Notebookcheck Logo

Gry na PS5 mogą działać w niższych rozdzielczościach, ponieważ Sony podobno przygotowuje deweloperów na handheld PS6

Tryb oszczędzania energii PS5 pokazany z makietą handhelda PS6 (Źródło obrazu: Sony PlayStation z poprawkami)
Tryb oszczędzania energii PS5 pokazany z makietą handhelda PS6 (Źródło obrazu: Sony PlayStation z poprawkami)
Według wyciekłych wiadomości e-mail, Sony nie traktuje trybu oszczędzania energii PS5 jako opcjonalnego. Moore's Law Is Dead uważa, że firma potrzebuje deweloperów do optymalizacji gier dla handhelda PS6. Może to skutkować grami na PS5 w niższej rozdzielczości, ponieważ Sony priorytetowo traktuje liczbę klatek na sekundę.
Console Gaming Handheld Zen 6 Leaks / Rumors

Nowy Tryb oszczędzania energii PS5 może dotyczyć czegoś więcej niż tylko oszczędzania energii. Prawo Moore'a umarło rozmawiał z deweloperami, którzy widzą w nim sposób na na przygotowanie tytułów na plotkowany handheld PS6. Obniżenie rozdzielczości gier jest jednym ze sposobów na osiągnięcie akceptowalnej wydajności na urządzeniu. Jednak nie wszyscy deweloperzy uważają tę optymalizację za priorytet.

Moore's Law Is Dead twierdzi, że widział e-maile od Sony wysłane do kilku studiów. Rozmawiał również z deweloperami, z których niektórzy opisują firmę jako coraz bardziej zirytowaną. PlayStation musi teraz pilnie przekonać większą liczbę twórców gier do przyjęcia inicjatywy niższego zużycia energii.

Zamiast ograniczać liczbę klatek na sekundę poniżej 60 fps, japoński gigant preferuje, by gry na PS5 działały w niższych rozdzielczościach. YouTuber uważa, że jest to dowód na to, że koncentruje się na handheldach PS6 o nazwie kodowej Canis. W przypadku urządzeń przenośnych, nabywcy mogą zaakceptować natywne 1080p, tak jak w przypadku Nintendo Switch 2. Skalowanie w górę może poprawić jakość obrazu, ale niestabilna grafika w 30 klatkach na sekundę jest często mniej pożądana.

Jak jeszcze deweloperzy mogą przygotować się na handheld PS6?

Kolejną prośbą ze strony Sony jest to, aby deweloperzy jeszcze bardziej dostosowali wykorzystanie procesora w swoich tytułach. Przecieki pokazują Canis z czterema potężnymi rdzeniami Zen 6 i dwa rdzenie Zen 6 o niższej mocy przeznaczone dla systemu operacyjnego. Podczas gdy chip powinien wypadać korzystnie w porównaniu do sprzętu PS5, ograniczenia mocy handhelda nadal stanowią wyzwanie. Aby pomóc programistom, PlayStation zaleca narzędzie Razor. Oprogramowanie może zidentyfikować wąskie gardła procesora i pomóc w optymalizacji.

Przyszły handheld PlayStation będzie prawdopodobnie oferował wsteczną kompatybilność z większością gier na PS5. Mimo to, jeśli deweloperzy nie zaktualizują swoich tytułów, wydajność może ucierpieć. Jak wskazuje MLID, niektóre studia mogą już nie istnieć do czasu premiery Data premiery handhelda PS6 nadejdzie.

YouTuber jest przekonany co do intencji trybu oszczędzania energii PS5. Stwierdza on, że opcja ta jest "koniem trojańskim mającym na celu przygotowanie wsparcia dla handhelda PS6 przed jego premierą" Niemniej jednak, bez oficjalnego ogłoszenia Canis, fani mają nadzieję, że jakość gier nie ucierpi w międzyczasie.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 12 > Gry na PS5 mogą działać w niższych rozdzielczościach, ponieważ Sony podobno przygotowuje deweloperów na handheld PS6
Adam Corsetti, 2025-12- 5 (Update: 2025-12- 6)