Notebookcheck Logo

BMW zamierza pokonać Teslę Model Y jako wzorcowy SUV iX3 oferujący większy zasięg i komfort Neue Klasse

BMW iX3 z 2026 roku (źródło zdjęcia: BMW)
BMW iX3 z 2026 roku (źródło zdjęcia: BMW)
BMW wypuszcza na rynek SUV-a iX3 z 2026 r. o większym zasięgu i szybszym ładowaniu niż Tesla Model Y, ale w porównywalnej cenie. Nowy iX3 ma również zautomatyzowany komputer jazdy o 20-krotnie większej mocy obliczeniowej niż jego poprzednik.
E-Mobility

5 września BMW zadebiutuje kolejną generacją elektrycznego SUV-a iX3, który celuje prosto w Teslę Model Y z potrójną specyfikacją 400, czyli 400 mil wściekłości EPA, prędkością ładowania 400 kW i mocą 400 KM.

Nowy SUV iX3 będzie wyceniany od około 55 000 USD w USA, a za pięć tysięcy premii w stosunku do AWD Model Y BMW zapewnia układ napędowy 800 V, panoramiczny wyświetlacz informacyjny iDrive od słupka do słupka w dolnej części przedniej szyby, dwukierunkowe ładowanie i doskonałe prowadzenie typowe dla marki.

Pierwsze recenzje i testy BMW iX3 wskazują, że SUV może dodać ponad 200 mil zasięgu na 10 minut ładowania na odpowiednim stosie, dzięki opatentowanym przez BMW cylindrycznym akumulatorom o 20% wyższej gęstości energii.

Dla porównania, jedyny 800-woltowy pojazd Tesli, Cybertruck, jest zasilany przez jego 4680 ogniw, których nieefektywność termiczna skutkuje wątpliwą krzywą ładowania, która dodaje około 140 mil zasięgu w 15 minut. Jednocześnie BMW iX3 z 2026 roku oferuje znacznie większy akumulator o pojemności ponad 100 kWh, co wyjaśnia, w jaki sposób przekroczył próg 400 mil zasięgu w wymagającej procedurze testowej EPA.

Testerzy iX3 chwalą jego prowadzenie, trakcję i zdolność hamowania, ponieważ BMW skonsolidowało teraz dane wejściowe czterech tak zwanych komputerów Superbrain o 20-krotnie większej mocy obliczeniowej niż poprzednik. Są one odpowiedzialne za funkcje zautomatyzowanej jazdy, takie jak utrzymywanie pasa ruchu lub parkowanie równoległe, a także za kontrolę stabilności, system informacyjno-rozrywkowy i podstawowe funkcje, takie jak blokada czy klimatyzacja. Chłodzone cieczą, zintegrowane komputery Superbrain pozwoliły BMW zaoszczędzić wiele sterowników, bezpieczników i około 2000 metrów dodatkowego okablowania, a elektronika zużywa o 20% mniej energii.

Nie trzeba dodawać, że chociaż Tesla Model Y może nie być najszybszym pojazdem elektrycznym o największym zasięgu, a nawet możliwościach szybkiego ładowania, w USA wyróżnia się dzięki autonomicznemu systemowi jazdy FSD Tesli, którego BMW nie powieli. Okaże się, czy nowy iX3, choć lepszy pod innymi względami, okaże się popularny w Stanach Zjednoczonych, gdzie marka jest kojarzona z funkcjami premium i doskonałymi wrażeniami z jazdy.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > BMW zamierza pokonać Teslę Model Y jako wzorcowy SUV iX3 oferujący większy zasięg i komfort Neue Klasse
Daniel Zlatev, 2025-08- 4 (Update: 2025-08- 4)