Notebookcheck

Test Dell XPS M1730 (8800M GTX SLI)

Siła dwóch serc. Z końcem stycznia tego roku Dell wprowadził do swojego najbardziej prestiżowego modelu XPS opcję dwóch kart graficznych GeForce 8800M GTX w układzie SLI, która w naszym kraju jest do nabycia za dopłatą 1,7 tys. zł względem konfiguracji z dwoma GF 8700M GT. Co by nie przedłużać - poniższa recenzja jest uzupełnieniem opublikowanego przez nas na początku roku artykułu omawiającego wady i zalety tego słabszego modelu.

Test Dell XPS M1730 Logo

Obudowa

Dell XPS M1730 został powitany na rynku z mieszanymi uczuciami. Na części zainteresowanych robi kolosalne i pozytywne wrażenie, jednak na forach internetowych przewija się wiele opinii przekonujących, że to paskuda. Generalnie wygląd komputera nie jest tragiczny, ale przychylamy się do części niepochlebnych stwierdzeń. M1730 jest bowiem syntezą tradycji z nowoczesnością. W stanie zamkniętym notebook ten wygląda z góry jak podrasowany specjalną wykładziną stary dobry Inspiron. Z profilu jego potężna sylwetka również jednoznacznie kojarzy się z wizerunkiem Della poprzedniej generacji.

Tym jednak, co odróżnia ten notebook dla graczy od zwykłych laptopów, są efekty świetlne w postaci migających lampek i diod (czy światłowodów) iluminujących różne elementy komputera (pokrywę ekranu, głośniki, touchpad i klawiaturę). I wtedy, gdy gra świateł jest wyłączona, korpus M1730 robi wrażenie połyskliwą powierzchnią przypominającą włókno węglowe.

Na tym jednak nie koniec bajerom. Z pomocą narzędzia Quickset Software możemy zmieniać kolor podświetlania stosownie do upodobań. Jeżeli lubimy takie klimaty, możemy wręcz urządzić dyskotekę z pulsującymi lampkami i innymi dynamicznymi efektami świetlnymi. Do wyboru przy zakupie są zaś cztery wersje kolorystyczne pokrywy ekranu.

Ta ostatnia, jak wspomniano, jest lśniąca i ma tendencję do szybkiego pokrywania się odciskami palców. Na szczęście nietrudno też ją wyczyścić. Trzeba jednak uważać, gdyż równie łatwo się rysuje.

Jakość wykonania jest całkiem całkiem, jednak w sprzęcie tej klasy wolelibyśmy nie widzieć tak szerokich szczelin montażowych, które zieją wokół listwy za klawiaturą.

Potężna (na 4 cm wysoka) platforma robocza M1730 jest sztywna, co było do przewidzenia, wziąwszy pod uwagę, że zastosowano do niej sporo aluminium. Pod naciskiem skrzypi nieco pokrywa ekranu, jednak jest ona bardzo odporna na wyginanie.

Zawiasy robią wrażenie solidnych i nieźle utrzymują ekran w określonej pozycji. Kąt rozwarcia ekranu jest ograniczony. M1730 posiada mechanizm ryglujący.

Wśród złączy znajduje się port DVI-I Dual Link, który pozwala zarówno na podłączenie z monitorem sygnałem analogowym (z odpowiednią wtyczką) jak i obsługę monitora 30-calowego (np. QXGA, maks. 2560x1600 pikseli).

Dla melomanów przygotowano dwa gniazda słuchawkowe i port micro oraz wsparcie dla systemów audio 5.1 (dźwięk 6-kanałowy).

Osprzęt

Popielata klawiatura stoi w jawnym kontraście do wpadającego w czerń pulpitu. Czytelność klawiatury jest należyta, w dużej mierze dzięki jej rozbiciu na wyraźnie oddzielone od siebie grupy. Jedną z nich jest osobny blok numeryczny. Klawisze wydają się duże, ale są standardowej wielkości.

Mimo tych pozytywów pisanie na klawiaturze Della przez dłuższy czas może być męczące, a to ze względu na konieczność niewygodnego ułożenia dłoni na tak wysokiej platformie. O tyle chociaż dobrze, że jej krawędź jest zaokrąglona, więc nie wpija się w nadgarstki.

