Po wprowadzeniu zerowego finansowania APR dla Modelu 3 i oprocentowania 1,99% dla nowego Model Yi przywróceniu bezpłatnego transferu FSD transfer i rozszerzeniu zniżek wojskowych, edukacyjnych i dla osób udzielających pierwszej pomocy zniżkitesla znalazła teraz nowy, pomysłowy sposób na zwiększenie sprzedaży w tym, co może okazać się raczej słabym kwartałem.
W Europie tylko w Europie sprzedaż Tesli spadła o połowę w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, a w Stanach Zjednoczonych i Chinach również uległa stagnacji, choć z różnych powodów. Potencjalne usunięcie ulgi podatkowej ulgi podatkowej w nowej ustawie budżetowej może jednak przyspieszyć sprzedaż i uratować kwartał w USA, więc Tesla wprowadziła nowy format jazdy demonstracyjnej.
Bezpłatne 2-dniowe testy dowolnej Tesli
Po raz pierwszy każdy może teraz zarezerwować długą, 48-godzinną jazdę próbną Modelem Y, Modelem 3, Modelem S, Modelem X, a nawet Cybertruckiem. Tesla ogłosiła bezpłatne testy Modelu Y i Cybertrucka w weekend Dnia Pamięci i najwyraźniej uderzyło to w nerwy, ponieważ jazdy są teraz rezerwowane z tygodniowym wyprzedzeniem.
Niektóre salony donoszą, że jest wielu obecnych właścicieli Tesli, którzy zarezerwowali wiele miejsc, mając nadzieję przetestować nowy Model Y lub Cybertruck przez dłuższy czas, zanim zdecydują się pociągnąć za spust w sprawie aktualizacji.
Wydaje się, że Cybertruck cieszy się szczególnym zainteresowaniem, ponieważ w wielu lokalizacjach 48-godzinne jazdy testowe z nim są zarezerwowane na miesiąc naprzód. Nie trzeba dodawać, że dopiero okaże się, czy zamienią się one w sprzedaż, czy też ludzie są po prostu ciekawi, ale Tesla niedawno wprowadziła na rynek najtańszy RWD Cybertruck i zaczęła przyjmować wymiany na inauguracyjne wykończenia Foundation Series, które mają już ponad rok.
Amortyzacja cybertrucka
Niestety, ceny wymiany, które Tesla daje właścicielom Cybertruck, niewiele różnią się od tego, za co jej pierwszy elektryczny pickup trafia na rynek wtórny, czyli niewiele. Do tego stopnia, że obliczenia Kelley Blue Book zwracają średnio 38% amortyzacji Cybertruck w pierwszym roku posiadania.
Co prawda dotyczy to najdroższej wersji wyposażenia Foundation Series, która kosztowała nawet 120 000 USD, ale nadal można stracić na tym ponad 40 000 USD, czyli zasadniczo koszt nowego Modelu 3 AWD po odliczeniu ulgi podatkowej.
Amortyzacja Cybertrucka po zaledwie roku na rynku jest stroma, nawet jak na standardy EV. Samochody elektryczne tracą blisko 60% swojej wartości w ciągu pierwszych pięciu lat posiadania, więc ta stopa amortyzacji sprawia, że Cybertruck jest wartością odstającą, biorąc pod uwagę, że porównywalny elektryczny pickup Rivian R1T traci 30% w ciągu dwóch lat.
"To był trochę symbol statusu, więc teraz widzimy, że nie jest tego tak dużo", wyjaśnia jeden z przedstawicieli branży, dodając, że Cybertruck mógł być również zawyżony od samego początku, co wyjaśniałoby drastyczny spadek wartości odsprzedaży w ciągu roku.
Proszę nabyć złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon