
Recenzja Battlefield 6: Gracze korzystający z laptopów również dostaną to, co im się należy
Bezpośrednie starcie z Call of Duty.
Po kilku względnie spokojnych latach, seria Battlefield powraca ze swoją szóstą odsłoną. Przyjrzeliśmy się nie tylko rozgrywce, ale także wymaganiom GPU - w tym skalowaniu w górę i generowaniu klatek.Florian Glaser, 👁 Florian Glaser (tłumaczenie DeepL / Ninh Duy) Opublikowany 🇺🇸 🇩🇪 ...
Verdict - Bumpy start, but solidly optimized
Zgodnie z oczekiwaniami, premiera gry Battlefield 6 nie przebiegła bezproblemowo. Gracze, którym nie przeszkadzał wymóg Secure Boot (#BIOS) dla systemu anty-cheatowego, spotkali się z mocno przeciążonymi serwerami. Kilka dni po premierze sytuacja nieco się poprawiła, choć gra nadal nie działa idealnie. Tymczasem deweloperom należą się słowa uznania za solidną optymalizację. W przeciwieństwie do niedawno testowanego i notorycznie niezoptymalizowanego Borderlands 4battlefield 6 działa ogólnie imponująco dobrze - jak pokazały nasze testy porównawcze - i nie wymaga wysokiej klasy komputera klasy księżycowej, aby działać płynnie.
Tech, settings & benchmark
Pod względem wizualnym pierwszoosobowa strzelanka, oparta na silniku Frostbite 4 od DICE, robi dobre lub bardzo dobre wrażenie, choć nie wyznacza żadnych nowych standardów. Gra zasługuje na pochwałę za szczegółowe modele postaci, imponujące odległości rysowania i znany z wcześniejszych odsłon system zniszczeń, który dodaje mnóstwo akcji i chaosu.
Efekty są generalnie potężne i spektakularne, choć czasami nieco przesadzone. Przy bliższym przyjrzeniu się niektórym elementom - takim jak ogień i eksplozje - przydałoby się więcej dopracowania. Z drugiej strony, w Battlefield 6 zadbano o drobne szczegóły, takie jak ślady żołnierzy na piasku.
Podczas gdy tryb wieloosobowy został w dużej mierze dobrze przyjęty, kampania dla jednego gracza pozostawia mieszane wrażenia. Jej wczesne misje są mocno inspirowane Call of Duty, faworyzując chaos na dużą skalę nad treścią i charakteryzując się rozczarowującą sztuczną inteligencją. Fakt, że kampania dla pojedynczego gracza działa jako oddzielny plik wykonywalny, wymuszając dodatkową kompilację shaderów, tylko zwiększa frustrację.
Deweloperzy zasługują na uznanie za zaoferowanie wyjątkowo szerokiej gamy opcji graficznych - choć poruszanie się po menu i podmenu może początkowo wydawać się przytłaczające. Oprócz wielu ustawień wstępnych, od niskiego do Overkill, gra zawiera kilka technologii skalowania w górę. Podobnie jak w innych najnowszych tytułach, obsługiwane są XeSS, FSR i DLSS. Gracze mogą również włączyć (Multi) Frame Generation, jeśli chcą - funkcję, którą planujemy dokładniej zbadać w przyszłych artykułach porównawczych.
Aby uzyskać jak najbardziej powtarzalne wyniki, wykorzystaliśmy sekwencję z trybu dla jednego gracza - konkretnie pierwszą misję zatytułowaną "Zawsze wierni" Jak pokazano na poniższym filmie, test porównawczy trwa niecałą minutę i zawiera niezliczone postacie, pojazdy i eksplozje. Bazując na naszych testach krzyżowych i doświadczeniu, wydajność w tej sekwencji jest mniej więcej porównywalna z trybem wieloosobowym, bez znaczących odchyleń.
Results
FHD (1,920 x 1,080)
Przy rozdzielczości 1920 × 1080, wymagania sprzętowe są dość umiarkowane. Nawet przy najwyższych ustawieniach graficznych, mobilny RTX 5070 udaje się przekroczyć 60 FPS. Jednak pewne oznaki ograniczeń pamięci VRAM są już zauważalne. Według wyświetlacza w grze, procesory graficzne 8 GB, takie jak RTX 5070, działają na granicy swoich możliwości. W wyższych rozdzielczościach ten układ GPU wykazywał również ekstremalne wahania liczby klatek na sekundę między przebiegami benchmarków - prawdopodobnie ze względu na ograniczoną konfigurację pamięci VRAM. Ponowne uruchomienie gry często łagodziło ten problem, przynajmniej tymczasowo.
Battlefield 6 | |
1920x1080 Low Graphics Quality AA:T 1920x1080 Medium Graphics Quality AA:T 1920x1080 High Graphics Quality AA:T 1920x1080 Overkill Graphics Quality AA:T | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop, Ultra 9 275HX | |
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX | |
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop, i7-14700HX | |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-12700H | |
Intel Arc Graphics 140V, Core Ultra 9 288V | |
Intel Arc Graphics 140V, Core Ultra 7 258V |
QHD / 2560 x 1440 (ze skalowaniem w górę)
W rozdzielczości 2560 × 1440 przy ustawieniach Overkill zalecamy co najmniej mobilną kartę graficzną RTX 5070 Ti z 12 GB pamięci VRAM, aby utrzymać średnią powyżej 60 FPS. Jak zwykle, włączenie DLSS może być opłacalne dla słabszych GPU, choć wzrost wydajności nie jest tak wyraźny, jak w niektórych innych tytułach.
Battlefield 6 | |
2560x1440 Overkill Graphics Quality AA:T 2560x1440 Overkill Graphics Quality + Quality DLSS | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop, Ultra 9 275HX | |
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX | |
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop, i7-14700HX | |
NVIDIA GeForce RTX 3060 Laptop GPU, i7-12700H |
UHD / 3 840 x 2 160 (ze skalowaniem w górę)
Battlefield 6 | |
3840x2160 Overkill Graphics Quality AA:T 3840x2160 Overkill Graphics Quality + Quality DLSS | |
NVIDIA GeForce RTX 4080, i9-13900K | |
Nvidia GeForce RTX 5090 Laptop, Ultra 9 275HX | |
Nvidia GeForce RTX 5080 Laptop, Ultra 9 275HX | |
Nvidia GeForce RTX 5070 Laptop, i7-14700HX |
Generowanie ramek
Równie interesująca jest wydajność z włączoną funkcją Frame Generation, którą przetestowaliśmy na laptopach RTX 5080 i RTX 5090 (patrz tabela). Zgodnie z oczekiwaniami, włączenie tej funkcji zapewnia znaczny wzrost liczby klatek na sekundę - zwłaszcza w przypadku MFGx4 - ale kosztem mniej spójnych czasów wyświetlania klatek, jak pokazano na zrzutach ekranu CapFrameX.
3.840 x 2160, ustawienia Overkill | JakośćDLSS | Jakość DLSS + MFGx2 | Jakość DLSS + MFGx4 |
GeForce RTX 5090 Laptop | 83 FPS | 132 FPS | 219 FPS |
GeForce RTX 5080 Laptop | 67 FPS | 109 FPS | 182 FPS |
Overview
Ponieważ testy porównawcze gier są czasochłonne i czasami opóźnione przez ograniczenia aktywacji, w momencie publikacji możemy uwzględnić tylko ograniczony zestaw wyników. Dodatkowe wyniki GPU zostaną dodane później.