Notebookcheck Logo
Teaser

Recenzja Battlefield 6: Gracze korzystający z laptopów również dostaną to, co im się należy

Bezpośrednie starcie z Call of Duty.

Po kilku względnie spokojnych latach, seria Battlefield powraca ze swoją szóstą odsłoną. Przyjrzeliśmy się nie tylko rozgrywce, ale także wymaganiom GPU - w tym skalowaniu w górę i generowaniu klatek.
Florian Glaser, 👁 Florian Glaser (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Gaming Laptop / Notebook Desktop Gamecheck

Verdict - Bumpy start, but solidly optimized

Zgodnie z oczekiwaniami, premiera gry Battlefield 6 nie przebiegła bezproblemowo. Gracze, którym nie przeszkadzał wymóg Secure Boot (#BIOS) dla systemu anty-cheatowego, spotkali się z mocno przeciążonymi serwerami. Kilka dni po premierze sytuacja nieco się poprawiła, choć gra nadal nie działa idealnie. Tymczasem deweloperom należą się słowa uznania za solidną optymalizację. W przeciwieństwie do niedawno testowanego i notorycznie niezoptymalizowanego Borderlands 4battlefield 6 działa ogólnie imponująco dobrze - jak pokazały nasze testy porównawcze - i nie wymaga wysokiej klasy komputera klasy księżycowej, aby działać płynnie.

Możliwość wyboru podczas instalacji ...
Możliwość wyboru podczas instalacji ...
... to sprawia, że gra wygląda na dość zagmatwaną
... to sprawia, że gra wygląda na dość zagmatwaną
Problemy z uruchamianiem bez Secure Boot
Problemy z uruchamianiem bez Secure Boot
Przeciążone serwery w momencie premiery
Przeciążone serwery w momencie premiery

Tech, settings & benchmark

Pod względem wizualnym pierwszoosobowa strzelanka, oparta na silniku Frostbite 4 od DICE, robi dobre lub bardzo dobre wrażenie, choć nie wyznacza żadnych nowych standardów. Gra zasługuje na pochwałę za szczegółowe modele postaci, imponujące odległości rysowania i znany z wcześniejszych odsłon system zniszczeń, który dodaje mnóstwo akcji i chaosu.

Efekty są generalnie potężne i spektakularne, choć czasami nieco przesadzone. Przy bliższym przyjrzeniu się niektórym elementom - takim jak ogień i eksplozje - przydałoby się więcej dopracowania. Z drugiej strony, w Battlefield 6 zadbano o drobne szczegóły, takie jak ślady żołnierzy na piasku.

Podczas gdy tryb wieloosobowy został w dużej mierze dobrze przyjęty, kampania dla jednego gracza pozostawia mieszane wrażenia. Jej wczesne misje są mocno inspirowane Call of Duty, faworyzując chaos na dużą skalę nad treścią i charakteryzując się rozczarowującą sztuczną inteligencją. Fakt, że kampania dla pojedynczego gracza działa jako oddzielny plik wykonywalny, wymuszając dodatkową kompilację shaderów, tylko zwiększa frustrację.

Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6

Deweloperzy zasługują na uznanie za zaoferowanie wyjątkowo szerokiej gamy opcji graficznych - choć poruszanie się po menu i podmenu może początkowo wydawać się przytłaczające. Oprócz wielu ustawień wstępnych, od niskiego do Overkill, gra zawiera kilka technologii skalowania w górę. Podobnie jak w innych najnowszych tytułach, obsługiwane są XeSS, FSR i DLSS. Gracze mogą również włączyć (Multi) Frame Generation, jeśli chcą - funkcję, którą planujemy dokładniej zbadać w przyszłych artykułach porównawczych.

Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6
Battlefield 6

Aby uzyskać jak najbardziej powtarzalne wyniki, wykorzystaliśmy sekwencję z trybu dla jednego gracza - konkretnie pierwszą misję zatytułowaną "Zawsze wierni" Jak pokazano na poniższym filmie, test porównawczy trwa niecałą minutę i zawiera niezliczone postacie, pojazdy i eksplozje. Bazując na naszych testach krzyżowych i doświadczeniu, wydajność w tej sekwencji jest mniej więcej porównywalna z trybem wieloosobowym, bez znaczących odchyleń.

