Jak podaje Electrive, Mercedes-Benz i LG Energy Solution podpisały przełomową umowę na dostawę baterii o łącznej wartości 107 GWh. 32 GWh są przeznaczone dla Europy od sierpnia 2028 r. do grudnia 2035 r., a 75 GWh dla USA od lipca 2029 r. do grudnia 2037 r.
Cylindryczne ogniwa akumulatorowe z serii "46"
Z technicznego punktu widzenia są to cylindryczne ogniwa akumulatorowe z "serii 46" o średnicy około 46 milimetrów. Według Electrive, zamówienie to jest "największym do tej pory pojedynczym zamówieniem dla LG Energy na cylindryczne ogniwa z serii 46". Produkcja tych ogniw zostanie zwiększona w nowym zakładzie w Arizonie, między innymi w 2026 roku.
Kontrakt na ponad 150 GWh cylindrycznych ogniw akumulatorowych
Kontrakt na dostawę 50,5 GWh został już uzgodniony z LGES w październiku 2024 r., również przypuszczalnie na 46 ogniw i rozpoczynający się w 2028 roku. W sumie wolumen kontraktu wynosi ponad 150 GWh cylindrycznych ogniw akumulatorowych - co wskazuje kierunek, w jakim podążą przyszłe modele Mercedes EV.
Platforma MB.EA-L
Według Electrive, decyzja na korzyść 46 okrągłych ogniw może być również oparta na planowanej platformie MB.EA-L, która nie posiada modułowego poziomu baterii ("bateria bez modułu") i dlatego jest idealna do integracji okrągłych ogniw.
Wysokie standardy technologiczne i jakościowe Mercedesa
W rywalizacji o kontrakt, LGES wygrał z uznanymi chińskimi dostawcami, takimi jak CATL i Farasis - co jest wyraźnym znakiem wysokich standardów technologicznych i jakościowych Mercedesa. Kolejnym wskaźnikiem znaczenia umowy jest szacowany koszt: według Elecrive, całkowita wartość wynosi około 15 bilionów wonów - około 10,8 miliarda dolarów.
Podstawa dla nadchodzącej Klasy S EQ
Dzięki umowie z LG, Mercedes-Benz kładzie kluczowy fundament dla swojej nadchodzącej Klasy S EQ i innych dużych modeli EV na platformie MB.EA-L. Ukierunkowane skupienie się na 46 okrągłych ogniwach i wczesne zabezpieczenie dużych ilości baterii będzie wspierać długoterminowe planowanie produkcji i dostaw.