Po niedawnej premierze The Outer Worlds 2, reżyser gry Brandon Adler podzielił się swoimi przemyśleniami na temat filozofii projektowania gier RPG, stwierdzając, że gatunek ten spędził lata na "rozpieszczaniu" graczy, oferując gwarantowaną szansę na zwycięstwo, niezależnie od ich wyborów lub kompilacji. Chciałby zobaczyć, jak ten trend zanika i wydaje się, że odwraca się dzięki ostatnim hitom, takim jak Baldur's Gate 3.
Przemawiając podczas sesji z GamesRadar+adler wyjaśnił swoją ideologię:
Ogólnie rzecz biorąc, wydaje się, że wiele gier, ale w szczególności RPG, jest w stylu: "Cóż, nie wolno ci dokonywać złych wyborów, więc każdy build postaci jest opłacalny, a my upewniamy się, że bez względu na to, co zrobisz, wszystko będzie dobrze".
Problem z tym, przynajmniej moim zdaniem, polega na tym, że aby te wybory miały znaczenie, muszą to być rzeczy, które mogą być dobre lub złe, w zależności od tego, co robisz.
Adler wspomniał również, że zaobserwował już wielu twórców treści i streamerów łączących "złe konfiguracje postaci" w The Outer Worlds 2. Według niego te konfiguracje i wybory były "całkowicie w porządku i prawidłowe" Skrytykował jednak nadmierne poleganie graczy na znacznikach celów, które pozwalają graczom pomijać starannie rozmieszczone interakcje i dialogi NPC.
Stwierdził ponadto:
W prawdziwym RPG trzeba myśleć o tym, co się dzieje podczas przechodzenia gry. Trzeba chcieć zaangażować się w grę. Zaczynam widzieć o wiele więcej tego teraz, gdy widzę takie rzeczy, jak Baldur's Gate 3 na świecie.
Myślę, że tak, to zaczyna wracać w tym kierunku. Myślę, że to świetnie, ponieważ sądzę, że ludzie naprawdę będą czerpać przyjemność z ponownego uczenia się, w jaki sposób gry RPG mogą naprawdę pozwolić na tego rodzaju wybór gracza, którego być może brakowało im przez ostatni czas.
Zgodnie z tą filozofią, Obsidian zdecydował się nie blokować zadań w The Outer Worlds 2, pozwalając graczom eksperymentować i uciekać się do sprytniejszych rozwiązań, jednocześnie utrzymując całą zawartość dostępną od samego początku.
W osobnym wywiadzie Adler odniósł się do doświadczenia RPG w The Outer Worlds 2 i powiedział: "Każdy będzie miał inne doświadczenie i może nie zobaczyć wszystkiego, i to jest w porządku"




