Notebookcheck Logo

Rywal Tesli, BYD, zapłaci za własne szkody związane z systemem samodzielnego parkowania bez roszczenia ubezpieczeniowego

System samoparkowania Level 4 Eye of God. (Źródło zdjęcia: BYD)
System samoparkowania Level 4 Eye of God. (Źródło zdjęcia: BYD)
BYD ma obecnie na drogach ponad milion samochodów wyposażonych w system autonomicznej jazdy God's Eye. BYD jest tak pewny swoich zdolności do samodzielnego parkowania na poziomie 4, że weźmie na siebie koszty szkód.
E-Mobility

Właściciele samochodów BYD wyposażonych w tzw. system autonomicznej jazdy Eye of God system autonomicznej jazdy mogą teraz zadzwonić do działu obsługi klienta producenta samochodów zamiast składać roszczenie ubezpieczeniowe za szkody parkingowe wynikające z jego użytkowania.

BYD bierze odpowiedzialność za działania swojego nowego komponentu samoparkowania poziomu 4, wyrażając najwyższe zaufanie do jego wydajności. Przejęcie odpowiedzialności za szkody oznacza, że właściciel nie będzie musiał składać roszczenia ubezpieczeniowego i nie będzie musiał w związku z tym podnosić składek, co jest typowym działaniem firm ubezpieczeniowych w Chinach.

"Bierzemypełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo i straty wszystkich użytkowników pojazdów wyposażonych w God's Eye w scenariuszach inteligentnego parkowania" - powiedział największy na świecie producent pojazdów elektrycznych. Nowa opcja zautomatyzowanego parkowania jest pierwszą, która uzyskała certyfikat autonomicznego systemu jazdy na poziomie 4, co oznacza, że pasażerowie mogą pozostawić go samemu sobie, a w razie wypadku odpowiedzialność ponosi odpowiedni producent samochodów.

Bycie największym producentem samochodów elektrycznych ma swoje zalety, ponieważ BYD oferuje swój system wspomagania jazdy Eye of God za darmo w większości swoich pojazdów, w przeciwieństwie do Tesli, która pobiera opłaty za funkcję FSD.

BYD zgromadził największy w branży zespół badawczo-rozwojowy zajmujący się autonomiczną jazdą i korzysta z największej ilości danych w chmurze, ponieważ Oko Boga jest już zainstalowane w ponad milionie pojazdów i jest używane za darmo. Wkrótce rozpocznie się wielka aktualizacja Eye of God, która poprawi wszystkie jego możliwości, od jazdy po autostradzie po wspomniane wcześniej autonomiczne parkowanie na poziomie 4.

Rozdawanie systemu autonomicznej jazdy jest sprzeczne ze strategią Tesli, która zakłada albo zapłacenie 8000 dolarów za oprogramowanie, albo wykupienie abonamentu w wysokości 99 dolarów miesięcznie. BYD potrzebuje danych dotyczących autonomicznej jazdy i to szybko, ponieważ chce dogonić Teslę i innych, a darmowe Oko Boga wydaje się być dobrym sposobem na ich gromadzenie i szybkie rozwijanie funkcji do wyższych poziomów autonomii.

Źródło(a)

BYD (Weibo)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Rywal Tesli, BYD, zapłaci za własne szkody związane z systemem samodzielnego parkowania bez roszczenia ubezpieczeniowego
Daniel Zlatev, 2025-07- 9 (Update: 2025-07-10)