Mercedes-Benz przygotowuje się do wypuszczenia w pełni elektrycznej Klasy C, która może przejechać 500 mil na jednym ładowaniu. Luksusowy sedan oferuje ultraszybkie ładowanie o mocy 400 kW, nowoczesne, zaawansowane technologicznie wnętrze i ma konkurować z elektrycznym sedanem BMW i3.
Mercedes po raz pierwszy zastosował niestandardowy projekt "Iconic Grille" w modelu GLC EQ. Cecha ta odróżnia pojazdy elektryczne od ich odpowiedników z silnikami spalinowymi, a każdy nowy model elektryczny ma własną interpretację tego projektu. Klasa C EQ, drugi model elektryczny wyposażony w kratkę, została po raz pierwszy zaprezentowana na targach motoryzacyjnych w Monachium. Jest on zbudowany na zastrzeżonej platformie MB.EA, podobnie jak GLC EQ. System 800V umożliwia szybsze ładowanie i poprawia ogólną wydajność.
W porównaniu z wersją benzynową, Klasa C EQ ma dłuższy rozstaw osi i szersze gąsienice, co skutkuje większą przestrzenią w kabinie, ostrzejszym prowadzeniem i lepszą stabilnością podczas jazdy. Jedna z największych zmian dotyczy komfortu pasażerów, rozwiązując powszechną bolączkę: ograniczoną przestrzeń na nogi i głowę z tyłu w EQ. Bagażnik jest również większy, a z przodu znajduje się dodatkowa przestrzeń do przechowywania.
Samochód będzie oferowany w dwóch konfiguracjach: jednosilnikowy model z napędem na tylne koła o mocy do 335 KM oraz dwusilnikowa wersja z napędem na wszystkie koła 4Matic o mocy do 482 KM. Oba są wyposażone w akumulator NMC o mocy 94,5 kWh i zasięgu około 497 mil (800 km).
Niemiecki producent samochodów opracowuje również wariant wyczynowy AMG, którego premiera planowana jest na 2027 rok. Oczekuje się, że napędzany silnikami osiowymi brytyjskiej firmy Yasa, AMG dostarczy ponad 680 KM.