Po zaledwie ośmiu miesiącach prac, Tesla uruchomiła największą na świecie stację Supercharger. Znajduje się ona w Lost Hills w Kalifornii i oferuje oszałamiającą liczbę 168 stanowisk, ale tylko połowa z nich działała, gdy została otwarta na czas podróży 4 lipca.
Na Święto Dziękczynienia Tesla zasiliła pozostałe 84 stanowiska, korzystając z 11 MW energii słonecznej dostarczonej przez dziesięć elektrowni słonecznych Megapack o łącznej pojemności 39 MWh. Największa stacja Supercharger nie jest nawet podłączona do lokalnej sieci energetycznej i jest w całości zasilana energią słoneczną.
Jedyne niewielkie połączenie z siecią energetyczną, które Tesla tam uruchomiła, ma służyć przyszłej rozbudowie gigantycznej lokalizacji Supercharger, ponieważ planuje dodać jeszcze więcej stanowisk i usług. Największa na świecie stacja Supercharger obejmuje tuzin dużych doładowań przejezdnych które są przeznaczone do ładowania pojazdów holujących przyczepy bez konieczności ich odczepiania.
Tesla przeanalizowała dane liczbowe i zauważyła, że na trasie z San Francisco do Los Angeles podczas Święta Dziękczynienia pojawi się spory deficyt infrastruktury do ładowania. Ponieważ nie mogła czekać na podłączenie do sieci, zdecydowała się zasilić ogromną stację za pomocą Megapacków i zadaszeń solarnych nad 168 stanowiskami.
Pozwoliło to na dostarczenie całej rekordowej lokalizacji Supercharger w mniej niż osiem miesięcy od momentu rozpoczęcia budowy. Tesla używa teraz prefabrykowanych Supercharger i pomysłowy sposób na wzniesienie ich na fundamencie bez konieczności wylewania betonu betonu. Przyspiesza to znacznie proces i pozwala budować stanowiska Supercharger znacznie szybciej i taniej taniej niż konkurencja, dzięki czemu zwykle wygrywa publiczne dotacje na infrastrukturę ładowania.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
Max de Zegher (X)





