Kiedy Mercedes-Benz umieścił akumulator półprzewodnikowy w zmodyfikowanym sedanie EQS, firma twierdziła, że samochód przejedzie ponad 620 mil na jednym ładowaniu. Okazało się, że były to ostrożne szacunki, ponieważ podczas niedawnych testów w warunkach rzeczywistych samochód przejechał 750 mil (bez wyczerpania baterii).
Półprzewodnikowe ogniwa akumulatorowe zostały dostarczone przez amerykański startup Factorial Energy, który współpracuje z producentem samochodów. Jazda testowa obejmowała wiele krajów, rozpoczynając się w Stuttgarcie w Niemczech, a kończąc w Malmö w Szwecji.
Długa podróż obejmowała jak najwięcej realistycznych scenariuszy jazdy, w tym prędkości autostradowe, które zwykle zużywają więcej energii. Mercedes powiedział, że EQS polegał na własnym systemie nawigacji Electric Intelligence, który ma na celu poprawę wydajności w oparciu o takie czynniki, jak topografia, ruch drogowy, temperatura i zużycie energii w kabinie.
Mercedes poinformował, że samochód miał 85 mil zasięgu po podróży, co sugeruje, że bateria mogła wytrzymać ponad 800 mil. Jest to znacznie dłużej niż równoważne samochody napędzane gazem mogą przejechać na pełnym baku.
Akumulator półprzewodnikowy w EQB może podobno pomieścić o 25 procent więcej energii niż standardowe rozwiązania z ciekłym elektrolitem o tej samej wadze i rozmiarze.
Factorial współpracuje również z Hyundai, Stellantis i innymi producentami samochodów, aby wprowadzić baterie półprzewodnikowe do głównego nurtu. Inne firmy, takie jak Volkswagen, Toyota, BMW i Nissan, również biorą udział w wyścigu o wprowadzenie ich do pojazdów produkowanych masowo.