Notebookcheck Logo

Hideo Kojima ostrzega w wywiadzie, że sztuczna inteligencja sprawia, że gry i sztuka "nie są już wyjątkowe"

Zrzut ekranu z wywiadu Hideo Kojimy dla Wired (źródło obrazu: Wired YT)
Zrzut ekranu z wywiadu Hideo Kojimy dla Wired (źródło obrazu: Wired YT)
Hideo Kojima w swoim najnowszym wywiadzie dla serii Tech Support magazynu Wired ostro krytykuje niechęć do podejmowania ryzyka przy projektowaniu gier AAA, ostrzega przed sztuczną inteligencją, która tłumi twórczą iskrę, a także ponownie broni głęboko osobistych, autorskich światów. Zapowiada również Physint jako zacierającą granice hybrydę "gry-filmu", sygnalizując przyszłość, w której kino i interaktywne opowiadanie historii będą coraz bardziej zbieżne.
Gaming AI

Hideo Kojima udzielił w tym roku kilku fascynujących wywiadów. Niedawno sam udzielił wywiadu dla serii Wired's Tech Support, odpowiadając na pytania fanów dotyczące jego procesu twórczego, przyszłości gier i jego przemyśleń na temat sztucznej inteligencji.

W wywiadzie dla Wiredkojima szczegółowo opowiedział o tym, jak buduje swoje historie i światy, stwierdzając, że uważa za konieczne dodanie do tego swoich osobistych pasji. Powiedział, że gracze powinni czuć "miłość twórcy" w każdym aspekcie, a eksperymentowanie jest niezbędne do utrzymania innowacyjności i zaangażowania.

Kojima wyraził również swoją miłość do filmów, która wpływa na jego pracę, a także omówił bieżące zmiany w branży gier. Stwierdził, że nie polega na zespole ekspertów badających historię. Zamiast tego codziennie czyta książki, ogląda filmy dokumentalne, czyta wiadomości online, a nawet od czasu do czasu udaje się do biblioteki.

Zażartował: "Jeśli oglądasz i myślisz: "Będę prawą ręką Kojimy!", proszę się ze mną skontaktować" Wyjaśnił również, jak osobiście dostosowuje i testuje poziom trudności w grze, tempo fabuły i dźwięk, przełączając się między głośnikami a słuchawkami. Podkreślił, że "to bardzo ważny etap" i że "myślę, że niewielu to robi"

Kojima poruszył również temat Metal Gear Solid 2, gry znanej z przewidywań, które do pewnego stopnia sprawdziły się w obecnym krajobrazie mediów społecznościowych. Wyjaśnił, że gra nie miała na celu przewidywania, że sztuczna inteligencja przejmie władzę nad światem. Zamiast tego było to ostrzeżenie przed cyfrową przyszłością, która, jak miał nadzieję, nie nadejdzie.

Powiedział: "W MGS2 nie przewidziałem SI, ale raczej przyszłość, której nie chciałem. Niestety, zmierzamy w tym kierunku"

Powiedział, że sztuczna inteligencja ma potencjał, aby ułatwić ludziom życie, ale ostrzegł, że może sprawić, że kreatywne aspekty pracy staną się mniej wyjątkowe. Powiedział: "Gry i sztuka nie są już uważane za wyjątkowe"

Pochwalił również niezależnych deweloperów za przesuwanie granic gier dzięki innowacyjnym, wciągającym hitom, jednocześnie krytykując studia AAA za bezpieczną grę z "rzeczami, które są bezpieczne i niesamowicie nudne"

Kojima wspomniał również o Physint, swojej ekskluzywnej grze na PlayStation, która znajduje się obecnie we wczesnej fazie koncepcyjnej, stwierdzając: "Myślimy o współpracy z ludźmi filmu, nie tylko pod względem obsady, ale także personelu"

Kup The Art of Death Stranding na Amazon

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Hideo Kojima ostrzega w wywiadzie, że sztuczna inteligencja sprawia, że gry i sztuka "nie są już wyjątkowe"
Rahim Amir Noorali, 2025-12-23 (Update: 2025-12-24)