Notebookcheck Logo

Volvo ES90: Premiera elektrycznego sedana jako rywala dla BMW i5 i Mercedesa EQE

Volvo ES90 będzie konkurować w segmencie elektrycznych sedanów średniej wielkości (źródło zdjęcia: Volvo Car)
Volvo ES90 będzie konkurować w segmencie elektrycznych sedanów średniej wielkości (źródło zdjęcia: Volvo Car)
Wraz z modelem ES90 szwedzki producent samochodów wprowadza na rynek w pełni elektrycznego sedana w wyższej klasie średniej o długości około 197 cali. ES90 jest wyceniony na równi z niemieckimi konkurentami, takimi jak BMW i5 czy Mercedes EQE i ma na celu przekonanie nabywców nowoczesną technologią 800 V i szybkim ładowaniem.
E-Mobility

Duży elektryczny sedan ES90 oficjalnie wszedł do produkcji w chińskiej fabryce w Chengdu, ponieważ Volvo wprowadza na rynek swój nowy samochód elektryczny dla segmentu wyższej klasy średniej. Dzięki w pełni elektrycznemu flagowemu modelowi ES90 szwedzka marka oferuje samochód elektryczny, który powinien być bezpośrednim konkurentem dla uznanych niemieckich marek premium. Zamiast polegać wyłącznie na popularnych SUV-ach, Volvo swoim najnowszym elektrycznym sedanem walczy z najlepszymi psami, takimi jak BMW i5, Mercedes EQE i nadchodzące Audi A6 e-tron.

Rozmiar i platforma

Jeśli chodzi o wymiary, nowy EV Volvo nie musi ukrywać się przed konkurencją. Duży ES90 mierzy 197 cali długości, ma 76 cali szerokości i 122-calowy rozstaw osi. To czyni go nieco krótszym niż 199-calowe BMW i5, ale nieco większym niż 195-calowy Mercedes EQE.

Trzy układy napędowe o różnym zasięgu

Jeśli chodzi o układ napędowy, Volvo oferuje trzy opcje dla ES90 opartego na platformie SPA2. Podstawowy model ma pojedynczy silnik elektryczny na tylnej osi, który wytwarza 245 kW (333 KM) i ma użyteczną pojemność akumulatora 88 kWh. Pozwala to ES90 przyspieszyć od 0 do 62 mil na godzinę w 6,9 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna jest ograniczona do 112 mil na godzinę, a oficjalny zasięg WLTP wynosi 404 mil.

Aby uzyskać więcej mocy, w Volvo ES90 dostępne są modele Twin Motor i Twin Motor Performance z napędem na wszystkie koła. Oba posiadają większy akumulator o pojemności 102 kWh i zasięgu WLTP wynoszącym 435 mil. ES90 Twin Motor produkuje 330 kW (449 KM) i osiąga 62 mil na godzinę w 5,5 sekundy. Flagowy model, ES90 Twin Motor Performance, oferuje imponującą moc 500 kW (680 KM) i przyspiesza do 62 mil na godzinę w zaledwie 4 sekundy.

Volvo ES90 to dobrze wyglądający sedan ... (Źródło zdjęcia: Volvo Car)
Volvo ES90 to dobrze wyglądający sedan ... (Źródło zdjęcia: Volvo Car)
... w segmencie średniej wielkości samochodów elektrycznych ... (Źródło zdjęcia: Volvo Car)
... w segmencie średniej wielkości samochodów elektrycznych ... (Źródło zdjęcia: Volvo Car)
... który będzie konkurował z BMW i5 i Audi A6 e-tron (źródło zdjęcia: Volvo Car)
... który będzie konkurował z BMW i5 i Audi A6 e-tron (źródło zdjęcia: Volvo Car)

Szybkie ładowanie dzięki napięciu 800 V

Istotną zaletą Volvo ES90 jest jego 800-woltowa architektura, która pozwala na wysokie prędkości ładowania. Modele z napędem na wszystkie koła mogą być ładowane z mocą do 350 kW na stacjach szybkiego ładowania DC. W idealnych warunkach ładowanie od 10 do 80% zajmuje około 20 minut, co jest bardzo dobrą liczbą w przypadku ładowania prądem stałym. Jednak jeśli chodzi o stacje ładowania AC, szwedzki sedan ma prawdopodobnie ogromne zastrzeżenie. Tylko 11 kW zamiast 22 kW niepotrzebnie wydłuża czas ładowania na publicznych ładowarkach AC dla wszystkich wariantów ES90.

Więcej specyfikacji

Jeśli chodzi o inne dane techniczne, Volvo podaje bardziej przekonujące liczby. Średnica zawracania wynosi 38,7 stopy, co jest przyzwoitym wynikiem w tej klasie pojazdów. Współczynnik oporu powietrza wynosi 0,25, podczas gdy pojemność bagażnika wynosi 15 stóp sześciennych, czyli nieco mniej niż u niektórych konkurentów. Przy masie własnej wynoszącej od 5 225 do 5 798 funtów, nowe Volvo EV z pewnością nie jest lekkie. Niemniej jednak, wersja AWD może holować do 4 409 funtów.

Cena

Volvo ES90 można zamówić w Europie w cenie zaczynającej się od około 84 000 USD z 19% VAT. To stawia cenę elektrycznego sedana nieco powyżej podstawowego modelu Mercedesa EQE. BMW i5 jest również nieco bardziej przystępne cenowo, podczas gdy Audi A6 Sportback e-tron jest najtańszym ze wszystkich wymienionych rywali. Dzięki połączeniu osiągów, zasięgu i przestrzeni, Volvo ES90 może potencjalnie wnieść powiew świeżości do segmentu całkowicie elektrycznych sedanów średniej wielkości. Pierwsze europejskie modele zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Volvo ES90: Premiera elektrycznego sedana jako rywala dla BMW i5 i Mercedesa EQE
Ronald Matta, 2025-09- 5 (Update: 2025-09- 5)