Porsche ogłosiło swój pierwszy elektryczny SUV Cayenne, a drażnienie, że będzie on wyposażony w rzadką funkcję EV, taką jak bezprzewodowe ładowanie, okazało się wiarygodne.
Porsche 2026 Cayenne nie musi być podłączone do ładowania w domu, ale może po prostu przejechać przez podkładkę ładującą, opuścić się automatycznie i rozpocząć ładowanie. System bezprzewodowego ładowania Porsche jest opcją o wartości 6000 USD i obejmuje chronioną płytę indukcyjną umieszczoną między przednimi kołami.
Porsche jest pierwszym producentem samochodów, który oferuje bezprzewodowe ładowanie swoich pojazdów elektrycznych w jednym pudełku, dzięki czemu w każdym domu, na otwartym parkingu lub w garażu można zainstalować podkładkę bez konieczności montowania skrzynki ściennej lub kontrolera, a zamiast tego po prostu podłączyć ją do sieci.
Porsche Cayenne ładuje się bezprzewodowo z prędkością 11 kWh i 90% wydajnością transferu, a podkładka i płytka mają wiele wbudowanych funkcji bezpieczeństwa, które mogą wyłączyć ładowanie, jeśli na przykład na podkładkę dostanie się małe zwierzę lub metalowy przedmiot.
Cena i specyfikacja Porsche Cayenne EV
Elektryczne Cayenne z 2026 roku to najpotężniejsze Porsche w historii, oferujące do 1139 KM w wersji Turbo. Akumulator o pojemności 113 kWh jest w stanie zapewnić 315 mil zasięgu i może być ładowany od 10% do 80% w 16 minut za pomocą ładowarki Tesla V4 Supercharger, ponieważ obsługuje ładowanie z mocą do 400 kW.
Nowe Porsche Cayenne przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 2,4 sekundy, podczas gdy prędkość maksymalna jest ograniczona do 162 mil na godzinę. Jak zwykle, Porsche zapewnia wiele funkcji komfortu jazdy i wnętrza, takich jak zawieszenie pneumatyczne, które automatycznie obniża SUV-a nad bezprzewodową podkładką, aby rozpocząć ładowanie, a także 5-stopniowy układ kierowniczy tylnych kół i sportowy system Porsche Active Ride, dostępny po raz pierwszy w Cayenne.
Wewnątrz nowego elektrycznego SUV-a wszystko jest podgrzewane, od siedzeń po panele drzwi, a panoramiczny szklany dach ma regulowaną przezroczystość. Zakrzywiony panel OLED w konsoli środkowej i 14-calowy zestaw wskaźników OLED można połączyć z 15-calowym ekranem pasażera i jednostką AR, która może wyświetlać wirtualny 87-calowy wyświetlacz 30 stóp przed pojazdem.
Porsche wypuści swoje pierwsze elektryczne Cayenne z opcjonalnym ładowaniem bezprzewodowym w Stanach Zjednoczonych latem tego roku, w cenach zaczynających się od 111 000 USD lub 165 000 USD za wersję Turbo o mocy 1139 KM. W tym czasie Porsche udostępni również system ładowania bezprzewodowego. W tym czasie Tesla powinna była już wprowadzić na rynek Cybercab do swojej platformy Robotaxi, aby porównać własne podejście do ładowania bezprzewodowego.
Proszę kupić bezprzewodową stację ładującą Anker MagSafe 3 w 1 do iPhone'a na Amazon.









