Metal Gear Solid Delta: Snake Eater, która niedawno ukazała się na konsolach i PC, wywołała dyskusje na temat wydajności gry na konsolach obecnej generacji. Według Digital Foundry, Metal Gear Solid: Delta działa płynniej na Xbox Series X w porównaniu do PlayStation 5 i PlayStation 5 Pro.
Z drugiej strony, wersja Xbox Series S boryka się ze znacznymi trudnościami ze względu na słabszą specyfikację sprzętową. Thomas Morgan z Digital Foundry przeprowadził dogłębną analizę wydajności gry na konsolach Xbox Series S|X, PlayStation 5 i PlayStation 5 Pro.
Podczas gdy gra posiada tryb wydajności ukierunkowany na 60 FPS na Xbox Series X, PlayStation 5 i PS5 Pro, żadna z tych wersji Metal Gear Solid Delta nie jest w stanie osiągnąć stałego 60 FPS. Morgan wspomniał: "Najważniejsze jest to, że seria X cieszy się przewagą wydajności nad obiema maszynami PS5", zwłaszcza w obszarach takich jak bagna i sekcje mostów, wykorzystując modyfikacje poszczególnych obszarów w cieniowaniu otoczenia i globalnym oświetleniu.
Co więcej, profil mocy Xbox Series X wynoszący 12 teraflopów oferuje istniejącą przewagę nad 10 teraflopami podstawowego PS5. Zagłębiając się w wskaźniki wydajności, Xbox Series X osiąga dynamiczną maksymalną rozdzielczość 1152p w trybie wydajności, w porównaniu do maksymalnej rozdzielczości 1080p na PS5. W trybie jakości Xbox Series X oferuje minimum 1152p, przewyższając poziom 1080p PS5, zapewniając graczom ostrzejszą grafikę na konsoli Microsoftu.
Jeśli chodzi o spadki klatek, Morgan dodał:
"Spadki w zakresie 40-50 klatek na sekundę są możliwe w początkowym ciągu obszarów, ale ogólnie rzecz biorąc, seria X ostatecznie zapewnia wyświetlaczom VRR wyższą bazową liczbę klatek na sekundę, z marginesem 5-6 klatek na sekundę"
Morgan zauważył, że "w połączeniu z szerszym zakresem 40-60 Hz VRR możliwym na Xbox, pozycjonuje to Series X jako najpłynniejszy sposób grania w grę na tych trzech konsolach"
Morgan dodał również, że choć Series X generalnie przewyższa linię PlayStation w Metal Gear Solid Delta, to niestety "wciąż ma problemy", z momentami, w których PS5 działa płynniej w niektórych sekwencjach w porównaniu do poprzedniej konsoli.
Z drugiej strony, wersja Xbox Series S zawiera tylko tryb 30 FPS, a Morgan zauważył, że wydajność jest "skutecznie obciążona nierównym tempem klatek bez względu na wszystko" Liczba klatek na sekundę w serii S często spadała poniżej 30 FPS, działając w dynamicznej rozdzielczości, która oscyluje między 540p a 1080p.