Notebookcheck Logo

Sześciomiejscowy model Y L został zwolniony przez NIO z tańszym 3-rzędowym Onvo L90 oferującym wymienny akumulator

L90 wskazuje na sześciomiejscową konfigurację 3-rzędowego Modelu Y L (źródło zdjęcia: NIO)
L90 wskazuje na sześciomiejscową konfigurację 3-rzędowego Modelu Y L (źródło zdjęcia: NIO)
Tesla może mieć trudności z konkurowaniem z nadchodzącą sześciomiejscową wersją Modelu Y L, która po raz pierwszy oferuje dłuższy rozstaw osi. Chociaż jest to nowa koncepcja dla Tesli, 3-rzędowe SUV-y z sześcioma miejscami, takie jak nowy NIO Onvo L90, dadzą Modelowi Y L szansę na zdobycie pieniędzy.
E-Mobility

Podczas gdy Tesla podobno wycenia swój 3-rzędowy Model Y L SUV na równowartość 55 000 USD w Chinach, kiedy zostanie wprowadzony na rynek jesienią, NIO ogłosiło sześciomiejscowy SUV, który jest znacznie tańszy i ma lepsze specyfikacje.

Być może nawet ważniejsze jest to, że nowy Onvo L90 oferuje wgląd w to, jak mogłaby wyglądać konfiguracja siedzeń w Tesli Model Y L.

L90 jest wyposażony w cztery fotele kapitańskie w pierwszych dwóch rzędach siedzeń, a następnie trzeci rząd, który oferuje dwa połączone pełnowymiarowe fotele, które można odchylić o 38 stopni, aby zapewnić jeszcze większy komfort z tyłu.

NIO naprawdę naciskało na dostawców i kontrolowało koszty, aby uzyskać jedną z najlepszych ofert w stosunku jakości do ceny we wszechświecie 3-rzędowych elektrycznych SUV-ów. Onvo L90 zaczyna się od równowartości 36 900 USD w Chinach lub tyle samo, co najtańszy tam Model Y RWD, oferując jednocześnie nowoczesny układ napędowy 900V, większy wymienny akumulator, bardziej przestronne wnętrze i 240-litrowy bagażnik.

Producent pojazdów elektrycznych obsługuje już ponad 3000 stacji wymiany akumulatorów w Chinach, z czego 1000 znajduje się wzdłuż głównych autostrad. Autonomiczny system jazdy NIO może nawigować l90 do najbliższej stacji wymiany, automatycznie wymienić akumulator 85 kWh w ciągu trzech minut, a następnie kontynuować jazdę do miejsca docelowego.

Przy wymiarach 4,976 mm (188,8 cala) x 1920 x 1668 mm, Model Y L jest o około siedem cali dłuższy niż obecny odświeżony Juniper, który Tesla sprzedaje w USA lub Chinach. Jest również o dwa cale wyższy i ma bardziej płaską tylną krzywiznę za słupkiem C, aby zapewnić więcej miejsca nad głową dla trzeciego rzędu siedzeń, które podobno siedzi niżej niż dwa przednie rzędy.

To wciąż znacznie mniej niż Onvo L90, który ze swoimi wymiarami 5,145 x 1,998 x 1,786 mm jest prawdziwym 3-rzędowym SUV-em z płaskim tyłem i dużą ilością miejsca nad głową. Oferuje również największy bagażnik w elektrycznym SUV-ie z 240-litrową pojemnością ładunkową i funkcjonalnością ławki.

Innymi słowy, przystępny cenowo sześciomiejscowy samochód NIO jest prawdziwym 3-rzędowym rodzinnym SUV-em, podczas gdy Model Y L nadal byłby kompromisem w porównaniu, pomimo dłuższego rozstawu osi. Trzeci rząd w Onvo L90 oferuje 38-stopniowe odchylenie do tyłu do przestronnego 430-litrowego bagażnika, a także uchwyty na kubki i telefon oraz porty ładowania USB-C, dzięki czemu pasażerowie na tylnym siedzeniu nie będą czuć się ciasno, mimo że nie siedzą w czterech fotelach kapitańskich w pierwszych dwóch rzędach. Tylne siedzenia można również złożyć na płasko, aby zmieścić pełnowymiarowy materac w bagażniku, a pełne odchylenie czterech foteli kapitańskich zamienia je w indywidualne łóżka.

Większy i cięższy L90 jest wykonany z mocnej stali o wytrzymałości 2000 megapaskali, a mimo to zapewnia nieco większy zasięg na jednym ładowaniu niż Model Y RWD dzięki wydajnemu silnikowi i układowi napędowemu, który zapewnia wiodące w swojej klasie zużycie energii na poziomie 14,5 kWh na 100 km pokonanego dystansu.

W samochodzie znajdują się ekrany dla wszystkich, z 17-calowym wyświetlaczem na tylnych siedzeniach, podczas gdy o dźwięk dba system Onvo Sound Premium z 23 niestandardowymi głośnikami i wzmacniaczem o mocy ponad 2000 watów. SkyOS firmy NIO dba o autonomiczną jazdę do stacji wymiany baterii i tym podobnych, lub o automatyczne parkowanie równoległe dużego 3-rzędowego SUV-a.

Dopiero okaże się, jak ostatecznie będzie wyglądał Model Y L, ale jeśli rzeczywiście zostanie wyceniony na piętnaście tysięcy więcej niż większy, szybszy i wygodniejszy L90, Tesla może nie zachęcić wielu nabywców do nowego sześciomiejscowego samochodu NIO pod masową marką Onvo, który jest już w sprzedaży na niezwykle ważnym rynku chińskim.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Sześciomiejscowy model Y L został zwolniony przez NIO z tańszym 3-rzędowym Onvo L90 oferującym wymienny akumulator
Daniel Zlatev, 2025-08- 4 (Update: 2025-08- 5)