Tesla już konstruuje potężne ładowarki V4 Superchargers, które będą obsługiwać jej Semi od 2026 roku, kiedy ciężarówka zostanie wprowadzona na rynek.
Stosy ładowania o mocy 1,2 MW zostały zaprojektowane tak, aby były kompatybilne również z flotą pojazdów osobowych, takich jak Model Y, a szafy, które dostarczą całą tę moc, mogą rozprowadzać ją na maksymalnie 8 stanowiskach jednocześnie.
Tesla uzyskała już pozwolenia na 46 lokalizacji ładowania Semi, które zbuduje w tym roku i w 2026 r., a łącznie ponad 300 stosów zostanie dodanych do jej sieci szybkiego ładowania.
Podczas konferencji ACT Expo 2025 poświęconej czystej energii, kierownik projektu Tesla Semi, Dan Priestley, powiedział, że nowe stacje o mocy 1,2 MW dzielą większość wewnętrznego sprzętu z obecnymi ładowarkami Superchargers, z wyjątkiem bardziej wytrzymałych kabli i złączy potrzebnych do ładowania na poziomie megawatowym.
Pozwoli to Tesli wdrożyć je z wyżej wspomnianą szybkością realizacji, ale także przy niższych kosztach, a więc cenach za kWh, oraz z oczekiwaną niezawodnością i czasem pracy, z których znana jest sieć Supercharger.
W międzyczasie Tesla stoi na czele swoich projektów Supercharger z białą etykietą, dając firmom zewnętrznym możliwość ich zainstalowania i oznakowania, korzystając w ten sposób z różnych lokalnych lub federalnych dotacji i zapewniając szybsze skalowanie sieci ładowania.
Program sprzedaży sprzętu jest szczegółowo opisywany podczas wydarzenia branżowego Power2Drive EV w Monachium, gdzie Tesla Moritz Gutbrod drażnił się, że zainteresowani będą mieli"pełną kontrolę, a jednocześnie zero kłopotów", jeśli będą chcieli zainstalować i obsługiwać stacje Supercharger z własną marką i strategią cenową.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Tesla & poza specyfikacją (YT)