Lexus North America ujawnił specyfikację SUV-a Lexus RZ 2026, który jest ulepszony na wielu frontach. Ma większy zasięg jazdy, wtyczkę NACS, mocniejszy silnik, szybszą ładowarkę AC i symulowaną zmianę biegów. Jednak nowa wersja najwyraźniej pominie funkcję steer-by-wire, którą Lexus oferuje w Europie.
RZ będzie dostępny w trzech wersjach wyposażenia: 350e, 450e i nowej 550e F Sport. Model 350e ma najdłuższy zasięg wynoszący 300 mil, dzięki akumulatorowi o pojemności 74,69 kWh. Układ napędowy FWD generuje 221 KM, czyli o około 10 procent więcej niż w wersji 2025, i rozpędza samochód od zera do 60 mil na godzinę w 7,2 sekundy.
450e ma ten sam akumulator i dodatkowy silnik elektryczny na tylnym kole. Będzie on produkował 308 KM, wystarczająco dużo, aby osiągnąć czas od 0 do 60 mil na godzinę wynoszący zaledwie 4,9 sekundy. Jednak wyższa moc wiąże się z karą za zasięg, ponieważ wersja ta może przejechać tylko 260 mil między ładowaniami.
Nowy 550e F Sport ma nieco większy akumulator o pojemności 76,96 kWh i dwa silniki o mocy 402 KM. Może przyspieszyć od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 4,1 sekundy. Jednak niektórzy nabywcy mogą uznać 225-milowy zasięg za zbyt duży kompromis.
Lexus wyposaża model 2026 RZ w system ładowania NACS Tesli, umożliwiający korzystanie z popularnych ładowarek Superchargers. SUV może naładować się od 10 do 80 procent w mniej niż 30 minut. Wszystkie wersje wyposażenia są wyposażone w ładowanie prądem przemiennym o mocy 11 kW, co stanowi ulepszenie w stosunku do 7 kW w poprzednich wersjach.
Tymczasem widocznym pominięciem w specyfikacji północnoamerykańskiej jest system steer-by-wire, który pozwoliłby kierownicy lub jarzmu obracać przednimi kołami bez fizycznego połączenia z nimi. Potwierdzono, że wersja europejska oferuje tę funkcję.
Jednak kierowcy z Ameryki Północnej, którzy kupią wersję 550e F Sport, mogą pocieszyć się trybem M Toyoty, wirtualnym ustawieniem zmiany biegów, które według producenta sprawi, że samochód elektryczny będzie bardziej sportowy i responsywny.