Notebookcheck Logo

Monster Hunter Wilds będzie nadal otrzymywać aktualizacje wydajności na PC po 2025 roku

Screencap z Monster Hunter Wilds Title Update 2 (źródło obrazu: Monster Hunter YT)
Screencap z Monster Hunter Wilds Title Update 2 (źródło obrazu: Monster Hunter YT)
Capcom zamierza skupić się na "naprawie" najnowszej odsłony jednej ze swoich najbardziej dochodowych serii po tym, jak duża liczba graczy na PC pozostawiła negatywne opinie na temat problemów z wydajnością na tej platformie.
Game Releases Gaming

Capcom odniósł się do trwających problemów z wydajnością Monster Hunter Wilds i nakreślił mapę drogową dla wersji PC. Dyrektor gry, Yuya Tokuda, oświadczył, że zespół deweloperów jest zaangażowany we wprowadzanie ulepszeń wydajności zimą 2025 roku i później.

W szczegółowym liście od dyrektora opublikowanym 12 sierpnia 2025 rokutokuda przyznał się do obaw graczy PC związanych z kwestiami wydajności. Tokuda stwierdził:

"Cały zespół deweloperski uważnie analizuje Państwa opinie i ciężko pracuje nad wdrożeniem ulepszeń i poprawek. Przepraszamy za czas, jaki mogą zająć niektóre ulepszenia, ale jesteśmy zaangażowani w dostarczanie bardziej przyjemnych i satysfakcjonujących wrażeń z gry, więc bardzo doceniamy Państwa cierpliwość"

Aktualizacja tytułu 2, wydana 30 czerwca 2025 roku, oferowała kilka poprawek wydajności związanych z problemami z kompilacją shaderów i podobno zmniejszyła obciążenie przetwarzania z powodu problemów z oszustwami o prawie 90%. Aktualizacja dodała również obsługę DLSS 4 i FSR 4 w celu zwiększenia liczby klatek na sekundę i skrócenia czasu ładowania tekstur. Aktualizacja tytułu 3 ma zostać wydana pod koniec września i poprawi tekstury dla postaci niezależnych i wierzchowców Seikret.

Tokuda dokładniej omówił przeszkody związane z optymalizacją Monster Hunter Wilds, stwierdzając:

"Ogólnie rzecz biorąc, zwiększenie natywnej liczby klatek na sekundę zwiększy również wykorzystanie procesora. Gracze powinni dostosować opcje graficzne, aby ograniczyć liczbę klatek na sekundę zgodnie ze specyfikacją sprzętu.

Zdajemy sobie sprawę, że niektórzy gracze mogą być zaniepokojeni potencjalnym obciążeniem swoich komputerów, zwłaszcza tych korzystających z procesorów, o których wiadomo, że mają problemy ze stabilnością, ze względu na przedłużające się wysokie zużycie procesora podczas długich sesji gry. Z drugiej strony, ponieważ wprowadzanie zmian w przetwarzaniu procesora może wpłynąć na ogólną wydajność gry, planujemy postępować ostrożnie"

 

Zmniejszenie obciążenia procesora i dalsze optymalizacje dla Monster Hunter Wilds są planowane na aktualizację tytułu 4, która ma zostać wydana między listopadem 2025 r. a styczniem 2026 r., a Tokuda dodatkowo podkreśla:

"Jeśli chodzi o obciążenie procesora, planujemy zająć się tą kwestią w czwartej aktualizacji tytułu zaplanowanej na zimę tego roku. Po zakończeniu wstępnej implementacji, przejdziemy do drugiego etapu dalszych kwestii łagodzących"

Aktualizacja Monster Hunter Wilds w wersji 1.021, wydana 13 sierpnia 2025 roku, koncentruje się na zawartości gry końcowej, balansie broni, ale nie oferuje większych optymalizacji wydajności poza drobnymi poprawkami błędów.

Kup Monster Hunter Wilds na Amazon tutaj

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 08 > Monster Hunter Wilds będzie nadal otrzymywać aktualizacje wydajności na PC po 2025 roku
Rahim Amir Noorali, 2025-08-14 (Update: 2025-08-14)