Results

FHD (1,920 x 1,080)

Przy rozdzielczości 1920 × 1080, wymagania sprzętowe są dość umiarkowane. Nawet przy najwyższych ustawieniach graficznych, mobilny RTX 5070 udaje się przekroczyć 60 FPS. Jednak pewne oznaki ograniczeń pamięci VRAM są już zauważalne. Według wyświetlacza w grze, procesory graficzne 8 GB, takie jak RTX 5070, działają na granicy swoich możliwości. W wyższych rozdzielczościach ten układ GPU wykazywał również ekstremalne wahania liczby klatek na sekundę między przebiegami benchmarków - prawdopodobnie ze względu na ograniczoną konfigurację pamięci VRAM. Ponowne uruchomienie gry często łagodziło ten problem, przynajmniej tymczasowo.

Battlefield 6
    1920x1080 Low Graphics Quality AA:T     1920x1080 Medium Graphics Quality AA:T     1920x1080 High Graphics Quality AA:T     1920x1080 Overkill Graphics Quality AA:T
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
247 (32.4min, 147.6P0.1, 181P1) fps ∼100%
235 (91.4min, 129P0.1, 171.5P1) fps ∼100%
205 (79.7min, 113.9P0.1, 148P1) fps ∼100%
156.3 (71.1min, 99.5P0.1, 117.9P1) fps ∼100%
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop, Ultra 9 275HX
Lenovo Legion 9 18IAX10 RTX 5090
181.4 (4.82min, 89.5P0.1, 128.4P1) fps ∼73%
169.4 (56.7min, 88.3P0.1, 117P1) fps ∼72%
159.9 (64.9min, 86.5P0.1, 107.7P1) fps ∼78%
145.8 (27.7min, 77.6P0.1, 100P1) fps ∼93%
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX
Tuxedo Stellaris 16
214 (5.41min, 102.4P0.1, 158P1) fps ∼87%
196.7 (80.3min, 95.9P0.1, 138.7P1) fps ∼84%
172.7 (79.6min, 96.9P0.1, 124.8P1) fps ∼84%
128.4 (63.1min, 82P0.1, 98.8P1) fps ∼82%
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop, i7-14700HX
Lenovo LOQ 17IRX10
141 (3.87min, 78.9P0.1, 98.8P1) fps ∼57%
130.3 (60.8min, 68.3P0.1, 85.3P1) fps ∼55%
111.2 (55min, 60.8P0.1, 76.5P1) fps ∼54%
77.8 (6.4min, 24.8P0.1, 54.2P1) fps ∼50%
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-12700H
Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H
94.1 (60.7min, 62.1P0.1, 72.1P1) fps ∼38%
82.3 (43.3min, 54P0.1, 62.5P1) fps ∼35%
67.9 (41.5min, 47.2P0.1, 51.5P1) fps ∼33%
45.2 (29.7min, 31.6P0.1, 33.5P1) fps ∼29%
Intel Arc Graphics 140V, Core Ultra 9 288V
Asus Zenbook S 14 UX5406 Core Ultra 9
49.4 (5.2min, 8.68P0.1, 22.9P1) fps ∼20%
45.4 (5.69min, 8.94P0.1, 21.5P1) fps ∼19%
25.1 (15min, 15.4P0.1, 16.8P1) fps ∼12%
18.4 (2.05min, 5.71P0.1, 11.8P1) fps ∼12%
Intel Arc Graphics 140V, Core Ultra 7 258V
Lenovo ThinkPad X9-15 Aura Edition
32.4 (1.538min, 17P0.1, 20.6P1) fps ∼13%
28.9 (15.8min, 16.3P0.1, 19.5P1) fps ∼12%
23.2 (13.6min, 13.8P0.1, 15.9P1) fps ∼11%
16.8 (10.7min, 10.9P0.1, 11.9P1) fps ∼11%

QHD / 2560 x 1440 (ze skalowaniem w górę)

W rozdzielczości 2560 × 1440 przy ustawieniach Overkill zalecamy co najmniej mobilną kartę graficzną RTX 5070 Ti z 12 GB pamięci VRAM, aby utrzymać średnią powyżej 60 FPS. Jak zwykle, włączenie DLSS może być opłacalne dla słabszych GPU, choć wzrost wydajności nie jest tak wyraźny, jak w niektórych innych tytułach.

