Notebookcheck Logo

Silent Hill f osiąga swoje "stabilne 60 FPS" na PS5 i PS5 Pro poprzez obniżenie rozdzielczości wewnętrznej do zatrważająco niskiego poziomu

Zrzut ekranu z gry Silent Hill F (źródło obrazu: Konami)
Zrzut ekranu z gry Silent Hill F (źródło obrazu: Konami)
Silent Hill f udaje się osiągnąć kluczowy wskaźnik wydajności, ale będzie to kosztować znaczną ilość szczegółów wizualnych dzięki spadkowi do 360p w niektórych sytuacjach.
Gaming Game Releases Benchmark

Wygląda na to, że gra Neobards Entertainment's Silent Hill f nie jest bezpieczny przed wyzwaniami technicznymi stawianymi przez Unreal Engine 5, nawet na PlayStation 5, ponieważ gra działa w niskiej rozdzielczości wewnętrznej na podstawowym PS5 w trybie wydajności i jakości oraz na PS5 Pro.

Niedawna analiza techniczna przeprowadzona przez YouTubera ElAnalistaDeBits zaprezentował wierność wizualną gry w zakresie tekstur, okluzji otoczenia, rozdzielczości wewnętrznej i rozdzielczości cieni. Silent Hill F na podstawowej wersji PS5 działa ze stabilną prędkością 60 FPS w trybie wydajności, 30 FPS w trybie jakości i 60 FPS na PS5 Pro. Dzieje się tak jednak poprzez poświęcenie wewnętrznej rozdzielczości gry.

Podstawowy tryb wydajności PS5 osiąga 60 FPS poprzez dynamiczne skalowanie wewnętrznej rozdzielczości od 720p do 360p i skalowanie jej do 1800p. Z drugiej strony, tryb jakości działa przy solidnych 30 FPS, spadając do 27 FPS w przerywnikach filmowych i jest renderowany w wewnętrznej rozdzielczości 720p, przeskalowanej do 2160p.

Z drugiej strony, PS5 Pro, który ma tylko jedno ustawienie, skaluje 720p przy użyciu PSSR, opracowanego wspólnie z AMD, do 2160p i udaje mu się osiągnąć stabilne 60 FPS z lepszą wiernością wizualną i mniej migotania lub migoczących artefaktów jakie można zaobserwować podczas skalowania gier przy użyciu sztucznej inteligencji lub metod programowych.

Pojawiają się jednak sporadyczne zakłócenia w cieniach, okluzji otoczenia i odległych liściach, co miało miejsce w przypadku PS5 w innych tytułach opartych na silniku Unreal Engine 5, takich jak Silent Hill 2 Remake i Metal Gear Solid Delta: Snake Eater.

Dla tych, którzy chcą wyłączyć PSSR na PS5 Pro, nie można go wyłączyć, więc użytkownicy PS5 Pro będą musieli pozostać przy tej oprawie wizualnej, dopóki potencjalna łatka nie naprawi lub nie poprawi wewnętrznej rozdzielczości, co jest dość mało prawdopodobne, biorąc pod uwagę brak poprawek wydajności w ostatnich grach Unreal Engine 5.

Jak dotąd, wczesne wrażenia z gry w Silent Hill F na PC wydają się być obiecujące, ponieważ gra napotkała kilka drobnych zacięć we wczesnych i kilku późnych sekwencjach gry, choć użytkownicy komputerów PC ze starszym sprzętem będą musieli poczekać i zobaczyć, aż standardowa edycja gry pojawi się na PC 25 września 2025 roku.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 09 > Silent Hill f osiąga swoje "stabilne 60 FPS" na PS5 i PS5 Pro poprzez obniżenie rozdzielczości wewnętrznej do zatrważająco niskiego poziomu
Rahim Amir Noorali, 2025-09-24 (Update: 2025-09-24)