Gracze wciąż napotykają problemy z wydajnością flagowej konsoli Sony. The Outer Worlds 2 to najnowsza gra na PS5 Pro Enhanced, która cierpi z powodu spadków liczby klatek na sekundę i zniekształconego oświetlenia. Wiele z tych problemów jest prawdopodobnie związanych ze skalowaniem PSSR, zjawiskiem, które nękało również gry z serii Tytuły z serii Silent Hill . W odpowiedzi na skargi, deweloperzy tymczasowo zastąpili tę funkcję skalowaniem TSR.
RecenzjaOuter Worlds 2 na Digital Foundry ujawniła pewne znane niedociągnięcia w grach na PS5 Pro. Dzięki ray tracingowi i bardziej podstawowym efektom świetlnym, obiekty często stają się zaszumione i mniej wyraźne. Widoczne są również spadki liczby klatek na sekundę, niezależnie od ustawień wydajności.
W informacji o aktualizacji 1.0.4.1deweloperzy starają się "zaradzić rozmytej trawie na Rajskiej Wyspie i nieoczekiwanym szumom oświetlenia w całej grze". Aby poprawić sytuację, zwracają się do częściej używanego TSR. Opcja ta jest dostępna za pośrednictwem silnika Unreal Engine 5 na wielu platformach. Chociaż TSR nie ma możliwości uczenia maszynowego specyficznego dla PS5 Pro PSSR, okazał się łatwiejszy do wdrożenia.
Stan gier ulepszonych na PS5 Pro
W ostatnich miesiącach narastała frustracja z powodu słabego wsparcia PS5 Pro. Borderlands 4 pojawiło się bez żadnych ulepszonych funkcji, a niektórzy gracze woleli wersję na PS5. Jednak wady wydajności strzelanki z łupami nie są unikalne dla konsol PlayStation. Z drugiej strony, The Outer Worlds 2 nie wykazuje takich samych problemów na konsolach Xbox.
Digital Foundry odkryło, że Xbox Series X ma przewagę nad obiema konsolami Sony. Oświetlenie nie pogarsza jakości obrazu, a zacinanie jest mniej powszechne. Serwis podejrzewa, że podczas prac nad grą, Obsidian musiał zmienić biegi, aby dostosować się do Wieloplatformowe wysiłki Microsoftu. W rezultacie gracze PlayStation mają do czynienia z mniej zoptymalizowanymi portami.
Trzeba przyznać deweloperom, że nawet niektóre gry przeznaczone od początku na PS5 Pro nie spełniły oczekiwań. Miejmy nadzieję, że współpraca Sony z AMD w celu poprawy skalowania PSSR przyniesie dywidendy w 2026 roku.





