Renomowany chorwacki warsztat naprawczy EV Clinic wyraził "poważne obawy" dotyczące akumulatorów LG NCM811 stosowanych w Tesli Model 3 i Model Y. Podczas gdy oczekuje się, że akumulatory Panasonic osiągną koniec swojej żywotności po 400 000 kilometrów, chińskie akumulatory LG EV wydają się zapewniać nieco ponad 250 000 kilometrów.
EV Clinic jako główny problem podaje wyjątkowo wysoką rezystancję wewnętrzną ogniw akumulatorów LG. Nawet w momencie dostawy, rezystancja jest na poziomie, który zostałby uznany za wadę ogniw w akumulatorach Panasonic. Zgodnie z raportem chorwackiego warsztatu naprawy baterii, ogniwo Panasonic ma zazwyczaj rezystancję wewnętrzną na poziomie 10 miliomów, podczas gdy nowe ogniwo od LG Nanjing ma 28 miliomów lub więcej.
Wadliwe baterie zazwyczaj wymagają wymiany
EV Clinic ostrzega również, że akumulatorów LG nie można naprawić poprzez zwykłą wymianę ogniw w ponad 90% przypadków otrzymanych przez warsztat naprawy akumulatorów. Dzieje się tak, ponieważ kilka ogniw jest dotkniętych ekstremalnie wysokimi wartościami rezystancji. Ze względu na efekty kaskadowe wada rozprzestrzenia się, więc jedyną opcją jest wymiana całego zestawu baterii na akumulator Panasonic.
EV Clinic szacuje obecnie straty poniesione w wyniku testowania, czy wadliwe baterie LG mogą być nadal naprawiane, na ponad 20 000 USD miesięcznie. Dlatego też specjalistyczny warsztat określa chińskie ogniwa baterii LG typu NCM811 jako "katastrofalne". Ponadto, EV Clinic pobiera obecnie opłatę za sprawdzenie, czy akumulator LG może być w ogóle naprawiony.








