The tańsze modele, które Tesla obiecuje od jakiegoś czasu, są wreszcie na etapie produkcji pilotażowej i testów jakościowych, które mają zostać wprowadzone na rynek w okresie od października do grudnia.
Podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej wyników kwartalnych dyrektor finansowy powiedział, że"rozpoczęliśmy produkcję tańszego modelu zgodnie z planem w pierwszej połowie", co oznacza, że Tesla już buduje i weryfikuje swoje najtańszemodelenajtańsze samochody.
Początkowo określany jako Model 2 lub Model Qnadchodzący niedrogi pojazd Tesli był również podobno nazywany Modelem Z, ponieważ podobno będzie to mniejsza, tańsza wersja popularnego SUV-a crossover Model Y.
W rzeczywistości Elon Musk bezpośrednio potwierdził, że ten tańszy pojazd jest w rzeczywistości swego rodzaju wykończeniem Modelu Y, a nie zupełnie nowym projektem pojazdu. Podczas gdy urzędnicy Tesli owijali w bawełnę, gdy zapytano ich o "To tylko Model Y. Proszę wyjąć kota z worka"
Główny inżynier Lars Moravy potwierdził, że nowe i bardziej przystępne cenowo modele Tesli są produkowane w ramach walidacji jakości od czerwca i zostaną ogłoszone w czwartym kwartale. Wtedy też nastąpi wzrost ich produkcji, ponieważ Tesla koncentruje się teraz na produkcji jednostek Modelu Y i Modelu 3, które kwalifikują się do federalnej ulgi podatkowej, zanim wygaśnie wygaśnie 30 września 2025 roku.
Interesujące jest to, że Lars ponownie odnosi się do"nowych, bardziej przystępnych cenowo modeli" w liczbie mnogiej. Jak dotąd, najlepszym przypuszczeniem jest to, że Tesla wypuści kompaktowy Model Y lookalike z bardziej podstawowymi opcjami i mniejszą baterią, ale także tańszą wersję Modelu 3 stylizowaną na wariant z materiałową tapicerką tkaniną fotele, które już sprzedaje tu i tam, stąd liczba mnoga.
Jeśli chodzi o ceny, Moravy wspomniał już podczas rozmowy telefonicznej dotyczącej zarobków w pierwszym kwartale, że będzie dążył do jak najtańszego miesięcznego leasingu, ponieważ większość klientów w USA kupuje samochody w ten sposób. Obecnie leasing Modelu 3 zaczyna się od 299 USD miesięcznie, ale jest to z zastosowaną ulgą podatkową.
Szef inżynierów Tesli poetycko stwierdził, że opóźnia wprowadzenie na rynek tańszych modeli Tesli"tylko po to, aby stworzyć samochód, który wszyscy kochają i chcą w bardziej przystępnej cenie" Fakt, że Tesla wypuści Model 2/Q/Z, czy jakkolwiek to się nazywa, po wygaśnięciu ulg podatkowych, aby ponownie mieć niedrogi samochód w kategorii leasingu poniżej 300 USD, może jednak nie wynikać tylko z troski o wrażenia klientów.