakterystycznego humoru, gra zachwyca również oprawą wizualną i rozgrywką. Proszę czytać dalej, aby przekonać się, jak dobrze silnik Unreal Engine 5 wypadł w naszym teście.Florian Glaser, 👁 Florian Glaser (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Verdict - A successful and funny RPG with stunning visuals
Silnik Unreal Engine 5 firmy Epic zaliczył ostatnio kilka ciosów w swoją reputację. Pomimo ogromnego potencjału technicznego, jest on często krytykowany za słabą wydajność i różne problemy, a Epic i twórcy gier często wytykają się nawzajem palcami. Przechodząc od razu do rzeczy: choć The Outer Worlds 2 może być czasami wymagające i ma kilka dziwactw, gracze nie będą mieli do czynienia z techniczną katastrofą na poziomie Borderlands 4.
Podczas naszych sesji gra pozostawiła po sobie solidne lub bardzo pozytywne wrażenie - dzięki systemowi postaci, prezentacji, projektowi misji z wieloma podejściami i stylowi wizualnemu, który przywołuje miłe wspomnienia z serii Bioshock Serii Bioshock seria. The Outer Worlds 2 nie zaniedbuje również zabawnego humoru, dostarczając po drodze mnóstwo śmiechu. Nic dziwnego, że RPG akcji otrzymało wiele pochwał zarówno od krytyków, jak i graczy.
Technology, settings & benchmark
Pod względem wizualnym gra RPG nie pozostawia wiele do życzenia. Chociaż animacje twarzy postaci mogłyby wymagać pewnych ulepszeń, ogólna prezentacja jest bardzo atrakcyjna. Otoczenie jest bogate w szczegóły i posiada wyraźne tekstury, podczas gdy rozległa odległość rysowania i efekty wizualne są równie imponujące. Nawet na niskich ustawieniach The Outer Worlds 2 zachowuje swój charakterystyczny i stylowy wygląd.
Wydajność nie jest jednak całkowicie bezbłędna. Podobnie jak w przypadku wielu innych tytułów opartych na silniku Unreal Engine 5, gra czasami cierpi na zauważalne zacinanie się - niezależnie od sprzętu - i czasami potrzebuje kilku sekund, aby "zadomowić się" po załadowaniu. Kompilacja shaderów również następuje przed uruchomieniem gry, co może zająć kilka minut na systemach niższej klasy.
Menu graficzne w wersji PC jest imponująco rozbudowane, co ucieszy zarówno miłośników wydajności, jak i entuzjastów grafiki. Outer Worlds 2 oferuje wiele nowoczesnych funkcji, w tym opcje skalowania w górę, takie jak TSR, XeSS, FSR i DLSS - z obsługą generowania wielu klatek na kompatybilnych procesorach graficznych. Opcjonalnie dostępny jest również sprzętowy ray tracing. Kilka ustawień wstępnych pozwala graczom łatwo dostosować wszystkie ustawienia w sekcji "Grafika", a zmiany wchodzą w życie natychmiast, bez konieczności ponownego uruchamiania.
Ponieważ The Outer Worlds 2 nie zawiera wbudowanego benchmarku, do pomiaru wydajności wykorzystaliśmy sekwencję w grze - konkretnie misję "Sprawa warta zabicia", która rozgrywa się na stacji Horizon Point. Jak widać na poniższym filmie, biegliśmy sprintem wraz z głównym bohaterem po ustalonej trasie przez niecałe 30 sekund. Liczba klatek na sekundę została zarejestrowana przy użyciu narzędzia CapFrameX.
Results
FHD / 1,920 x 1,080
Przy rozdzielczości 1,920 × 1,080 pikseli, wymagania graficzne gry pozostają dość rozsądne. A GeForce RTX 5050 Laptop GPU poradzi sobie z wysokimi ustawieniami przy około 60 FPS, choć ustawienie Very High popycha je nieco za daleko. Aby uzyskać taki poziom wydajności, potrzebna będzie karta graficzna wyższej klasy lub podstawowej klasy high-end.
| The Outer Worlds 2 | |
| 1920x1080 Low Preset 1920x1080 Medium Preset AA:T 1920x1080 High Preset AA:T 1920x1080 Very High Preset AA:T | |
| NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
| NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop, Ryzen AI 9 HX 370 | |
| NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX | |
| NVIDIA GeForce RTX 5050 Laptop, R5 240 | |
QHD / 2560 x 1440 (+ skalowanie w górę)
Mieszanka 2560 x 1440 pikseli i maksymalnych ustawień jest możliwa z GeForce RTX 5080 laptop jest całkiem grywalna. Interesujące: Dopóki korzysta się tylko z upscalingu, można zaobserwować niezły wzrost wydajności (z GeForce Laptopem RTX 5090 na przykład z 53 do 77 FPS przy DLSS Quality). Jeśli jednak aktywuje się również sprzętowe śledzenie promieni, liczba klatek na sekundę jest czasami gorsza niż bez skalowania w górę. Wygląda na to, że istnieje tu pewien limit wydajności, ponieważ wartości w 4K są miejscami niewiele niższe. Ergo: Obsidian powinien nadal pracować nad funkcją ray tracingu.
| The Outer Worlds 2 | |
| 2560x1440 Very High Preset AA:T 2560x1440 Very High Preset + Raytracing + DLSS Quality | |
| NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
| NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop, Ryzen AI 9 HX 370 | |
| NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX | |
| NVIDIA GeForce RTX 5050 Laptop, R5 240 | |
UHD / 3 840 x 2 160 (ze skalowaniem w górę)
The Outer Worlds 2 mutuje w rażącego pożeracza zasobów w rozdzielczościach UHD. 3.rozdzielczość 840 x 2160 pikseli i ustawienie Very High przeciążają obecnie wszystkie dostępne układy GPU w notebookach. Nawet potężni przedstawiciele komputerów stacjonarnych, tacy jak GeForce RTX 4080 osiągają tutaj swoje limity. Jak zwykle, skalowanie w górę stanowi remedium. Uwzględniając sprzętowy ray tracing, mobilny RTX 5090 może osiągnąć w połowie akceptowalne rejony FPS (patrz tabela).
| The Outer Worlds 2 | |
| 3840x2160 Very High Preset AA:T 3840x2160 Very High Preset + Raytracing + DLSS Quality | |
| NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
| NVIDIA GeForce RTX 5090 Laptop, Ryzen AI 9 HX 370 | |
| NVIDIA GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX | |
(Multi) Generowanie ramek
Przetestowaliśmy również implementację generowania wielu klatek w grze. Zgodnie z oczekiwaniami, zapewnia ona znaczny wzrost wydajności, choć obraz nie zawsze wydaje się tak płynny i płynny, jak sugerują surowe liczby FPS. Na papierze, zarówno RTX 5080, jak i RTX 5090 osiągają około 60 FPS w 4K z włączonym MFG×2, a z MFG×4 mogą nawet przekroczyć 100 FPS w niektórych przypadkach.
| 3.840 x 2160, ustawienie wstępne bardzo wysokie + Raytracing | Jakość DLSS | Jakość DLSS + MFGx2 | Jakość DLSS + MFGx4 |
| GeForce RTX 5090 Laptop | 37 fps | 62 fps | 117 fps |
| GeForce RTX 5080 Laptop | 35 fps | 55 fps | 96 fps |
Test systems
Overview
Ponieważ testy porównawcze w grach są niezwykle czasochłonne i czasami opóźnione przez ograniczenia aktywacji, jesteśmy w stanie uwzględnić tylko ograniczony zestaw wyników w momencie publikacji. Dodatkowe wyniki GPU zostaną dodane później.


























