Notebookcheck Logo

Brandon Adler z Obsidian mówi, że "gracze chcą głębszych gier RPG", ponieważ The Outer Worlds 2 powraca do klasycznych korzeni RPG

Zrzut ekranu z The Outer Worlds 2 (źródło obrazu: SteamDB)
Zrzut ekranu z The Outer Worlds 2 (źródło obrazu: SteamDB)
Dyrektor ds. gier w Obsidian Entertainment, Brandon Adler, powiedział w wywiadzie dla Gamertag Radio, że "gracze chcą głębszych gier RPG", omawiając The Outer Worlds 2.
Game Releases Gaming

W okresie poprzedzającym premierę gry The Outer Worlds 2, która odbędzie się 29 października 2025 roku, dyrektor ds. gier w Obsidian Entertainment, Brandon Adler, przekazał społeczności RPG jasną wiadomość. Gracze tęsknią za głębszymi, bardziej skomplikowanymi doświadczeniami, które nawiązują do korzeni gatunku.

W wywiadzie dla podcastu Danny Pena w Gamertag Radio, Adler wspomniał, że współczesne gry RPG często błądzą po stronie usprawniania i szlifowania mechaniki, aby przemówić do mas. Mimo to fani nadal pragną głębszej mechaniki nad prostotą. Stwierdził to wprost podczas wywiadu: "Gracze chcą głębszych gier RPG"

I to właśnie obiecuje Obsidian Entertainment w The Outer Worlds 2. Oczekuje się, że gra będzie większa i bardziej reaktywna, wzmacniając agencję gracza poprzez konsekwencje, które falują poprzez wybory, kompilacje i wyniki narracji.

PodejścieThe Outer Worlds2 jest celową zmianą w stosunku do oryginału z 2019 roku. Pomimo zdobycia szerokiego uznania i sukcesu komercyjnego, sprzedając się w ponad 5 milionach egzemplarzy do końca 2023 roku, oryginał wciąż był krytykowany za stosunkowo uproszczone podejście do gatunku RPG, które wydawało się płytkie dla weteranów.

Poglądy Adlera pojawiają się w kluczowym momencie w historii Obsidian, wieńcząc to, co studio określa jako "Rok Obsidian" w 2025 roku, sztandarowy okres obejmujący lutową premierę pierwszoosobowej gry RPG Avowed, niespodziewaną premierę wczesnego dostępu kontynuacji przetrwania Grounded 2, a teraz The Outer Worlds 2 w krótkich odstępach czasu.

Jako pierwszy reżyser projektu AAA, który wcześniej kierował DLC do Pillars of Eternity: Deadfire, Adler czerpał inspirację z katalogu tytułów Obsidian opartych na wyborze, takich jak seria Pillars oraz uznany przez krytyków i ponadczasowy Fallout: New Vegas.

Odnosząc się do ekspansywnego podejścia The Outer Worlds 2 do różnorodnych buildów postaci, granularnego chrupania liczb i surowych narzędzi RPG, które branża z czasem wycofała, Adler powiedział: "Dajmy graczom te opcje"

Adler powiedział, że studio przeanalizowało również opinie z pierwszej gry i doszło do wniosku, że fani chcą swobody eksperymentowania z "wszystkimi możliwymi typami kompilacji", bez żmudnego trzymania za rękę, które osłabia satysfakcję z doskonalenia jedynych w swoim rodzaju kompilacji.

To ponowne skupienie się na powrocie do złożonej mechaniki RPG jest teraz bardziej istotne niż kiedykolwiek w świetle ostatnich sukcesów RPG, takich jak Baldur's Gate 3 firmy Larian, który sprzedał się w oszałamiającej liczbie 15 milionów egzemplarzy sprzedał się w oszałamiającej liczbie 15 milionów kopii na całym świecie od debiutu w 2023 roku i osiągnęła zysk przed opodatkowaniem w wysokości 260,9 miliona dolarów.

Podczas gdy Obsidian przygotowuje się do premiery The Outer Worlds 2, gra pojawi się na PC, Xbox Series S|X i PS5, rzucając graczy w satyryczny romans science-fiction w korporacyjnej dystopii kolonii Halcyon z rozszerzoną eksploracją i od dawna poszukiwaną głębią RPG.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 10 > Brandon Adler z Obsidian mówi, że "gracze chcą głębszych gier RPG", ponieważ The Outer Worlds 2 powraca do klasycznych korzeni RPG
Rahim Amir Noorali, 2025-10-18 (Update: 2025-10-18)