Notebookcheck Logo

Reżyser Monster Hunter Wilds wzywa weteranów, by "dali jej jeszcze jedną szansę" po reakcjach na trudności i spowolnieniu sprzedaży

Zrzut ekranu z Monster Hunter Wilds (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Zrzut ekranu z Monster Hunter Wilds (źródło obrazu: Społeczność Steam)
Dyrektor Monster Hunter Wilds, Yuga Tokuda, przyznał, że obniżona krzywa trudności gry mogła zrazić weteranów serii, przyczyniając się do spowolnienia sprzedaży i wczesnego porzucenia graczy pomimo premiery z ponad 10 milionami graczy. Przemawiając na gali PlayStation Partner Awards 2025, Tokuda wezwał graczy do powrotu, ponieważ Capcom przechodzi na trudniejszą zawartość końcową i przedłuża wsparcie po premierze do 2026 roku.
Gaming

Podczas wywiadu na gali PlayStation Partner Awards 2025 w Tokio, reżyser Monster Hunter: Wilds Yuga Tokuda wezwał doświadczonych graczy którzy porzucili grę wkrótce po premierze, aby dali jej jeszcze jedną szansę.

Podczas wydarzenia Monster Hunter: Wilds zdobył nagrodę Grand Award za imponującą sprzedaż na całym świecie, a także nagrodę User's Choice Award. Osiągnięcia te pozwoliły Tokudzie i producentowi serii Ryozo Tsujimoto omówić burzliwą trajektorię gry po premierze.

Tokuda przyznał, że Monster Hunter: Wilds złagodził poziom trudności gry w celu ułatwienia rozgrywki nowym graczom. To posunięcie pozostawiło jednak weteranom Monster Hunter nieco mniej do gryzienia.

Tokuda omówił rozwój gry i łatwość trudności na podstawie danych graczy z poprzednich odsłon. Stwierdził on:

Przeanalizowaliśmy, w jakich miejscach utknęli początkujący gracze, włączając w to Monster Hunter: World. Pracowaliśmy nad tymi punktami po kolei, aby ułatwić nowym użytkownikom pokonywanie przeszkód, takich jak możliwość dotarcia do niektórych potworów lub tworzenia niektórych rodzajów zbroi.

Ponadto przyjęliśmy jak najwięcej nowych elementów, które są korzystne zarówno dla początkujących, jak i obecnych użytkowników, takich jak tryb skupienia. Tym razem udało nam się sprawić, że gra jest łatwa do pokonania nawet dla nowych graczy i graczy, którzy wcześniej nie mogli jej ukończyć. Sądzę, że krzywa trudności była nieco niewystarczająca dla obecnych użytkowników.

 

Chociaż takie podejście zwiększyło atrakcyjność Monster Hunter dla nowszych graczy, o czym świadczy ponad 10 milionów sprzedanych egzemplarzy tylko w pierwszym miesiącu, pozwoliło to również weteranom na szybkie przejście podstawowej zawartości gry, co doprowadziło do gwałtownego spadku zaangażowania graczy.

Pomimo początkowego ogromnego sukcesu gry, sprzedaż Monster Hunter: Wildsspadła do 10,7 miliona egzemplarzy pod koniec października. Jej poprzednia odsłona, Monster Hunter: World, sprzedał się w prawie 29,1 mln egzemplarzy, podczas gdy Monster Hunter: Rise sprzedał się w ponad 17 milionach egzemplarzy.

Biorąc pod uwagę te wskaźniki, Capcom skupił się na aktualizacjach zawartości, które wprowadziły bardziej wymagające zadania i zawartość końcową. Tokuda poprosił o wcześniejsze porzucenie Monster Hunter: Wilds: "Byłbym wdzięczny, gdyby mógł pan ją ponownie pobrać"

Tsujimoto wtrącił się i powiedział, że zespół deweloperski nie poprzestaje na aktualizacjach, sugerując, że Capcom planuje kontynuować wsparcie dla Monster Hunter: Wilds do 2026 roku.

Kup Monster Hunter Wilds na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Reżyser Monster Hunter Wilds wzywa weteranów, by "dali jej jeszcze jedną szansę" po reakcjach na trudności i spowolnieniu sprzedaży
Rahim Amir Noorali, 2025-12- 8 (Update: 2025-12- 8)