Kilka dni temu, Sony zawiesiło sprzedaż swojego nowego flagowego telefonu, Xperia 1 VII, w Japonii. Firma wymieniła cztery dotknięte modele urządzenia, przy czym wszystkie cztery były modelami japońskimi - potencjalnie wskazując, że fiasko było ograniczone do Japonii. Wygląda jednak na to, że te wnioski były błędne.
Odkąd firma oficjalnie ogłosiła, że 4 lipca zawiesi sprzedaż Xperii 1 VII w Japonii, Sony wydało podobne oświadczenia również na innych rynkach, pozornie potwierdzając, że ta kwestia nie ogranicza się do rynku japońskiego. Firma opublikowała dziś identyczne komunikaty prasowe na Tajwanie i w Hongkongu, powtarzając, że również tymczasowo zawiesi sprzedaż flagowego telefonu na obu rynkach.
Podczas gdy Sony nie ogłosiło jeszcze tego na swoich europejskich stronach internetowych, wydaje się, że po cichu wstrzymało również sprzedaż Xperii 1 VII w kilku krajach europejskich. Na przykład witryna sklepu Sony w Wielkiej Brytanii, a także jej niemieckie i hiszpańskie odpowiedniki, mają obecnie wszystkie jednostki SKU Xperia 1 VII wymienione jako "Brak w magazynie".
Wszystko to spowodowane jest doniesieniami o tym, że Xperia 1 VII doświadcza losowych wyłączeń lub restartów, przynajmniej w Japonii. Nie wiadomo, czy dotyczy to również innych regionalnych modeli flagowca - nie widzieliśmy żadnych raportów wskazujących na to - i chociaż poprzednie spekulacje mogły wskazywać na japońską płatność Osaifu-Keitai jako najbardziej prawdopodobną, nagłe zawieszenie sprzedaży przez Sony w całej Europie może wskazywać na potencjalne problemy sprzętowe.