Notebookcheck Logo

Zacinanie się remake'u Metal Gear Solid 3 sprawia, że coraz więcej graczy obwinia Unreal Engine 5 za słabą wydajność

Baner remake'u Metal Gear Solid 3 z logo Unreal Engine (źródło obrazu: PlayStation Store, Epic Games z poprawkami)
Baner remake'u Metal Gear Solid 3 z logo Unreal Engine (źródło obrazu: PlayStation Store, Epic Games z poprawkami)
Słaba optymalizacja i długie kompilacje shaderów to częste bolączki gier opartych na silniku Unreal Engine 5. Niestety, remake Metal Gear Solid 3 może nie uniknąć tych problemów. Wielu graczy chciałoby, aby studia korzystały z alternatywnych narzędzi, mniej podatnych na spadki liczby klatek na sekundę.
Console Desktop Gaming Software

The Data premiery remake'u Metal Gear Solid 3 dopiero 28 sierpnia, ale gracze już teraz spodziewają się spadków liczby klatek na sekundę. Wczesne recenzje opisywały problemy z zacinaniem się, które mogą nękać Unreal Engine 5. Twórca treści Synth Potato zwrócił uwagę na fakt, że wiele tytułów korzystających z tych narzędzi ma problemy z wydajnością. Obserwujący dzielą się swoimi frustracjami w odpowiedziach na popularny post w mediach społecznościowych.

Synth Potato wymienił inne niedawne premiery, w tym Mafia: The Old Countryktóre cierpią z powodu niestabilnej grafiki. Niektórzy krytycy obwiniają deweloperów za brak optymalizacji gier pod konsole lub popularne konfiguracje PC. Niemniej jednak, zagorzali gracze uważają, że jest mało prawdopodobne, aby winę za to ponosiło tak wielu utalentowanych programistów. Zamiast tego, wspólnym mianownikiem jest Unreal Engine 5, na którym polega coraz więcej studiów.

Deweloperzy nie są zmuszeni do korzystania z silnika Epic Games. Zwykle jest to jednak bardziej opłacalne niż tworzenie własnej, niestandardowej alternatywy. Zapewnia również dostęp do takich udogodnień jak ray tracing i globalne oświetlenie. Zarówno wydawcy, jak i producenci sprzętu wykorzystują te funkcje, by kusić graczy.

Ponieważ gry na silniku Unreal Engine 5 obciążają systemy, gracze mogą zwrócić się w stronę skalowania SI, by zwiększyć liczbę klatek na sekundę. Chociaż DLSS i FSR mogą być skuteczne, mogą wprowadzać rozmycie lub artefakty. Wada ta była widoczna w analizie technicznej remake'u Metal Gear Solid 3 przeprowadzonej przez Digital Foundry remake'u. Z PSSR aktywnym na PS5 Prostrona stwierdziła, że gra wygląda prawdopodobnie gorzej na konsoli. Co więcej, liczba klatek na sekundę była często lepsza w tańszym trybie wydajności PS5.

Zmodernizowany klasyk Konami może działać lepiej na niektórych komputerach stacjonarnych i laptopach. Recenzje remake'u Metal Gear Solid 3 sugerują, że zacinanie się jest uzasadnione nawet w przypadku mniej niż topowych procesorów graficznych. Mimo to, wielu graczy PC ze sprawnym sprzętem uważa limit 60 klatek na sekundę za zbyt ograniczający i szydzi z wymogu 100 GB pamięci masowej.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Zacinanie się remake'u Metal Gear Solid 3 sprawia, że coraz więcej graczy obwinia Unreal Engine 5 za słabą wydajność
Adam Corsetti, 2025-08-25 (Update: 2025-08-25)