Klawiatura wyraźnie ugina się w trakcie pisania. Szczególnie nasilone jest to w obszarze środkowym, w okolicach liter G, H. Poza tym kultura pracy jest w porządku. Opór stawiany przez klawisze jest właściwy i nie hałasują one nadmiernie podczas stukania.

Klawiatura jest podświetlana, ale ta iluminacja nie jest inteligentna jak w MacBooku Pro i nie zmienia się automatycznie - trzeba to robić ręcznie przy pomocy kombinacji Fn ze strzałką.

Fajnym patentem jest Logitech Game Panel, czyli wyświetlacz dodatkowy dostarczający użytkownikowi przydatnych informacji. Może to być data i godzina, ale też dynamika wyświetlania obrazów w aktualnie uskutecznianej grze uzyskiwana przy pomocy aktywnego jednocześnie Frapsa. Do grona tytułów obsługiwanych przez wyświetlacz zaliczają się m.in. Battlefield 2142 i World of Warcraft. Pełna lista tytułów jest dostępna tutaj.

Gładzik jest najzwyklejszy, taki jak w innych Dellach, tyle że ozdobiono go makijażem w postaci podświetlanych emblematu XPS i kresek na przyciskach. W działaniu spisuje się bez zarzutu.

Obraz

Matryca 17" WUXGA (1920x1200) oferuje nie tylko znakomitą rozdzielczość oraz potężny obszar roboczy ale i znakomite parametry użytkowe. Przeciętna jasność maksymalna obrazu wynosi bowiem około 220 cd/m², jej wartość szczytowa to 257 cd/m² a kontrast wyraża się proporcją 640:1.

Zwróciliśmy wszelako uwagę, że lustrzana matryca prezentuje nierównomierne podświetlenie (rozświetlenie na poziomie 72%), co objawia się występowaniem cimniejszych i jaśniejszych plam przy wyświetlaniu czarnego tła.

Poza tym jej poważną słabością są bardzo mocne refleksy pojawiające się w jasno oświetlonym pomieszczeniu (biuro i zaglądające do niego przez okna poranne słońce), które naszym zdaniem przekreślają możliwość komfortowego korzystania z komputera za dnia. Dopiero późnym popołudniem czy wieczorem można w pełni zadowolonym smakować wyświetlane na ekranie Della filmy czy gry.

190
cd/m²
257
cd/m²
227
cd/m²
185
cd/m²
250
cd/m²
222
cd/m²
202
cd/m²
232
cd/m²
225
cd/m²
podświetlenie ekranu
maksimum: 257 cd/m² średnia: 221.1 cd/m²
rozświetlenie: 72 %
kontrast: 625:1 (czerń: 0.4 cd/m²)

Osiągi

Przjedźmy wreszcie do najciekawszej w przypadku Della M1730 części, czyli omówienia dwóch kart Nvidia GeForce 8800M GTX współdziałających w trybie SLI.

Jak wypada wydajność dwóch najmocniejszych kart w notebookach? Są one górą nad poprzednim rozwiązaniem, czyli parą układów GF 8700M GT. Różnice nie są jednak tak wyraźne, jak można by oczekiwać. Wydajność okazała się maksymalnie o 109% wyższa (Lightsmark 2004), a przeciętna wyciągnięta ze wszystkich przeprowadzonych testów daje wzrost o 44%.

W porównaniu zaś do pojedynczego układu 8800M GTX (jeśli wyłączyć funkcję SLI w panelu sterowania Nvidii), wyraźną różnicę widać jedynie w testach syntetycznych spod znaku Futuremark. W grach wygląda to inaczej, a wszystko zależy od tego, czy gry przewidują wsparcie dla technologii SLI. World in Conflict, Crysis i Company of Heroes - w tych grach zyski w wydajności osiągane dzięki drugiej karcie są symboliczne (odpowiednio 9, 8 i 4% na najwyższych ustawieniach). Z kolei w przypadku gier F.E.A.R. i Supreme Commander nie ma żadnej różnicy. W Doomie 3 wreszcie obserwowaliśmy wręcz spadek wydajności, kiedy do gry włączyła się druga karta graficzna.

