Główny prelegent Casey Putsch przedstawi rozważania projektowe dotyczące produkcji samochodów z wykorzystaniem materiałów kompozytowych podczas 25. dorocznej konferencji i wystawy kompozytów, która odbędzie się w dniach 3-5 września 2025 r. w Novi w stanie Michigan. Czytelnicy mogą zarejestrować się, aby wziąć udział w ACCE 2025 w cenie od 200 do 800 USD, aby dowiedzieć się o najnowszych materiałach kompozytowych do pojazdów.
Produkcja i użytkowanie samochodów generuje znaczne emisje dwutlenku węgla. Tesla oszacowała, że CO2 generowany przez jej pojazdy Model 3/Y wynosi od 72 do 116 gramów na milę. Nie obejmuje toCO2 generowanego przez inne operacje, w tym projektowanie, testowanie i sprzedaż. Pojazdy elektryczne mogą generować mniejCO2 niż pojazdy z silnikiem spalinowym (ICE), zwłaszcza porównując popularne pojazdy powszechnie kupowane, takie jak Tesla Model 3 w porównaniu z Toyotą RAV4.
Putsch zauważył jednak, że przestarzałe względy projektowe i siły rynkowe doprowadziły do złego doboru materiałów i projektów pojazdów, które można znacznie ulepszyć. Stworzył prototyp dwumiejscowego pojazdu Omega, wykorzystując zaawansowane materiały kompozytowe, które "mogą przyczynić się do masowej produkcji stylowych i niedrogich pojazdów, które są energooszczędne i lepsze dla środowiska dzięki tradycyjnej technologii silników spalinowych"
Omega uzyskuje ponad 100 mpg przy użyciu konwencjonalnego turbodoładowanego silnika wysokoprężnego Volkswagena, a jednocześnie osiąga niższe emisje podczas jazdy w porównaniu z Teslą Model 3. Emisja dwutlenku węgla podczas produkcji i recyklingu po zakończeniu eksploatacji jest również niższa, ponieważ nadwozie wykorzystuje lżejsze materiały kompozytowe, które są łatwiejsze do recyklingu niż włókno szklane lub włókno węglowe.
Co więcej, Omega nie musi przewozić około 1000-funtowego akumulatora, jak Tesla. Inteligentne rozwiązania konstrukcyjne dodatkowo zmniejszają masę pojazdu, w tym zastosowanie poduszek siedzeń, które mocowane są bezpośrednio do tylnej przegrody.
Omega wykorzystuje również dobrą aerodynamikę, aby zwiększyć oszczędność paliwa. Kamery cyfrowe zastępują lusterka boczne, aby widzieć z tyłu, osłony kół są nieobrotowe, niewentylowane "patelnie do pizzy" dla płynniejszego przepływu powietrza, a z tyłu zastosowano konstrukcję Kammback w celu zmniejszenia oporu powietrza.
Czytelnicy, którzy chcą zwiększyć wydajność dowolnego samochodu, mogą przeczytać tę książkę na Amazon.