Notebookcheck Logo

Sony potwierdza wady Xperii 1 VII: Jak sprawdzić, czy dotyczy to Państwa smartfona?

Sony znalazło główną przyczynę wyłączania się Xperii 1 VII (źródło zdjęcia: Sony)
Sony znalazło główną przyczynę wyłączania się Xperii 1 VII (źródło zdjęcia: Sony)
Sprzedaż Sony Xperia 1 VII została wstrzymana kilka dni temu po tym, jak coraz większa liczba użytkowników zgłaszała awarie i wyłączenia. Sony zidentyfikowało teraz przyczynę tego problemu, która wydaje się być wadą sprzętową. Oznacza to, że dotknięte wadą urządzenia muszą zostać wymienione.
Smartphone

Sony oficjalnie zawiesiło sprzedaż modelu Xperia 1 VII na początku lipca, ponieważ firma podejrzewała, że usterka powoduje rosnącą liczbę zgłaszanych wyłączeń i awarii. Sony Germany potwierdza teraz, że przyczyna tych problemów została zidentyfikowana. Usterka została powiązana z wadliwą płytką drukowaną, która może prowadzić do problemów z zasilaniem.

Sony twierdzi, że zmieniło proces produkcji tej konkretnej płytki drukowanej, aby upewnić się, że problem nie dotyczy nowych egzemplarzy Xperii 1 VII. Według Sony, wada ta dotyczy tylko "niewielkiej liczby" urządzeń Xperia 1 VII, ale Sony nie podało dalszych szczegółów ani dokładnej liczby dotkniętych nią urządzeń. Firma była jednak w stanie zidentyfikować, które smartfony są dotknięte wadą. Od 21 lipca 2025 r. Sony oferuje program wymiany smartfonów, których dotyczy problem.

Jak sprawdzić, czy dotyczy to Państwa Xperii 1 VII?

Użytkownicy mogą sprawdzić, czy ich Xperia 1 VII jest dotknięta wadą, sprawdzając swój numer IMEI, co jest zalecane, nawet jeśli telefon nie wykazywał dotychczas żadnych problemów. Numer IMEI można znaleźć, wybierając *#06# w aplikacji telefonu. Alternatywnie, 15-cyfrowy numer jest również wydrukowany na tacce SIM i opakowaniu detalicznym.

Klienci z Wielkiej Brytanii mogą wprowadzić swój numer na stronie https://services.sony.co.uk/supportmvc/en/Contact/checkimeivii aby ustalić, czy dotyczy to urządzenia. W takim przypadku można go wymienić w autoryzowanym centrum serwisowym. Właściciele, którzy zakupili smartfon w sklepie internetowym Sony, mogą również skontaktować się z producentem za pośrednictwem dedykowanej strony kontaktowej i zorganizować wymianę.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 07 > Sony potwierdza wady Xperii 1 VII: Jak sprawdzić, czy dotyczy to Państwa smartfona?
Hannes Brecher, 2025-07-17 (Update: 2025-07-17)