Jako że tym razem otrzymaliśmy do testów nieco lepszą konfigurację niż poprzednio, podciągała ona nieco opisywany niniejszym sprzęt względem modelu z GF 8700M GT SLI. Tym razem bowiem w nasze ręce trafiły wraz z Dellem dwa dyski Seagate zestawione w RAID 0, 4 GB RAM (z czego w 32-bitowej Viście możliwe jest zaadresowanie 3,2 GB) oraz procesor Core 2 Duo T7700 (we wcześniej testowanym modelu M1730 mieliśmy jednostkę T7500).

porównanie osiągów w testach syntetycznych
porównanie osiągów w testach syntetycznych
osiągi w grach - część 1
osiągi w grach - część 1
osiągi w grach - część 2
osiągi w grach - część 2
3DMark 2001SE Standard
30794 pkt.
3DMark 03 Standard
45520 pkt.
3DMark 05 Standard
15615 pkt.
3DMark 06 Standard
10824 pkt.
Pomoc

World in Conflict

Wbudowany benchmark gry World in Conflict przedstawia rozbudowaną scenę batalistyczną i tym samym górną granicę tego, czego można spodziewać się w tej grze. Okazało się, że najwyższe ustawienie, gdzie gra chodzi jeszcze zadowalająco płynnie, przedstawia się anastępująco: 1024x768, high, DirectX 10. Odnotowaliśmy w nim przeciętnie 31 kl/s.

Rozdzielczość Ustawienia Min Med Max
800x600 very low, DX 9 69 120 249
1024x768 medium, DX 9 21 52 134
1024x768 high, DX 10 15 31 90
1024x768 very high, DX 10 10 25 57
1920x1200 very high, DX 10 4 14 32

Call of Duty 4

Ta przeżywająca najlepsze chwile strzelanka okazała się w pełni grywalna w rozdzielczości Full HD, tj. 1920x1200, z notowanym średnio 88 kl/s. Minimalne tempo wyświetlania (na pierwszym poziomie) wynosiło 60 kl/s. Tym samym rozgrywka przebiega absolutnie płynnie, bez żadnych kiksów.  

Company of Heroes (1.7)

Według wbudowanego benchmarka gra ta działała płynnie na wysokich szczegółach tylko w rozdzielczości 1024x768 (min. 15, śr. 36, maks. 60 kl/s). Krótka próba w rozdzielczości 1920x1200 przyniosła cięcie z błędami grafiki i 3 kl/s w skirmish.

Unreal Tournament 3

Przeznaczona do rozgrywki wieloosobowej strzelanka objawiła niewiarygodną płynność. Być może dzięki wspieranej przez nią karcie PhysX (która jest dodatkowym elementem wyposażenia M1730) wyglądało to tak a nie inaczej. W rozdzielczości 1920x1200 i maksymalnych detalach szła ona bowiem w tempie 30-60 (średnio 53) kl/s.

Age of Empires 3 - Asian Dynasties

Ta dość wymagająca, firmowana przez Microsoft strategia czasu rzeczywistego zawiesza wysoko poprzeczkę dla procesora i karty w trybie wieloosobowym. Przeprowadzony test wykazał, iż Dell XPS M1730 jest w stanie temu podołać. Gra chodziła bardzo ładnie (20-60 kl/s) w natywnej rozdzielczości i przy wszystkim ustawionym na high (oprócz tropów).

Doom 3

W bazującym na OpenGL klasyku nie ma o czym mówić - pogramy na najwyższej rozdzielczości i przy największej szczegółowości.

Doom 3
 RozdzielczośćUstawieniaWynik
 1024x768Ultra, 0xAA, 0xAF116.3 fps
 800x600High, 0xAA, 0xAF121.5 fps
 640x480Medium, 0xAA, 0xAF125.1 fps
 640x480Low, 0xAA, 0xAF125.2 fps

Quake 4

To samo tyczy się bazującego na tym samym silniku Quake'a 4. Rozgrywka toczy się gładko nawet w wypadku wybrania poziomu szczegółów ultra.

F.E.A.R.

Przy rozdzielczości 1600x1200 i na najwyższym poziomie szczegółów osiągaliśmy średnio 56 kl/s.

F.E.A.R.
 RozdzielczośćUstawieniaWynik
 1024x768GPU: max, CPU: max, 0xAA, 0xAF76 fps
 800x600GPU medium, CPU medium, 0xAA, 0xAF84 fps
 640x480GPU min, CPU min, 0xAA, 0xAF117 fps

Supreme Commander

Test wrażliwego na procesor Supreme Commander wykazał pogorszenie się osiąganych efektów w miarę jak rosła liczba rywalizujących stron i zwiększała się plansza. W grze jednoosobowej na małej planszy możliwa była gra w rozdzielczości 1920x1200 i na najwyższym poziomie szczegółowości. Jednak w grze wielosobbowej na dużej planszy w takich samych ustawieniach gra przycina.

