Rządowy budżet Big, Beautiful Bill, który 4 lipca zniósł federalną ulgę podatkową dla pojazdów elektrycznych. Od 1 października Model Y i pozostałe pojazdy Tesli nie będą już kwalifikować się do federalnej ulgi podatkowej dla pojazdów elektrycznych.
Spowoduje to automatyczne podniesienie ceny Modelu Y o 7 500 USD lub kwotę rządowej dotacji na czystą energię dla nowych pojazdów elektrycznych, która obowiązuje od czasu ustawy o redukcji inflacji administracji Bidena z 2022 r.
Kiedy kończy się ulga podatkowa Tesla Model Y?
- 30 września
Zniesienie ulgi podatkowej na Model Y po III kwartale prawdopodobnie spowoduje wzrost popytu, więc Tesla może bardzo dobrze odnotować znakomity kwartał czerwiec-wrzesień, w przeciwieństwie do poprzedniego, w którym odnotował 13% spadek spadek w sprzedaży rok do roku.
Może to tymczasowo podnieść cenę akcji, ale kiedy nadejdzie najważniejszy kwartał świąteczny, Tesla będzie musiała albo obniżyć ceny Modelu Y, wprowadzić więcej zachęt do zakupu, takich jak stopa finansowania 0% APR, albo wprowadzić na rynek podobno mniejszy, tańszą Model Y.
Tesla obecnie reklamuje cenę Modelu Y jako zaczynającą się od 37 490 USD, podczas gdy sugerowana cena detaliczna bez ulgi podatkowej wynosi 44 990 USD. Jest to nadal zgodne ze średnią ceną średniej klasy crossovera SUV w USA z dodatkowymi opcjami. Tesla będzie jednak musiała być naprawdę przekonująca o zaletach swojej unikalnej opcji autonomicznej jazdy, biorąc pod uwagę, że koszt prowadzić model Y jest równy popularnym SUV-om ICE, takim jak Honda CR-V czy Toyota RAV4.
Usunięcie ulgi podatkowej na pojazdy ekologiczne następuje pomimo tego, że wszystkie pojazdy Tesli sprzedawane w USA są obecnie produkowane w Ameryce i spełniają wszystkie pierwotne wymagania IRA. W tym samym dniu 30 września rząd zlikwiduje również ulgę podatkową na używane pojazdy elektryczne w wysokości 4000 USD.
Niektóre z kredytów do 45 USD / kWh na akumulatory wyprodukowane w Ameryce pozostają jednak. Teoretycznie Tesla może nadal z nich korzystać do 2032 r., kiedy to wygasną wszystkie dotacje, aby spróbować nieco zrekompensować utratę nowej ulgi podatkowej na pojazdy elektryczne.