Tesla odchodzi od struktury płatności za szczytową stawkę ładowania, która zależy tylko od pory dnia, i wprowadziła dynamiczne ceny Supercharger na ponad 550 stacjach w całych Stanach Zjednoczonych.
Na Florydzie, w Kalifornii, New Jersey, Illinois i Nowym Jorku znajduje się ponad 550 miejsc, w których ceny Supercharger są na żywo i zależą od natężenia ruchu, a nie od pory dnia. Wiele osób preferuje ładowanie w domu i korzysta z Superchargerów tylko podczas podróży, co sprawia, że stawki dzienne są mniej przydatne niż chciałaby Tesla.
Dynamiczne ceny doładowań pilotażowy który Tesla wprowadziła na ograniczoną liczbę stacji na początku tego roku, najwyraźniej okazał się sukcesem. Według Tesli, żądając więcej za kWh na Supercharger, gdy stacja jest zajęta, zachęciła kierowców do odwiedzenia innych stacji i obniżyła wskaźnik zatłoczenia. Pozwoliło to na bardziej równomierne rozłożenie obciążenia stacji Supercharger i skrócenie czasu oczekiwania.
Dzięki dynamicznym cenom mniej osób płaci stawki za ładowanie w szczycie, informuje Tesla, podczas gdy średnia stawka na uczestniczącej stacji Supercharger pozostała taka sama. Tesla twierdzi, że będzie nadal eksperymentować z cenami Supercharger na żywo i dostosowywać je w razie potrzeby, jeśli ludzie zaczną narzekać, że płacą więcej niż kiedyś.
Dynamiczne ceny nie oznaczają jednak, że stawka może ulec zmianie podczas ładowania, jeśli w tym czasie na stację przybędzie wielu klientów. Cena sesji jest ustalana w momencie podłączenia i pozostaje zablokowana przez cały czas trwania sesji.
Oznacza to również, że jeśli ktoś chciałby skorzystać z niższej stawki, która pojawiła się w międzyczasie w tej konkretnej lokalizacji, musiałby odłączyć, a następnie ponownie podłączyć pojazd elektryczny, aby uzyskać niższe opłaty. Tesla nadal zbiera opinie klientów, które powinna szybko zebrać, biorąc pod uwagę, że dynamiczne ceny Supercharger rozszerzyły się teraz na ponad 550 lokalizacji.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon






