Xiaomi rozpoczęło sprzedaż swojego pierwszego samochodu elektrycznego niecałe dwa lata temu, ale już wygenerowało prawie 100 milionów dolarów dochodu netto ze swojej działalności EV w ostatnim kwartale. Dla porównania, Tesla odnotowała swój pierwszy kwartalny zysk po dziesięciu latach istnienia, a jej październikowa sprzedaż w Chinach spadła do najniższego poziomu od 3 lat, ponieważ Xiaomi, BYD i inni wkraczają na jej udział w rynku.
Zyskowny kwartał Xiaomi Auto zawdzięcza dużej popularności swojego pierwszego elektrycznego SUV-a, modelu YU7. Jego rekordowa sprzedaż po raz pierwszy zepchnęła Teslę Model Y z pozycji lidera. W sumie"w kwartale dostarczono 108 796 nowych samochodów, a Xiaomi YU7 zajął pierwsze miejsce w krajowej sprzedaży SUV-ów w październiku", radzi nowy gracz.
Dział samochodów elektrycznych wygenerował ponad 4 miliardy dolarów sprzedaży, co oznacza, że dział inteligentnych samochodów elektrycznych osiągnął nieco niższe marże niż w poprzednim kwartale, ponieważ Xiaomi rozszerzyło swoją bazę produkcyjną, aby sprostać popytowi i zainwestowało więcej w badania i rozwój.
Xiaomi YU7 ma niższą cenę niż Tesla Model Y, mimo że oferuje większy zasięg po naładowaniu i jest wyposażony w lepszą technologię, taką jak układ napędowy 800 V lub szybsze ładowanie. Xiaomi realizuje tę samą strategię stosunku wartości do ceny w przypadku swoich samochodów, co w przypadku elektroniki użytkowej, takiej jak potrójny sterownik Redmi Buds 6 Pro które można teraz kupić za mniej niż 80 USD na Amazon.
YU7 jest wyposażony w akumulator LFP o mocy 96,3 kWh w wersjach Standard RWD i Pro AWD oraz jednostkę 101,7 kWh w wersji Performance YU7 Max co wyjaśnia, dlaczego pokonuje Model Y pod względem zasięgu. W rzeczywistości YU7 oferuje największą baterię w swojej kategorii elektrycznych crossoverów za 35 000 USD.
Pierwszy SUV Xiaomi jest również większy niż Model Y i jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne dla dodatkowego komfortu. Xiaomi zastąpiło również wyświetlacze zestawu wskaźników sprytną projekcją HUD w całym polu widzenia kierowcy. SUV jest dostępny w dziewięciu kolorach nadwozia i czterech kolorach wnętrza, a jego fotele z masażem są tapicerowane skórą Nappa, a tylną kanapę można odchylić, tworząc łóżko.
Xiaomi stale zwiększa moce produkcyjne swojego SUV-a YU7 i modelu SU7 sedan, co znacznie skróciło czas dostawy SU7, z 30 tygodni do sześciu lub dziewięciu tygodni, w zależności od wykończenia.
Źródło(a)
Xiaomi (Weibo)