Crysis

Najbardziej wymagająca z aktualnie dostępnych gier była ciężką próbą ogniową dla dwóch kart GF 8800M GTX w układzie SLI. Przy wysokim poziomie szczegółowości płynna rozgrwyka była możliwa tylko w rozdzielczości XGA (a i tak występowały momenty, kiedy przycinała). W celu usunięcia tych niedogodności trzeba było jeszcze nieco spuścić z tonu i zejść z ustawieniami.

Crysis - GPU Benchmark
 RozdzielczośćUstawieniaWynik
 1024x768High36.5 fps

Dyski twarde

Jeżeli chodzi o dyski, Dell dysponuje dwoma Samsungami o łącznej pojemności 400 GB. Są to jede z najszybszych dysków dostępnych w laptopach. Dbają więc one o dobre samopoczucie użytkownika, który może mieć pewność, że początkowe wczytywanie gry i ładowanie się kolejnych jej etapów czy też zapisanych stanów gry będzie trwało tak krótko, jak tylko jest to możliwe.

PCMark 05 Standard
6458 pkt.
Pomoc
2x Seagate Momentus 7200.2 ST9200420ASG (RAID 0)
przesył danych (minimum): 62.3 MB/s
przesył danych (maksimum): 97.1 MB/s
przesył danych (średnio): 83.8 MB/s
czas dostępu: 14.9 ms
szybkość interfejsu: 87.1 MB/s
obciążenie procesora: 6.6 %

Wpływ na otoczenie

Hałas

To, że coś zmieniło się jeżeli chodzi o podzespoły, można poznać choćby po aktywności systemu chłodzenia. Otrzymawszy mocniejsze, ale i wydzielające więcej ciepła karty GF 8800M GTX, notebook Della stał się dużo głośniejszy w porównaniu do modelu z dwiema kartami GF 8700M GT.

Różnicę słychać chociażby przy bezczynności - słabszy wariant potrafił być w takich warunkach prawie bezgłośny, natomiast ten o lepszych osiągach szumi bez przerwy i to dość wyraźnie (34-40 dB w miejsce 31-37 dB). Jeszcze większa dysproporcja ujawnia się podczas pracy z obciążeniem - maksymalny poziom hałasu przekracza 45 dB, podczas gdy w słabszej wersji był bliski 38 dB. Choć doprowadzony do ostateczności XPS 1730 faktycznie jest głośny, dobywający się z niego szum nie nęka użytkownika ponad miarę.

Hałas

luz
34.2 / 35.8 / 40.5 dB
HDD
36.2 dB
obciążenie
40.5 / 45.2 dB
  red to green bar
 
 
30 dB
cichy
40 dB(A)
słyszalny
50 dB(A)
irytujący
 
min: dark, med: mid, max: light    (odległość 15 cm)

Ciepło

Rozkład temperatur przedstawia się podobnie jak w przypadku wersji z GF 8700M GT SLI. Szybciej i częściej pracujące wiatraczki kompensują większą emisję ciepła kart GF 8800M GTX. Najwyższa temperatura, którą zmierzyliśmy w tylnej części pulpitu, wyniosła skromne w sumie 41,4°C. Najważniejsze w potężnym sprzęcie dla gracza są obszary, na których użytjkownik opiera dłonie - te akurat są w Dellu niezmiennie chłodne.

w stresie
 41.4 °C41.3 °C36 °C 
 31.5 °C32.5 °C30.1 °C 
 31.9 °C32.7 °C26.9 °C 
maks. w ogóle: 41.4 °C
średnia: 33.8 °C
37.1 °C39.7 °C38.4 °C
31.9 °C34.4 °C33.4 °C
29.7 °C32.3 °C33.1 °C
maks. w ogóle: 39.7 °C
średnia: 34.4 °C
temperatura otoczenia 22 °C
(±) The average temperature for the upper side under maximal load is 33.8 °C / 93 F, compared to the average of 33.2 °C / 92 F for the devices in the class Gaming.
(±) The maximum temperature on the upper side is 41.4 °C / 107 F, compared to the average of 39.7 °C / 103 F, ranging from 21.6 to 68.8 °C for the class Gaming.
(+) The bottom heats up to a maximum of 39.7 °C / 103 F, compared to the average of 42.4 °C / 108 F
(+) The palmrests and touchpad are reaching skin temperature as a maximum (32.7 °C / 90.9 F) and are therefore not hot.
(-) The average temperature of the palmrest area of similar devices was 28.8 °C / 83.8 F (-3.9 °C / -7.1 F).

