Jak wcześniej informowaliśmysony wstrzymało sprzedaż modelu Xperia 1 VII na całym świecie. Firma podzieliła się teraz dodatkowymi szczegółami w zaktualizowanym artykule wsparcia https://www.sony.de/electronics/support/mobile-phones-tablets-mobile-phones/xperia-1-vii-256gb/articles/00357194zauważając, że problem wydaje się dotyczyć tylko określonych partii produkcyjnych urządzenia.
Chociaż Sony nie określiło jeszcze dokładnej przyczyny, oświadczenie sugeruje, że problem może być związany ze sprzętem, co oznacza, że dotknięte nim telefony mogą wymagać wysłania do naprawy. Według firmy, problem może objawiać się losowymi wyłączeniami, nieoczekiwanymi restartami, a nawet całkowitym brakiem możliwości uruchomienia urządzenia. W takich przypadkach czasami może pomóc wymuszenie ponownego uruchomienia poprzez jednoczesne naciśnięcie i przytrzymanie przycisku zasilania i zwiększania głośności przez 20 sekund. Jednak ta metoda służy jedynie jako tymczasowe obejście. Użytkownikom nadal zaleca się jak najszybsze utworzenie kopii zapasowej wszystkich danych w telefonie.
Sony zaleca również aktualizację oprogramowania Xperii 1 VII do najnowszej wersji i regularne sprawdzanie nowych aktualizacji w sekcji System → Aktualizacja oprogramowania. W każdym przypadku, poszkodowani klienci proszeni są o kontakt pod adresem z działem obsługi klienta Sony zarówno w celu uzyskania natychmiastowego wsparcia, jak i pomocy firmie w określeniu zakresu problemu. Wciąż nie wiadomo, ile urządzeń Xperia 1 VII zostało dotkniętych problemem.