W oświadczeniu wydanym podczas konferencji poświęconej wynikom finansowym za pierwszy kwartał roku obrotowego 2025, Capcom przyznał, że Monster Hunter Wilds, jego najnowsza flagowa pozycja w serii, osiągnęła gorsze wyniki w porównaniu z prognozami firmy, a sprzedaż w tym kwartale była niższa od oczekiwań firmy, pomimo solidnej premiery.
Monster Hunter Wilds ukazał się 28 lutego 2025 roku na PlayStation 5, Xbox Series S|X i PC i sprzedał się w rekordowej liczbie 10 milionów sztuk w ciągu pierwszego miesiąca od premiery.
Niestety, w okresie od kwietnia do czerwca 2025 roku firma zdołała sprzedać jedynie 477 000 dodatkowych egzemplarzy, przez co do 30 czerwca 2025 roku sprzedaż Monster Hunter Wilds wyniosła 10,585 miliona sztuk.
"Wygląda na to, że słaba sprzedaż Monster Hunter Wilds w segmencie treści cyfrowych została zrównoważona przez sprzedaż tytułów katalogowych z takich serii jak Devil May Cry i Resident Evil. Czy to prawda?"
Odpowiedź Capcom, choć zniuansowana, wskazywała, że ich oczekiwania nie zostały spełnione:
"Sprzedaż Monster Hunter Wilds w pierwszym kwartale nie spełniła naszych początkowych oczekiwań. Z drugiej strony, sprzedaż serii Devil May Cry wzrosła dzięki promocjom związanym z premierą nowego serialu animowanego, podczas gdy sprzedaż serii Resident Evil wzrosła dzięki promocjom przeprowadzonym w związku z ogłoszeniem daty premiery najnowszego tytułu z serii, Resident Evil Requiem"
Tym samym gra uplasowała się na 9. miejscu pod względem sprzedaży jednostkowej w pierwszym kwartale, ustępując takim tytułom jak Devil May Cry 5, który sprzedał się w liczbie 1,782 miliona sztuk, oraz Resident Evil Village, który w tym samym okresie rozszedł się w liczbie 923 000 sztuk. Ta słaba dynamika spowodowała 9,5-procentowy spadek kursu akcji Capcom po ogłoszeniu wyników.
Ujawnienie tych informacji nastąpiło w obliczu solidnych wyników finansowych Capcom, w których sprzedaż netto osiągnęła 45,5 miliarda jenów lub 303 miliony dolarów, co stanowi wzrost o 53,7 procent rok do roku, a dochód operacyjny wzrósł o 90,8 procent do 24,6 miliarda jenów lub 164 milionów dolarów.
Spadek sprzedażyMonster Hunter Wilds został przypisany serii dobrze udokumentowanych problemów technicznych na PC na PC, gdzie problemy z optymalizacją i wykorzystaniem starszego silnika RE w otwartym świecie gry doprowadziły do skoków użycia procesora, zacinania się i problemów z wydajnością w szerokim zakresie konfiguracji systemowych.