Battlefield 6
    2560x1440 Overkill Graphics Quality AA:T     2560x1440 Overkill Graphics Quality + Quality DLSS
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
114.4 (64.1min, 82.6P0.1, 93.7P1) fps ∼100%
142.6 (71.5min, 89.7P0.1, 111.2P1) fps ∼100%
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop, Ultra 9 275HX
Lenovo Legion 9 18IAX10 RTX 5090
108.5 (61.6min, 73P0.1, 85P1) fps ∼95%
136.7 (65min, 82.7P0.1, 100.6P1) fps ∼96%
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX
Tuxedo Stellaris 16
87.9 (56.3min, 65P0.1, 72.5P1) fps ∼77%
114.9 (23.8min, 75P0.1, 90.7P1) fps ∼81%
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop, i7-14700HX
Lenovo LOQ 17IRX10
51.2 (8.06min, 8.8P0.1, 37.9P1) fps ∼45%
64.7 (6.54min, 10.5P0.1, 37.2P1) fps ∼45%
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-12700H
Lenovo Legion 5 Pro 16IAH7H
26.9 (3.79min, 5.2P0.1, 22.2P1) fps ∼24%
41.1 (3.77min, 4.91P0.1, 32.6P1) fps ∼29%

UHD / 3 840 x 2 160 (ze skalowaniem w górę)

Battlefield 6 okazuje się dość wymagający w rozdzielczości 4k. 3.w rozdzielczości 840 x 2160 przy maksymalnych ustawieniach, tylko mobilny RTX 5090 udaje się osiągnąć nieco poniżej 60 FPS. Jednak przy DLSS ustawionym na Jakość, nawet mobilny RTX 5080 przekracza granicę 60 FPS.

Battlefield 6
    3840x2160 Overkill Graphics Quality AA:T     3840x2160 Overkill Graphics Quality + Quality DLSS
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K
Desktop-PC Asus ROG Strix Z790-F
62.6 (31.6min, 48.6P0.1, 52.4P1) fps ∼100%
89.9 (54.7min, 69.6P0.1, 76.1P1) fps ∼100%
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop, Ultra 9 275HX
Lenovo Legion 9 18IAX10 RTX 5090
59.7 (28.9min, 47.1P0.1, 50.8P1) fps ∼95%
82.5 (22.5min, 59.6P0.1, 68.7P1) fps ∼92%
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX
Tuxedo Stellaris 16
47.5 (29.2min, 39.1P0.1, 41.1P1) fps ∼76%
67 (39.5min, 49.3P0.1, 57.4P1) fps ∼75%
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop, i7-14700HX
Lenovo LOQ 17IRX10
13.2 (9.92min, 10.2P0.1, 11.1P1) fps ∼21%
18 (7.36min, 7.41P0.1, 13.1P1) fps ∼20%

Generowanie ramek

Równie interesująca jest wydajność z włączoną funkcją Frame Generation, którą przetestowaliśmy na laptopach RTX 5080 i RTX 5090 (patrz tabela). Zgodnie z oczekiwaniami, włączenie tej funkcji zapewnia znaczny wzrost liczby klatek na sekundę - zwłaszcza w przypadku MFGx4 - ale kosztem mniej spójnych czasów wyświetlania klatek, jak pokazano na zrzutach ekranu CapFrameX.

