Notebookcheck Logo

Hideo Kojima na razie sam pracuje nad duchowym następcą Metal Gear "Physint"

Zrzut ekranu z pierwszej osoby z Metal Gear Solid Delta Snake Eater Źródło obrazu Konami
Zrzut ekranu z gry Metal Gear Solid Delta: Snake Eater (źródło obrazu: Konami)
Podczas gdy Kojima Productions kontynuuje prace nad ekskluzywną grą OD na konsolę Xbox, Hideo Kojima dzieli czas na pracę nad Physint "na etapie koncepcyjnym"
Game Releases Gaming

Znany reżyser Hideo Kojima po raz kolejny udowadnia, dlaczego jest wyjątkową siłą w branży gier wideo. Legendarny projektant gier stojący za Death Stranding 2 i franczyzą Metal Gear ujawnił w niedawnym wywiadzie, że pracuje całkowicie sam nad swoją ekskluzywną dla PlayStation szpiegowską grą akcji, która wciąż znajduje się w fazie koncepcyjnej.

Niewiele wiadomo na temat Physint, ale Kojima określił ją jako "kulminację" swojej kariery. Tak więc, podczas gdy rozpoczyna on prace nad OD i ulepsza Death Stranding 2, wciąż jest jeszcze wiele do zrobienia, zanim dostaniemy w swoje ręce duchowego następcę Metal Gear Solid. W wywiadzie dla IndieWirekojima powiedział:

"Zaczynam też pracować z zespołem nad OD, bo to nowy projekt, a także robię Physinta zupełnie sam, bo to jest na etapie koncepcyjnym. Więc robię to. Poza tym codziennie udzielam wywiadów, robię promocyjne sesje zdjęciowe i tym podobne rzeczy, więc szczerze mówiąc nie czuję się, jakbym skończył Death Stranding 2"

Physint , zapowiedziany podczas styczniowego PlayStation State of Play w 2024 roku, ma być następcą serii Metal Gear Solid. Kojima był pionierem gatunku skradanek i wydał pierwszą grę Metal Gear na komputer domowy MSX2 w 1987 roku. Z firmą Konami rozstał się pod koniec 2015 roku, po zakończeniu prac nad Metal Gear Solid V: The Phantom Pain.

Podczas gdy gra znajduje się obecnie w fazie koncepcyjnej, Kojima już udowodnił swoją wierność wizualną Death Stranding 2przy użyciu silnika Decima. Według niego Physint wykorzysta najnowocześniejszą technologię, zacierając granice między grami wideo a filmem. Kojima podzielił się z nami informacjami na temat poziomu wizualnej immersji, jakiego możemy się spodziewać dzięki Physint:

"Jeśli pana mama wejdzie i zobaczy, że pan gra, pomyśli, że ogląda pan film"

Mimo to, Kojima pracuje nad Physint w pojedynkę, jednocześnie żonglując innymi projektami. Obecnie Kojima analizuje dane graczy w grze Death Stranding 2: On the Beach, która ukazała się 26 czerwca 2025 roku na PS5. Kojima przygląda się użyciu broni i trasom graczy, aby zobaczyć, jakie błędy i kwestie techniczne należy rozwiązać.

Pracuje również ze swoim zespołem w Kojima Productions nad horrorem dostępnym wyłącznie na konsolę Xbox, OD, w którym występują tacy aktorzy jak Hunter Schafer, Sophia Lillis i który jest opracowywany we współpracy z firmą Microsoft i znanym filmowcem Jordanem Peele. Pomimo tego, że OD jest już w fazie rozwoju, Kojima stwierdził, że projekt został opóźniony przez strajk aktorów gier wideo SAG-AFTRA w 2024 roku, który przedłużył się do 2025 roku.

Fani namawiali Kojimę do powrotu do gatunku skradanek, który przez lata był jego mistrzowskim dziełem. Po założeniu Kojima Productions i wydaniu Death Stranding, Kojima powiedział: "Wiele osób chciało, żebym zrobił coś podobnego do Metal Gear"

Oczekiwanie entuzjastów może być jednak znacznie dłuższe niż oczekiwano, ponieważ Kojima oszacował okno wydania na "pięć lub sześć lat", potencjalnie zbiegające się z debiutem Sony PlayStation 6. Gracze, którzy chcą pobrać kopię DeathStranding 2 na PlayStation 5, aby sprawdzić najnowsze przedsięwzięcie Kojimy, mogą to zrobić poniżej:

Kup Death Stranding 2 na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Hideo Kojima na razie sam pracuje nad duchowym następcą Metal Gear "Physint"
Rahim Amir Noorali, 2025-08-11 (Update: 2025-08-11)