Głośniki

XPS M1730 posiada po dwa głośniczki 18 mm przypadające na każdy wpust, czyli ma ich w sumie cztery. Brakuje jednak osobnego głośnika niskotonowego. Wytwarzany przez nie dźwięk jest całkiem niezły, ale jego wrażenia zależą od gatunku muzyki. Basy są na miejscu, ale ich skala nie jest tak duża jak w notebookach z subwooferem. Maksymalna głośność ujdzie, ale czasem odnosi się wrażenie, że do muzyki czy filmów przydałoby się więcej.

Wydajność akumulatora

Jak można było oczekiwać, czas pracy M1730 na akumulatorze jest nader krótki. W naszych testach osiągnaliśmy przebiegi od godziny do półtorej. Były one więc nieco krótsze od tych, które notowaliśmy w przypadku wcześniej testowanego modelu z GF 8700 GT SLI.

Z racji tego, że XPS to potężna, bardzi ciężka i, tym samym, mało mobilna maszyna, akurat kwestia długości pracy przy wykorzystaniu własnego źródła zasilania nie jest w jego przypadku zbyt ważna.

Pobór mocy
wyłączony / stan wstrzymaniadarklight 0 / 0 W
luzdarkmidlight 73 / 86 / 88 W
obciążenie midlight 145 / 194 W
 color bar
Legenda: min: dark, med: mid, max: light        
Wydajność akumulatora
luz
1h 27min
obciążenie
1h 01min

Podsumowanie

Dell XPS M1730
Dell XPS M1730

Dell XPS M1730 z GF 8800M GTX SLI to kawał maszyny do gier z prawdziwego zdarzenia i podtrzymuje z klasą tradycję tej specyficznej linii laptopów. Wszystkie aktualnie gry chodzą na nim płynnie, a większość nawet w najwyższym poziomie szczegółów. Różnica między nim a wersją z dwiema kartami GF 8700M GT jest oczywista - oprócz zdecydowanie większej wydajności okazuje się on w nowej odsłonie bardziej hałaśliwy. No i oczywiście droższy.

W sumie ciężko nam stwierdzić, po co Dell zdecydował się na wpakowanie do swojego flagowca dwóch kart w układzie SLI, skoro ich wydajność w grach okazuje się symbolicznie tylko wyższa niż w sytuacji, kiedy działa jeden tylko układ. Wypada więc liczyć na to, że pojawi się lepiej zoptymalizowany sterownik graficzny, dzięki któremu układ SLI objawi swój potencjał, albo też poczekać na wypuszczenie przez Della modelu z jedną kartą GF 8800M GTX, która jest wydajniejsza od dwóch zsynchronizowanych kart GF 8700M GT.

Dell XPS M1730 (8800M GTX SLI)
pod lupą: Dell XPS M1730 (8800M GTX SLI)

Specyfikacja techniczna

Dell XPS M1730
Procesor
Intel Core 2 Duo T7700 2 x 2.4 GHz, Merom
Karta grafiki
NVIDIA GeForce 8800M GTX SLI - 1024 MB, rdzeń: 500 MHz, pamięć: 800 MHz, GDDR3 VRAM 2x 512 MB RAM
Pamięć
4096 MB 
, DDR2-667, 2x 2048 MB, maks. 4096 MB
Matryca
17 cali 16:10, 1920 x 1200 pikseli, UltraSharp TrueLife WUXGA TFT , refleksująca: tak
Chipset
Intel PM965
Dysk twardy
2x Seagate Momentus 7200.2 ST9200420ASG (RAID 0), 200 GB 
, 7200 obr/min
Karta dźwiękowa
SigmaTel HD Audio
Złącza
1 ExpressCard/54, 4 USB 2.0, 1 FireWire, 1 DVI, 1 S-Video, 1 podczerwień, 1 blokada Kensingtona, gniazda audio: 2x wyjście słuchawkowe, wejście mikrofonowe, czytnik kart: 8 w 1
Łączność
Broadcom NetXtreme BCM5754M PCI-E Gigabit Ethernet (10/100MBit/s), Intel PRO/Wireless 3965ABN (a/b/n = Wi-Fi 4), Bluetooth 2.0
Napęd optyczny
TSSTcorp CDDVDW TS-L632H ATA
Gabaryty
wysokość x szerokość x głębokość (mm): 51 x 303 x 406
Akumulator
85 Wh litowo-jonowy, 11,1 V
System operacyjny
Microsoft Windows Vista Home Premium 32 Bit
Inne
torba, Recovery CD, 12 miesiące(y) gwarancji
Waga
4.83 kg, zasilacz: 1.46 kg
Cena
12338 PLN

