Notebookcheck Logo

Kojima mówi, że nie zagra w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Remake, podkreślając znaczenie innowacji w obecnej branży

Zrzut ekranu z remake'u Metal Gear Solid Delta Snake Eater Źródło obrazu SteamDB
Zrzut ekranu z Metal Gear Solid Delta: Snake Eater (źródło obrazu: SteamDB)
Deweloper poruszył w niedawnym wywiadzie różne tematy, w tym to, że jego zdaniem niektóre tytuły niezależne są znacznie bardziej kreatywne niż ich odpowiedniki AAA.
Game Releases Gaming

Legendarny deweloper stojący za Metal Gear Solid i Death Stranding, Hideo Kojima, wyraził szereg obaw i spostrzeżeń na temat obecnego krajobrazu branży gier AAA, która zdaniem wielu przeżywa obecnie rutynę.

W niedawnym wywiadzie dla SSENSE, Kojima wyraził sceptycyzm, gdy zapytano go o obecne trendy w grach wideo: "Nawet grafika i systemy gier są prawie takie same" Kojima odniósł się do wcześniejszej prezentacji Summer Games Fest 2025, która jego zdaniem została zdominowana przez monotonne motywy walki z tymi samymi typami wrogów.

Chociaż tego typu tytuły przemawiają do mas, stwierdził: "wiele osób to lubi, rozumiem", sugerując jednocześnie, że branża musi wyjść ze swojej strefy komfortu i przedkładać innowacyjność nad rentowność, aby iść naprzód i tworzyć wiecznie zielone arcydzieła.

Krytyka Kojimy pojawia się w momencie, gdy branża gier wideo zmaga się z utratą talentów na rzecz "lepszych" narzędzi AI i wydawców, którzy coraz częściej zwracają się ku bezpieczniejszym zakładom w celu zwiększenia rentowności. Z kolei większość studiów AAA gra bezpiecznie, produkując te same, przewidywalne potencjalne hity, które przedkładają przychody nad kreatywność, co uważa za "trochę smutny trend"

Jednak rozczarowanie Kojimy branżą gier wideo odzwierciedla również jego nawyki związane z grami. W wywiadzie Kojima ujawnił, że rzadko gra w wysokobudżetowe tytuły AAA. Raczej pociągają go kreatywne tytuły niezależne, które są znacznie bardziej pomysłowe. Powiedział SSENSE: "Gry niezależne są tam, gdzie dzieją się rzeczy"

Opowiadając o swojej wizycie w nienazwanym studiu gier wideo w celu rozszerzenia niezależnych konsultacji na temat gry skradankowej, Kojima stwierdził, że ich praca jest nijaka. Kojima stwierdził: "Ludzie, którzy tworzą gry wojskowe, nie wiedzą, jak rozłożyć broń lub strzelać z broni"

Zapytany o to, czy wie, jak działa sprzęt wojskowy lub taktyka, Kojima rozwinął swoją wypowiedź, pokazując swoje zaangażowanie i badania: "Tak, ponieważ odbyłem również szkolenie i nauczyłem się wielu sposobów zabijania ludzi".

Co więcej, Kojima został zapytany, czy jest choć trochę zainteresowany wypróbowaniem nadchodzącego remake'u Konami jego uznanego przez krytyków arcydzieła, Metal Gear Solid Delta: Snake Eater. Były dyrektor Konami wyśmiał to i stwierdził: "Nie, nie będę"

Aby spojrzeć na to z innej perspektywy, Kojima i Konami mieli sprzeczne poglądy, które doprowadziły do różnic finansowych i twórczych, które doprowadziły do odejścia Kojimy. Jego ostatni projekt Metal Gear, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, został wydany we wrześniu 2015 roku, po czym 16 grudnia tego samego roku odszedł z Konami.

Kojima założył Kojima Productions i od samego początku wzbudził zainteresowanie Sony. Doprowadziło to do tego, że ambitny, ale polaryzujący projekt Kojimy został zatwierdzony, a świat gier otrzymał Death Stranding, a następnie jego niedawną kontynuację, Death Stranding 2: On the Beach, która została wydana 26 czerwca 2025 roku. Pomimo wyłączności na PlayStation 5, gra sprzedała się podobno w 1,4 miliona egzemplarzy od czerwca 2025 roku i uzyskała godny pozazdroszczenia wynik 89/100 w serwisie Metacritic.

Podczas gdy niezależne przedsięwzięcia Kojimy uwolniły jego kreatywny umysł, początkowo martwił się, że projekt jest "zbyt sympatyczny". Doprowadziło to do zmian w połowie prac rozwojowych, aby zapewnić polaryzujące doświadczenie. Kojima wierzy, że kontrowersyjne gry przetrwają dłużej w branży gier wideo. Ponadto powiedział SSENSE: "Nie próbuję stworzyć czegoś, co sprzeda się w milionach egzemplarzy... Chcę stworzyć coś, co zostanie zapamiętane za 20 lat"

Obecnie cele Kojimy wykraczają poza Ziemię. Podczas Sydney Film Festival w czerwcu 2025 roku Kojima podzielił się swoim życiowym marzeniem o stworzeniu gry w kosmosie, ale nie bez przygotowania: "Chcę odpowiednio trenować, nauczyć się dokowania, udać się na Międzynarodową Stację Kosmiczną i zostać tam przez kilka miesięcy"

Ambicje Kojimy wykraczają poza obecne cele branży gier wideo, które wydają się tkwić w wiecznej rutynie. Według niego, jeśli deweloperzy chcą tworzyć dobre gry, powinni znaleźć pocieszenie w podejmowaniu dużego ryzyka w celu przedefiniowania gier.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Kojima mówi, że nie zagra w Metal Gear Solid Delta: Snake Eater Remake, podkreślając znaczenie innowacji w obecnej branży
Rahim Amir Noorali, 2025-08- 1 (Update: 2025-08- 1)