Moore's Law Is Dead był pierwszym przeciekiem, który szczegółowo ujawnił PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) przed debiutem PS5 Pro. W maju 2025 roku przeciek poinformował, że Sony opracowuje PSSR2, aby uzyskać lepszą jakość obrazu przy użyciu mniejszej ilości zasobów. MLID podał teraz więcej szczegółów dotyczących PSSR2.
Wyciek twierdzi, że PSSR2, który jest wewnętrznie określany jako Mult-Frame Super Resolution 2 lub MFSR2, wykorzystuje nowy algorytm i zupełnie nowe interfejsy API. PSSR2 ma podobno zapewnić ogromną poprawę jakości obrazu w porównaniu do PSSR, jednocześnie skracając "czas przetwarzania GPU" i zużywając mniej pamięci. Źródło MLID twierdzi, że PSSR2 to nie tylko niewielka aktualizacja "0.5", ale "ogromna".
Sony najwyraźniej tak poważnie podchodzi do naprawy Problemów z PSSR że rzekomo opracowało więcej narzędzi dla PSSR niż AMD dla FSR 3 lub FSR 4.
Aby umieścić potencjalne ulepszenia jakości obrazu PSSR2 w kontekście, MLID wyjaśnia, że PSSR do PSSR2 może być podobnym skokiem do FSR 3 do FSR 4. FSR 4 to monumentalna aktualizacja w stosunku do FSR 3, która naprawia prawie wszystkie jego główne problemy, dzięki czemu upscaler obrazu AMD jest na równi z DLSS. Zakładając, że PSSR2 przyniesie podobny poziom ulepszeń, Posiadacze PS5 Pro czeka nie lada gratka, gdy technologia ta pojawi się na rynku w 2026 roku.
Wreszcie, źródło MLID potwierdziło również, że PSSR pozostaje oddzielony od FSR. Tak więc, oprócz PSSR2, PS5 Pro pozostaje na dobrej drodze do uzyskania obsługi FSR 4 w 2026 roku.
Ta "darmowa aktualizacja wydajności" to całkiem dobra wiadomość dla posiadaczy PS5 Pro, ponieważ PS6 nie pojawi się w najbliższym czasie. Co więcej nieustanny wzrost cen pamięci RAM sprawił, że praktycznie niemożliwe jest zbudowanie komputera do gier o większej mocy niż PS5 Pro bez wydawania znacznie powyżej 1000 USD.
Źródło(a)
Prawo Moore'a umarło na YouTubeźródło zdjęcia zwiastuna: Sony, Milad Fakurian on Unsplashedytowane