3.840 x 2160, ustawienia Overkill JakośćDLSS Jakość DLSS + MFGx2 Jakość DLSS + MFGx4
GeForce RTX 5090 Laptop 83 FPS 132 FPS 219 FPS
GeForce RTX 5080 Laptop 67 FPS 109 FPS 182 FPS
Frametimes: Jakość DLSS @ Laptop RTX 5090 (4K, Overkill)
Frametimes: Jakość DLSS @ Laptop RTX 5090 (4K, Overkill)
Frametimes: DLSS Quality + MFGx2 @ RTX 5090 Laptop (4K, Overkill)
Frametimes: DLSS Quality + MFGx2 @ RTX 5090 Laptop (4K, Overkill)
Frametimes: DLSS Quality + MFGx4 @ RTX 5090 Laptop (4K, Overkill)
Frametimes: DLSS Quality + MFGx4 @ RTX 5090 Laptop (4K, Overkill)

Overview

Ponieważ testy porównawcze gier są czasochłonne i czasami opóźnione przez ograniczenia aktywacji, w momencie publikacji możemy uwzględnić tylko ograniczony zestaw wyników. Dodatkowe wyniki GPU zostaną dodane później.

Pokaż zawężenia
Lp.Pełna nazwa< PrevNext >Battlefield 6
 Battlefield 6 (2025)
niskie
1920x1080
Low Graphics Quality
TAA
średnie
1920x1080
Medium Graphics Quality
TAA
wysokie
1920x1080
High Graphics Quality
TAA
ultra
1920x1080
Overkill Graphics Quality
TAA
QHD
2560x1440
Overkill Graphics Quality
TAA
4K
3840x2160
Overkill Graphics Quality
TAA
NVIDIA GeForce RTX 4080
247
235
205
156.3
114.4
62.6
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop
181.4
169.4
159.9
145.8
108.5
59.7
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop
214
196.7
172.7
128.4
87.9
47.5
NVIDIA GeForce RTX 4080 Laptop GPU
128.9
121.9
115.1
103.8
75.5
53.7
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop
141
130.3
111.2
77.8
51.2
13.2
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU
94.1
82.3
67.9
45.2
26.9
Intel Arc A770M
79.6
70.9
62.2
46.7
33.4
18
Intel Arc Graphics 140V
40.9n2
37.15n2
24.15n2
17.6n2
10.6
(-) * im niższa wartość tym lepiej / n123 Liczba punktów odniesienia dla tej wartości mediany / * lokata szacunkowa

 

Legenda
5przycina – na tych ustawieniach dana gra prawdopodobnie nie pójdzie płynnie na laptopie z określoną kartą grafiki; przynajmniej jeden wynik był niższy niż 25fps
może przycinać (informacja interpolowana) – na wolniejszej karcie grafiki gra została sklasyfikowana jako przycinająca, więc przyjmujemy, że i na tej nie będzie działać płynnie, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
30płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 25fps
40płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 35fps
60płynna – na tych ustawieniach gra będzie płynna, gdyż nie odnotowano wyniku gorszego niż 58fps
może być płynna – wolniejsza karta grafiki została sklasyfikowana jako odpowiednio szybka, a zatem i dla tej można założyć, że gra będzie płynna, choć nie został przeprowadzony pomiar testowy
?wątpliwa – w tym przypadku są dwie możliwości: a) najniższa wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, dla której przyjmujemy płynność, ale wartość średnia jest powyżej tejże; b) wartość z pomiaru testowego jest co prawda poniżej granicy, ale wolniejsza (sąsiadująca w rankingu) karta grafiki została sklasyfikowana jako zapewniająca płynność
wątpliwość zapożyczona – kolejna (lokująca się niżej) w rankingu karta grafiki została sklasyfikowana jako wątpliwa, stąd i ta została uznana za taką, choć brak jest dla niej danych z pomiarów testowych
Wartość liczbowa podana w polu to średnia wartość kl/s. Po najechaniu kursorem na tę wartość można zobaczyć wyniki wszystkich benchmarków, które się na nią składają.
Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja Battlefield 6: Gracze korzystający z laptopów również dostaną to, co im się należy
Florian Glaser, 2025-10-15 (Update: 2025-10-15)