Pojazdy elektryczne nie mogą już korzystać z pasów wspólnych przejazdów w Kalifornii tylko z kierowcą za kierownicą. Jedna z najsłodszych zalet posiadania samochodu elektrycznego wygasła w poniedziałek, 1 grudnia, a zwykła grzywna w wysokości 490 USD za jazdę solo na pasie HOV dotyczy teraz również właścicieli pojazdów elektrycznych.
Administracja prezydenta Trumpa likwiduje wszelkie dotacje i zachęty, które jej zdaniem dają pojazdom elektrycznym nieuczciwą przewagę na rynku. Po zakończeniu nowej ulgi podatkowej ulgi podatkowejrząd federalny odmówił teraz udzielenia niezbędnej autoryzacji, której Kalifornia potrzebowałaby do rozszerzenia zwolnienia z pasa HOV dla samochodów elektrycznych.
Czy Tesle mogą jeździć po pasie HOV?
Pierwotne zezwolenie pozwalało poszczególnym stanom na samodzielne decydowanie, czy chcą pozwolić kierowcom pojazdów elektrycznych, głównie pojazdów Tesla, na samodzielne korzystanie z tak zwanych pasów carpool, diamentowych lub HOV, o ile mają te krzykliwe naklejki "Clean Air Vehicle". Ważność naklejek wygasła jednak 1 grudnia i Kalifornia nie może jej przedłużyć. Po dwumiesięcznym okresie karencji, Kalifornijski Patrol Drogowy ostrzega, że"mogą Państwo teraz zostać ukarani za naruszenie przepisów dotyczących pasów HOV, nawet jeśli posiadają Państwo naklejkę"
Oprócz krucjaty o dotacje i profity, Biały Dom dąży do zniesienia mandatów emisyjnych, które pośrednio pomagają pojazdom elektrycznym. Chce znieść obowiązujący w Kalifornii do 2035 r. zakaz stosowania silników spalinowych, a także zlikwidować przepisy dotyczące emisji, które uważa za uciążliwe, takie jak start-stop które wyłączają silnik na każdych światłach.
Zezwolenie właścicielom pojazdów elektrycznych na samodzielną jazdę pasem carpool lub parkowanie w dowolnym miejscu to dwa z najwcześniejszych stanowych lub federalnych przywilejów wprowadzonych w celu przyspieszenia szerszego przyjęcia pojazdów o zerowej emisji. Teraz, gdy kapitalizacja rynkowa Tesli jest większa niż większości głównych producentów samochodów razem wziętych, a infrastruktura ładowania jest wszędzie, zachęty wymyślone dla pierwszych użytkowników nie mają już takiego sensu.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla z kablem 24' na Amazon








