Tesla była często krytykowana za obsługę klienta, ale podejmuje kroki w celu poprawy sytuacji. Producent samochodów wdraża sztuczną inteligencję (AI), aby zmodernizować swoje kanały komunikacji.
Według Raja Jegannathana, szefa AI i infrastruktury IT, cyberbezpieczeństwa i obsługi pojazdów w X, Tesla uruchomiła nowego agenta AI, który będzie wchodził w interakcje z właścicielami. Nowe narzędzie może śledzić opóźnienia w odpowiadaniu na skargi, oceniać sentyment wiadomości i w razie potrzeby eskalować do najwyższego kierownictwa.
Jegannathan twierdził również, że system komunikacji pozwoli klientom Tesli przesunąć swoje obawy w górę łańcucha dowodzenia, wysyłając słowo "Escalate" po doświadczeniu dwutygodniowego opóźnienia.
Nowy agent AI zaczął działać w 10 pilotażowych lokalizacjach lub centrach serwisowych. Tesla wbudowała barierki ochronne, aby zapobiec nadużyciom platformy.
Interesujące jest to, że Tesla zajmuje się jednym z bolączek swoich klientów za pomocą swoich produktów. Chociaż firma znana jest przede wszystkim z produkcji pojazdów elektrycznych, jest potęgą w dziedzinie sztucznej inteligencji. Tesla włączyła już sztuczną inteligencję do swoich produktów i usług. Na przykład system Full Self-Driving (FSD) jest stale ulepszany dzięki rzeczywistym danym z milionów samochodów wykorzystujących sztuczną inteligencję. Technologia ta jest kluczowym elementem procesu produkcyjnego. Sztuczna inteligencja zasila również aplikację Tesla i część strony internetowej firmy.