Notebookcheck Logo

Hideo Kojima planuje grę dostosowaną do AI, twierdzi, że sztuczna inteligencja zmieni gry w ciągu 5-10 lat

Zdjęcie legendarnego twórcy gier Hideo Kojimy (źródło zdjęcia: VGC)
Zdjęcie legendarnego twórcy gier Hideo Kojimy (źródło zdjęcia: VGC)
Hideo Kojima, słynny twórca Metal Gear Solid i Death Stranding, przedstawił nowe, śmiałe koncepcje, w tym grę zaprojektowaną w stanie nieważkości i inną stworzoną w celu trenowania i "zachwycania" sztucznej inteligencji. W wywiadzie przewidział, że sztuczna inteligencja odmieni tworzenie gier w ciągu pięciu do dziesięciu lat, argumentując, że należy ją traktować jako praktyczne narzędzie, podobnie jak kiedyś smartfony, a nie się jej obawiać.
Gaming AI

Twórca Metal Gear Solid i Death Stranding, Hideo Kojima, zawsze był znany jako osoba myśląca przyszłościowo, myśląca z wyprzedzeniem o grach. Zgodnie ze swoją osobowością, podzielił się kilkoma szalenie ambitnymi pomysłami na przyszłość gier. Ma pomysł na grę, w którą można grać w stanie nieważkości, a także na naukę sztucznej inteligencji.

Wiadomość ta pochodzi z rozmowy Kojimy z Nikkei Xtrend. Rozmawiając z japońskim serwisem, Kojima zastanawiał się nad różnymi projektami, w które chciałby się zagłębić po pracy nad ekskluzywnym dla Xbox horrorem OD i ekskluzywnym dla PlayStation szpiegowskim tytułem akcji Physint.

Kojima przyznał, że koncepcje te od samego początku wydawały się przesadzone. W wywiadzie powiedział: "To może być na wyrost, ale myślę, że chcę stworzyć grę rozgrywaną w stanie nieważkości i grę, która zachwyca sztuczną inteligencję"

Kojima nie zagłębił się w szczegóły techniczne idei nieważkości, pozostawiając wielu zastanawiających się, o jaki rodzaj pływającej rozgrywki dokładnie mu chodziło. Otworzył jednak więcej na temat tytułu skoncentrowanego na sztucznej inteligencji i powiedział:

Zasadniczo jest to gra, która mogłaby trenować sztuczną inteligencję. W tej chwili sztuczna inteligencja nie wie zbyt wiele i myślę, że musi się więcej uczyć. Byłaby to gra, która byłaby materiałem do nauki dla SI. Za pięć lub 10 lat. Zdecydowanie spodziewam się, że sztuczna inteligencja wkroczy do wielu różnych światów.

W tym momencie jest już całkiem jasne, że poglądy Kojimy na sztuczną inteligencję są dość zniuansowane, ponieważ mówił o tym wiele razy w tym roku. Postrzega ją jako narzędzie, które może pomóc w praktycznych przepływach pracy podczas tworzenia, takich jak dostosowywanie się do różnych stylów gry graczy lub wykonywanie monotonnych zadań, pozostawiając ludziom skupienie się na kreatywnym aspekcie tworzenia gier.

Kojima omówił również sprzeciw wobec sztucznej inteligencji i porównał go do reakcji ludzi na smartfony, gdy po raz pierwszy stały się one głównym nurtem. Powiedział:

Kiedy pojawiły się smartfony, wszyscy je krytykowali. Ale teraz jest tak wielu ludzi, którzy nie mogą żyć bez swoich smartfonów. Ze sztuczną inteligencją jest podobnie. Ważne jest, aby korzystać z technologii w sposób, który sprawi, że będziemy szczęśliwi, jednocześnie biorąc pod uwagę właściwy kierunek, w jakim powinna podążać.

Z projektami takimi jak OD w fazie rozwoju i Physint wciąż na etapie koncepcyjnym, Kojima nadal marzy o wielkich rzeczach, przypominając nam, dlaczego jest jednym z najbardziej wpływowych umysłów w branży gier wideo.

Kup Death Stranding w wersji reżyserskiej

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Hideo Kojima planuje grę dostosowaną do AI, twierdzi, że sztuczna inteligencja zmieni gry w ciągu 5-10 lat
Rahim Amir Noorali, 2025-12-19 (Update: 2025-12-20)