Nie wszystkie Ulepszone gry na PS5 Pro sprawiają, że gracze doceniają swoją drogą konsolę PlayStation. Silent Hill f to najnowszy tytuł, który może frustrować graczy swoją wydajnością na systemie. Recenzja Digital Foundry https://www.youtube.com/watch?v=5BITVOVzU_Q&ab_channel=DigitalFoundry stwierdza, że Skalowanie PSSR generuje artefakty wizualne. Ten sam problem nęka remake Konami Silent Hill 2 remake. W miarę zbliżania się daty premiery Silent Hill f, fani już wyrażają swoje skargi.
Digital Foundry przeanalizowało wydajność Silent Hill f zarówno na PS5, jak i PS5 Pro. Tytuł na PS5 oferuje wybór pomiędzy trybami jakości i wydajności, stawiając na pierwszym miejscu klarowność obrazu lub liczbę klatek na sekundę. Jednak PS5 Pro ma tylko jedno ustawienie, z zawsze aktywnym PSSR. Rezultatem jest wyższa liczba klatek na sekundę z bardziej wyraźnymi teksturami, ale te ulepszenia mają swoją cenę.
Niestety, powracają przerażające migoczące odbicia, które irytowały graczy w Silent Hill 2. W recenzji zauważono również, że upscaling prawdopodobnie zakłóca cienie i efekty ray-tracingu. Pomimo tego, że niektóre obrazy korzystają z ulepszonego GPU konsoli, inne sceny są przesłonięte zaskakującą ilością szumów.
Nawet z wadami, gra survival horror ma pewne zalety na PS5 Pro. Recenzja Recenzja Silent Hill f zaobserwowano, że liczba klatek na sekundę często osiąga docelowe 60 fps, choć z pewnymi spadkami na otwartych przestrzeniach. Jeśli gracze mogą przeoczyć artefakty, jest to znacznie wyższy wynik niż w trybie jakości na PS5.
Gracze wymagają większej elastyczności dzięki wydajności PS5 Pro
Zarówno Digital Foundry, jak i właściciele PS5 Pro proszą teraz Konami o możliwość wyłączenia PSSR. Podczas gdy funkcja ta może zmaksymalizować potencjał konsolito często jest ona słabo zaimplementowana. Inni gracze zaakceptowaliby wydajność Silent Hill f na poziomie PS5, gdyby oznaczało to mniej rozpraszającego migotania.
Skargi dotyczące gier ulepszonych na PS5 Pro nie ograniczają się do projektów Konami. Niektóre najnowsze tytuły, takie jak Borderlands 4brakuje wsparcia, co prowadzi do minimalnych ulepszeń w stosunku do tańszego systemu.










