Podczas wywiadu na gali PlayStation Partner Awards 2025 w Tokio, reżyser Monster Hunter: Wilds Yuga Tokuda wezwał doświadczonych graczy którzy porzucili grę wkrótce po premierze, aby dali jej jeszcze jedną szansę.
Podczas wydarzenia Monster Hunter: Wilds zdobył nagrodę Grand Award za imponującą sprzedaż na całym świecie, a także nagrodę User's Choice Award. Osiągnięcia te pozwoliły Tokudzie i producentowi serii Ryozo Tsujimoto omówić burzliwą trajektorię gry po premierze.
Tokuda przyznał, że Monster Hunter: Wilds złagodził poziom trudności gry w celu ułatwienia rozgrywki nowym graczom. To posunięcie pozostawiło jednak weteranom Monster Hunter nieco mniej do gryzienia.
Tokuda omówił rozwój gry i łatwość trudności na podstawie danych graczy z poprzednich odsłon. Stwierdził on:
Przeanalizowaliśmy, w jakich miejscach utknęli początkujący gracze, włączając w to Monster Hunter: World. Pracowaliśmy nad tymi punktami po kolei, aby ułatwić nowym użytkownikom pokonywanie przeszkód, takich jak możliwość dotarcia do niektórych potworów lub tworzenia niektórych rodzajów zbroi.
Ponadto przyjęliśmy jak najwięcej nowych elementów, które są korzystne zarówno dla początkujących, jak i obecnych użytkowników, takich jak tryb skupienia. Tym razem udało nam się sprawić, że gra jest łatwa do pokonania nawet dla nowych graczy i graczy, którzy wcześniej nie mogli jej ukończyć. Sądzę, że krzywa trudności była nieco niewystarczająca dla obecnych użytkowników.
Chociaż takie podejście zwiększyło atrakcyjność Monster Hunter dla nowszych graczy, o czym świadczy ponad 10 milionów sprzedanych egzemplarzy tylko w pierwszym miesiącu, pozwoliło to również weteranom na szybkie przejście podstawowej zawartości gry, co doprowadziło do gwałtownego spadku zaangażowania graczy.
Pomimo początkowego ogromnego sukcesu gry, sprzedaż Monster Hunter: Wildsspadła do 10,7 miliona egzemplarzy pod koniec października. Jej poprzednia odsłona, Monster Hunter: World, sprzedał się w prawie 29,1 mln egzemplarzy, podczas gdy Monster Hunter: Rise sprzedał się w ponad 17 milionach egzemplarzy.
Biorąc pod uwagę te wskaźniki, Capcom skupił się na aktualizacjach zawartości, które wprowadziły bardziej wymagające zadania i zawartość końcową. Tokuda poprosił o wcześniejsze porzucenie Monster Hunter: Wilds: "Byłbym wdzięczny, gdyby mógł pan ją ponownie pobrać"
Tsujimoto wtrącił się i powiedział, że zespół deweloperski nie poprzestaje na aktualizacjach, sugerując, że Capcom planuje kontynuować wsparcie dla Monster Hunter: Wilds do 2026 roku.








