Mercedes Klasy C EQ stanowi kolejny krok w strategii elektryfikacji producenta. Według InsideEVs, najnowsze zdjęcia szpiegowskie z włoskich Dolomitów po raz pierwszy ujawniają wyraźne szczegóły dotyczące projektu, wymiarów i parametrów technicznych nowego elektrycznego sedana. Wprowadzenie na rynek planowane jest na koniec 2026 roku, co oznacza, że Klasa C EQ będzie bezpośrednio konkurować z nowym BMW i3.
Stylistyka i nadwozie
Klasa C EQ przyjmuje uderzający nowy grill i sygnaturę reflektorów z GLC EQ. Przód wydaje się nieco bardziej pionowy niż w CLA, podczas gdy tył opada prawie pionowo, nadając sedanowi wygląd mniej przypominający coupé. Z boku elektryczna Klasa C przypomina większe CLA, z większymi oknami. Rozstaw osi i zwisy wskazują na nieco większy pojazd w porównaniu z obecnym modelem W206, który ma 4,75 m długości i rozstaw osi 2,87 m. Przyciemniane szyby i specjalne koła wskazują na warianty z pakietem AMG.
Technologia i układ napędowy
Klasa C EQ bazuje na elektrycznej platformie MB.EA i wykorzystuje ten sam układ napędowy i akumulator, co GLC EQ. Dostępna jest bateria 94 kWh z chemią NMC lub bateria 64 kWh z chemią LFP. W sedanie zastosowano technologię 800 V, zapewniającą krótki czas ładowania i wysoką wydajność. Dzięki aerodynamicznie zoptymalizowanemu nadwoziu możliwy jest zasięg do 800 km (497 mil), podczas gdy GLC EQ osiąga około 713 km (443 mil) z tym samym akumulatorem.
Porównanie z konkurencyjnymi modelami
Klasa C EQ konkuruje z nowym BMW i3, które również ma pojawić się pod koniec 2026 roku. Podczas gdy jego rodzeństwo SUV wykorzystuje podobną technologię, sedan skorzysta z bardziej korzystnej aerodynamiki, co pozwoli na większy zasięg. W porównaniu do W206 z silnikiem spalinowym, elektryczna Klasa C wydaje się większa, tylny zwis jest dłuższy, a wnętrze ma być bardziej przewiewne dzięki większym oknom.
Sedan dla elektrycznej floty Mercedesa
Wraz z Klasą C EQ, Mercedes dodaje do swojej elektrycznej floty sedana, który stara się połączyć komfort, technologię i zasięg. Obecne zdjęcia szpiegowskie zapewniają pierwszy szczegółowy wgląd w proporcje, wygląd i możliwe warianty wyposażenia. Dzięki platformie MB.EA, technologii 800 V i aerodynamicznemu nadwoziu, sedan obiecuje wydajne zasięgi i wysoką użyteczność na co dzień.