Podczas gdy Tesla stale dodaje ładowarki Superchargers do swojej rozległej sieci ładowania pojazdów elektrycznych, tempo często nie wystarcza, aby zapobiec kolejkom i frustrującym czasom oczekiwania w popularnych lokalizacjach w godzinach szczytu.
Na początku tego roku firma wprowadziła wirtualną system kolejkowy który miał na celu obsługę samochodów na zasadzie "kto pierwszy, ten lepszy", próbując zminimalizować konflikty, które czasami pojawiają się, gdy ktoś przeskakuje kolejkę Supercharger.
Teraz jednak wprowadza dynamiczną strukturę cenową Supercharger jako dodatkowy środek do zarządzania obciążeniem w godzinach szczytu i zachęcania do bardziej równomiernego rozłożenia sesji ładowania w ciągu dnia.
Tak zwane ceny w szczycie i poza szczytem nie opierają się na szacunkach, ale na informacjach zwrotnych w czasie rzeczywistym dotyczących wykorzystania pojemności każdej stacji ładowania. Jeśli na przykład popularna lokalizacja Supercharger jest nietypowo zajęta poza godzinami szczytu, system podniesie ceny za kWh, zniechęcając w ten sposób większą liczbę właścicieli do przyjazdu i ładowania, jeśli mogą odłożyć to na później.
Alternatywnie, jeśli lokalizacja Supercharger, która jest zwykle zatłoczona w godzinach szczytu, ma wiele wolnych stanowisk w tym konkretnym momencie, system obniży ceny, niezależnie od faktu, że sesja ładowania przypada na historycznie zajęty przedział czasowy. Tesla wymieniła teraz wszystkie stacje Supercharger, na których wprowadziła nową strukturę cen poza godzinami szczytu w czasie rzeczywistym.
Stacje Tesla Supercharger z dynamicznymi cenami w godzinach szczytu
- Burney, Kalifornia
- Clovis, Kalifornia
- Concord, Kalifornia
- Diamond Blvd - Davis, CA
- Emeryville, CA
- Christie Ave - Lompoc, CA
- 3734 Constellation Road - Paso Robles, CA
- Golden Hill Road - Sacramento, CA
- Freeport Boulevard - Sacramento, CA
- J Street - Soledad, CA - Front Street
Tesla rozpoczyna test dynamicznych cen na dziesięciu stacjach Supercharger w Kalifornii i twierdzi, że średnie ceny pozostaną w przybliżeniu takie same, po prostu rozłożone bardziej sprawiedliwie w ciągu dnia, w zależności od obciążenia.
Obiecuje również, że nie zmieni ceny w trakcie ładowania i pozostanie ona taka, jaka jest wyświetlana na początku sesji, niezależnie od tego, czy stacja jest zatłoczona, czy nie.
Jest to ważna zmiana, ponieważ Superchargers Tesli są obecnie de facto standardem ładowania, a prawie wszyscy główni producenci pojazdów elektrycznych przyjęli sprzęt firmy o otwartym kodzie źródłowym. Hyundai i KIA uzyskały dostęp na początku tego roku, a teraz GM został przyłapany na gM testuje wbudowane porty NACS do bezpośredniego doładowywania w Superchargers bez potrzeby stosowania adaptera, takiego jak zestaw Lectron NACS do CCS.
Nowy Cadillac Optiq nie jest wyposażony w port, który pozwala na bezpośrednie podłączenie do Superchargers, na przykład, a GM modernizuje teraz jeden w pojazdach testowych, aby pozornie zebrać dane na temat tego, jak system ładowania Tesli będzie działał w rzeczywistych testach.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Tesla (X)