Platforma współdzielenia przejazdów Tesla Robotaxi obsługuje obecnie obszar większy niż obszar Waymo w Austin, gdzie działa pilotażowo.
Wraz z dramatycznym rozszerzeniem ogrodzonego obszaru usług robotaxi w ciągu zaledwie trzech tygodni od rozpoczęcia działalności, Tesla podniosła również cenę z przymrużeniem oka.
Podczas gdy nominalnie cena przejazdu robotaxi została zwiększona w podobnie dramatyczny sposób o 60%, wzrosła ona z zaledwie 4,20 USD do obecnych 6,9 USD.
Biorąc pod uwagę skłonność Elona Muska do wstawiania liczby 420 jako jajka wielkanocnego wszędzie i tłum fanów Tesli zachęcający go do zabawy z liczbą 69 przed uruchomieniem platformy Robotaxi, nową cenę przejazdu można po prostu uznać za praktyczny żart, podobnie jak kształt mapy rozszerzonego obszaru usług.
Nowa opłata w wysokości 6,9 USD jest ponownie stałą ceną niezależnie od przejechanych kilometrów, ale ma to głównie na celu przetestowanie aplikacji Robotaxi i jej systemu płatności, a nie odzyskanie kosztów operacyjnych usługi i wypracowanie zysków dla Tesli.
Mimo to platforma wspólnych przejazdów Robotaxi działa obecnie na 7% całego obszaru usług Waymo w USA, a wkrótce ma zostać rozszerzona na San Francisco, a także wiele innych miast w USA do końca roku. Ten rodzaj skalowania będzie wymagał, aby Tesla wkrótce ustaliła realne ceny i dopiero wtedy jej platforma Robotaxi mogłaby zostać porównana z innymi usługami wspólnych przejazdów na danym obszarze.
Według Elona Muska, kiedy platforma Cybercab wejdą do usług robotaxi w przyszłym roku i będą produkowane na dużą skalę, koszt za milę może wynieść nawet 25 centów, co uczyniłoby je bardzo konkurencyjnymi.
Cybercab nie może jednak korzystać z Superchargers ani złącza ściennego Tesli, ale będzie ładowany bezprzewodowo na dedykowanych podkładkach i czyszczone automatycznie przez roboty, więc platforma Robotaxi ma jeszcze wiele do zaoferowania poza obecnym pilotażem w Austin.
Źródło(a)
Elon Musk (X)