Notebookcheck Logo

Tesla sugeruje, że przeprojektowane siedzenia Modelu Y L mogą się składać, czyniąc go bardziej użytecznym 3-rzędowym SUV-em z większą baterią

Logo Modelu Y L wskazuje na trzy rzędy siedzeń. (Źródło zdjęcia: Tesla)
Logo Modelu Y L wskazuje na trzy rzędy siedzeń. (Źródło zdjęcia: Tesla)
W przeciwieństwie do sześciomiejscowej wersji Modelu X, dwa tylne rzędy nowo zaprojektowanych foteli kapitańskich w nadchodzącym większym Modelu Y L mogą być w rzeczywistości składane. To sprawiłoby, że byłby to praktyczny pojazd do przewożenia ładunków, wraz z podobno większą baterią.
E-Mobility

Fani Tesli od dawna domagali się prawdziwego trzyrzędowego SUV-a, ale producent pojazdów elektrycznych mówi teraz, że najlepsze, co może zrobić, to Model Y L.

Nadchodząca sześciomiejscowa wersja pięciomiejscowego Modelu Y ma w rzeczywistości o siedem cali dłuższy rozstaw osi i jest wyższa, więc Tesla nie tylko wrzuciła dwa foteliki dziecięce do bagażnika i nazwała go rodzinnym SUV-em, jak wcześniej.

Zapewniono więcej miejsca na nogi i nad głową dla pasażerów, którzy mogą siedzieć na czterech fotelach kapitańskich w pierwszych dwóch rzędach i dwóch zwykłych fotelach w trzecim rzędzie, które nie są podobne do tych w sześciomiejscowym Modelu X.

Specyfikacja Tesli Model Y L i konfiguracja siedzeń

Według informatora Tesla China, który wcześniej miał rację co do pojazdów pochodzących z Giga Shanghai, konfiguracja siedzeń Modelu Y L będzie inna niż wszystko, co do tej pory widzieliśmy od Tesli.

W drugim rzędzie nadal będą dwa fotele kapitańskie z podłokietnikami, ale trzeci rząd będzie teraz wyposażony w oddzielne siedzenia. W sześciomiejscowym Modelu X trzeci rząd składa się z dwóch połączonych ze sobą siedzeń, praktycznie przesuniętej ławki, dzięki czemu wyższy pasażer może wygodnie usiąść pośrodku z wyciągniętymi nogami.

Jednak w Tesli Model Y L drugi rząd siedzeń jest zmotoryzowany do poruszania się w przód iw tył, dzięki czemu można regulować odstępy między rzędami. Same siedzenia mają podobno zupełnie nowy design i są wentylowane, choć nie jest jasne, czy dotyczy to również trzeciego rzędu.

Wspomniany trzeci rząd jest jednak teraz rzekomo niższy niż pozostałe dwa. W połączeniu ze zwiększoną wysokością pojazdu i przeprojektowanym Słupek Cpasażerowie na tylnych siedzeniach mogliby mieć tyle samo miejsca nad głową, co ci w pierwszych rzędach.

Specyfikacje Modelu Y L będą podobno obejmować większą baterię o nominalnej pojemności do 90 kWh, co stanowiłoby 20% wzrost w stosunku do obecnego pakietu, który zasila Model Y. Tesla wyposażyła również Model Y L w dynamiczne zawieszenie elektromagnetyczne, dzięki czemu jazda jest wygodniejsza dla pasażerów.

Wszystkie tylne siedzenia Modelu Y L mogą się składać

A co z ładunkiem? Problem z udawanymi trzyrzędowymi SUV-ami Tesli polega na tym, że ich rozmiar wciąż nie jest wystarczająco duży dla tej kategorii. Nie są one w stanie pomieścić zarówno więcej niż pięciu dorosłych pasażerów, jak i ładunku w bagażniku, ponieważ nie ma w nim zbyt wiele miejsca.

Co prawda, kompromis można osiągnąć, jeśli wszystkie tylne siedzenia złożą się na płaską powierzchnię, dzięki czemu można przewozić pasażerów lub ładunek, a fani są skłonni pójść na kompromis. Tesla pozwala jednak na złożenie tylko trzeciej kanapy w Modelu X, a to nie zwalnia wystarczającej przestrzeni ładunkowej.

Gdyby fotele kapitańskie w drugim rzędzie sześciomiejscowego Modelu X lub Modelu Y L były składane, byłaby to zupełnie inna gra w piłkę i sprawiłaby, że pseudo "3-rzędowy SUV" Tesli byłby znacznie bardziej użyteczny jako taki.

Dokładnie to sugeruje Tesla China. Starszy dyrektor wykonawczy firmy, Grace Tao Lin, który jest odpowiedzialny za sprawy rządowe, public relations, marketing i branding w Wielkich Chinach, opublikował, że sześciomiejscowy Model Y L będzie"pełnowymiarowym 6-miejscowym luksusowym SUV-em"

Ci, którzy są wtajemniczeni w lokalny żargon motoryzacyjny, mówią teraz, że to, co z grubsza tłumaczy się jako "pełna scena" w języku angielskim, oznacza w Chinach pojazd uniwersalny lub"pojazd do wszystkich scenariuszy", jak inne tłumaczenie określa znaczenie słów Grace.

Krótko mówiąc, Model Y L będzie trzyrzędowym SUV-em, którego konfiguracja siedzeń umożliwia przewożenie zarówno pasażerów, jak i ładunku, prawdopodobnie poprzez złożenie wszystkich czterech tylnych siedzeń na płasko. Podobno możliwość przesuwania drugiego rzędu do przodu i do tyłu również służy jako potwierdzenie.

Model Y z 2026 roku może składać tylne siedzenia za naciśnięciem przycisku. Jego naciśnięcie powoduje również przesunięcie przednich siedzeń do przodu, dzięki czemu tylna kanapa może leżeć całkowicie płasko, umożliwiając na przykład wygodne dopasowanie materaca powietrznego Model Y do powstałej powierzchni.

Tesla może przygotowywać coś podobnego dla Modelu Y L, ale ze wszystkimi czterema tylnymi siedzeniami składanymi automatycznie na płasko, co byłoby raczej mile widzianym rozwiązaniem.

Nowe fotele Tesla Model Y L.
Nowe fotele Tesla Model Y L.

Źródło(a)

Grace Tao Lin (Weibo) & ZhongWen (X)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Tesla sugeruje, że przeprojektowane siedzenia Modelu Y L mogą się składać, czyniąc go bardziej użytecznym 3-rzędowym SUV-em z większą baterią
Daniel Zlatev, 2025-07-21 (Update: 2025-07-21)