 

od czasu naszej pierwszej recenzji Dell XPS M1730 zmienił się tylko wewnątrz - montowane są w nim obecnie dwie karty GF 8800M GTX
od czasu naszej pierwszej recenzji Dell XPS M1730 zmienił się tylko wewnątrz - montowane są w nim obecnie dwie karty GF 8800M GTX
wystrój zewnętrzny pozostał po staremu
wystrój zewnętrzny pozostał po staremu
wydajność graficzna zmieniła się radykalnie - karty GF 8800M GTX deklasują tandem GF 8700M GT SLI
wydajność graficzna zmieniła się radykalnie - karty GF 8800M GTX deklasują tandem GF 8700M GT SLI
wraz z pojawieniem się mocniejszych kart zmieniła się też, niestety, charakterystyka pracy wentylacji i XPS M1730 w nowym wydaniu przestał być cichy
wraz z pojawieniem się mocniejszych kart zmieniła się też, niestety, charakterystyka pracy wentylacji i XPS M1730 w nowym wydaniu przestał być cichy
temperatury na powierzchni obudowy pozostały niezmienione i pulpit jest wręcz chłodny
temperatury na powierzchni obudowy pozostały niezmienione i pulpit jest wręcz chłodny
z kolei praca na akumulatorze zrobiła się w porównaniu z poprzednio testowaną wersją sporo krótsza
z kolei praca na akumulatorze zrobiła się w porównaniu z poprzednio testowaną wersją sporo krótsza

Podobne laptopy

Laptopy z tą samą przekątną ekranu i/lub wagą

Dell G7 15 7590 - recenzja
GeForce RTX 2060 Mobile, Coffee Lake i7-9750H, 15.6", 2.5 kg
Dell G3 15 3590 - recenzja
GeForce GTX 1650 Mobile, Coffee Lake i5-9300H, 15.6", 2.455 kg
Recenzja Dell G5 15 5587
GeForce GTX 1060 Max-Q, Coffee Lake i5-8300H, 15.6", 2.853 kg
Recenzja Dell Inspiron 7577
GeForce GTX 1060 Max-Q, Kaby Lake i5-7300HQ, 15.6", 2.744 kg
Recenzja Dell Inspiron 7566
GeForce GTX 960M, Core i7 6700HQ, 15.6", 2.8 kg
Recenzja Dell Inspiron 7567
GeForce GTX 1050 Ti Mobile, Kaby Lake i7-7700HQ, 15.6", 2.75 kg
Recenzja Dell Inspiron 17R 5737
Radeon HD 8870M, Core i7 4500U, 17.3", 2.98 kg
Recenzja Dell Inspiron 17R SE (7720)
GeForce GT 650M, Core i7 3610QM, 17.3", 3.3 kg
Recenzja Dell XPS 17 (i7-2630QM, GF GT 555M, 1080p 3D)
GeForce GT 555M, Core i7 2630QM, 17.3", 3.6 kg
Recenzja Dell XPS 17 (Core i7QM, GF GT 445M)
GeForce GT 445M, Core i7 840QM, 17.3", 3.6 kg
Recenzja Dell Inspiron 17R
Mobility Radeon HD 5470, Core i5 430M, 17.3", 3.11 kg

Za

+niedościgniona w tej chwili wydajność graficzna
+matryca wysokiej rozdzielczości
+umiarkowane nagrzewanie się obudowy
+dobra jakość dźwięku z głośników
+wygląd i bajery
 

Przeciw

-układ SLI tylko symbolicznie wydajniejszy od jednej karty GF 8800M GTX
-straszne refleksy na ekranie
-masa i rozmiary
Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Laptopy > Recenzja Dell XPS M1730 (8800M GTX SLI)
J. Simon Leitner (Update: 2015-07- 9)