Metal Gear Solid Delta od Konami : Snake Eater oficjalnie sprzedał się na całym świecie w liczbie ponad 1 miliona egzemplarzy w ciągu dwóch dni od premiery 28 sierpnia 2025 roku. Liczba ta obejmuje zarówno sprzedaż cyfrową, jak i fizyczną.
Konami ogłosiło to na stronie na swoim oficjalnym koncie UK X. Sprzedaż gry była wysoka dzięki jej wieloplatformowej wersji na Xbox Series S|X, PS5 i PC za pośrednictwem Steam.
Pomimo kilku problemów z optymalizacją wydajności wynikających z zastosowania silnika Unreal Engine 5, gra zdobyła powszechne uznanie za wierne odtworzenie oryginalnego Metal Gear Solid 3, ze zmodernizowanym sterowaniem.
Według SteamDBgra otrzymała bardzo pozytywną ocenę z 83,11% pozytywnych recenzji na 8 616. Do czerwca 2025 roku seria sprzedała się na całym świecie w liczbie 63,3 miliona egzemplarzy, mimo że ostatnia odsłona, Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, ukazała się dekadę temu i sprzedała się w liczbie 6 milionów kopii zaledwie kilka miesięcy po premierze we wrześniu 2015 roku.
Chociaż Konami nie podało danych dotyczących sprzedaży samodzielnej gry, szacunki sugerują, że The Phantom Pain sprzedał się w ponad 10 milionach egzemplarzy z 63,3 miliona zgłoszonych sprzedaży.
Remake został opracowany przez Konami Digital Entertainment, wraz z pomocą Virtuos i PlatinumGames, w tym kultowym występem Davida Haytera jako Naked Snake'a. Hayter przerobił kilka dodatkowych linii dialogowych, ale chciał całkowicie powrócić do swojej roli Naked Snake'a, stwierdzając:
"Rzeczywiście czuję, że teraz jestem trochę lepszym aktorem niż wtedy. W tamtych czasach było w porządku, ale chciałbym wnieść trochę wiedzy, którą zdobyłem przez ostatnie 20 lat"
Monumentalny sukces Metal Gear Solid Delta: Snake Eater pojawia się w złożonym kontekście dla serii, biorąc pod uwagę, że twórca i reżyser serii, Hideo Kojima, opuścił Konami po opracowaniu Metal Gear Solid V i założył niezależne studio, Kojima Productions, i rozpoczął rozwój we współpracy z Sony Interactive Entertainment nad swoim najnowszym IP, Death Stranding.
Kiedy Kojima został zapytany czy spróbowałby swoich sił w remake'u swojego projektu, wyśmiał to, mówiąc: "Nie, nie zrobię tego", sugerując, że jego napięcia z Konami są dalekie od zakończenia.