Notebookcheck Logo

Hideo Kojima ponownie opublikował artykuł opisujący Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jako "niedokończone arcydzieło"

Zrzut ekranu z odcinka 51 Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (źródło obrazu: Barilox YT)
Zrzut ekranu z odcinka 51 Metal Gear Solid V: The Phantom Pain (źródło obrazu: Barilox YT)
Posunięcie to jest najbardziej wymownym dowodem na to, że wizja Hideo Kojimy dotycząca Metal Gear Solid V: The Phantom Pain znacznie wykraczała poza finalny produkt, w który gracze mogli zagrać ponad dekadę temu.
Game Releases Gaming

Hideo Kojima niedawno opublikował ponownie artykuł autorstwa Inverse on X zatytułowany "10 Years Late: Hideo Kojima's Unfinished Masterpiece Is Still Influencing Games Today", w którym szczegółowo opisano niekompletny charakter Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, bez żadnego dodatkowego komentarza. Kojima poparł charakterystykę tej gry jako niedokończonej, co utkwiło w społeczności graczy przez dekadę.

Post zebrał ponad tysiące polubień i setki repostów, podkręcając dyskusje na temat trudnego rozwoju gry. Dzieje się tak w obliczu faktu, że Kojima dystansuje się od swoich poprzednich projektów w Konami, w szczególności niechęci do grania w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, jednocześnie priorytetowo traktując swoje obecne projekty, takie jak Death Stranding 2: On the Beach i jego wspólny projekt OD, z Jordanem Peele na pokładzie, wspierany przez Xbox Game Studios.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain trafił na sklepowe półki 1 września 2015 roku i odniósł ogromny sukces komercyjny. Gra sprzedała się w 6 milionach egzemplarzy do końca roku i wygenerowała 179 milionów dolarów przychodu w momencie premiery, co czyni ją najlepiej sprzedającym się tytułem z serii Metal Gear.

Jednak za kulisami rozwój gry był zakłócany przez konflikt między Konami i Hideo Kojimą, co doprowadziło do pośpiechu w wydaniu gry i skutkowało wycięciem zawartości i nieopowiedzianymi historiami.

Edycja kolekcjonerska gry zawierała grafiki koncepcyjne i niedokończony materiał filmowy z brakującego odcinka inspirowanego Władcą much. Odcinek 51: Kingdom of the Flies został odkryty w plikach gry, a także wyszczególniony w dodatkowej zawartości płyty kolekcjonerskiej, co zapewniło pewne zamknięcie historii gry.

W odcinku pojawił się Eli, młody Liquid Snake, który uciekł z Mother Base wraz z psychicznym dzieckiem Tretij Rebenok, Mbele Squad, Sahelanthropus i trzecim angielskim szczepem pasożytów strun głosowych.

Eli drwił z Venom Snake'a za pomocą kasety magnetofonowej, żądając jego ciała w zamian za Sahelanthropusa i broń nuklearną, co doprowadziło do konfrontacji podczas ataku XOF. Misja rzekomo przerodziła się w bitwę między Diamond Dogs, XOF i Sahelanthropus, w wyniku której Eli prawie umarł z powodu pasożytów, gdy osiągnął wiek dojrzewania.

Sam Kojima żałował, że nie posiada praw do Metal Gear. Co więcej, twórcy remake'u MGS3 chcieli, by Kojima zaangażował się w ich pracę. Wygląda jednak na to, że Kojima zostawił serię za sobą, ponieważ franczyza nadal ewoluuje bez niego.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Hideo Kojima ponownie opublikował artykuł opisujący Metal Gear Solid V: The Phantom Pain jako "niedokończone arcydzieło"
Rahim Amir Noorali, 2025-09- 5 (Update: 2025-09- 5)